כשמוזכר שמה של הזמרת, הפסנתרנית והמלחינה גילה חסיד, הרי זה בהקשר של רפרטואר מגוון, שנע בין ג'ז לבין שירי לדינו ובין שירים, הנובעים משורשיה היווניים, כבת להורים שעלו מסלוניקי, לבין נגיעה במוזיקה קלאסית. כעת היא מרחיבה את היריעה עם מיני-אלבום משירי לאה גולדברג, שהיא הוציאה בימים אלה בלחניה, לצד ביצוע מרגש שלה ללחנו הקלאסי של מיקי גבריאלוב לשיר "ערב מול הגלעד".

מה פתאום לאה גולדברג?
"זה לא פתאום, אלא משהו שאני חייבת עליו תודה ל...קורונה. כשלא היו הופעות, יכולתי להתמסר יותר להלחנה עכשווית וגם לגלות מחדש שירים שהלחנתי לפני הרבה שנים, כמו 'דימיתי', השיר הפותח של המיני-אלבום, שאיתו התקבלתי לאקדמיה למוזיקה לפני 35 שנה".

יש לך הסבר מדוע שבים שוב ושוב לשיריה?
"זה אולי מפני שהם על-זמניים, שירים על בדידות ועל אהבות, שתמיד חוזרים אליהם ועם ההפקה המוזיקלית של עודד אסנר הם מקבלים צביון קלאסי".

עודד אסנר, שיש לו קשר עם "נינה", אלבום שהוצאת לפני 16 שנה ובו התרפקת על השורשים היווניים של הורייך.
"אכן, אם אז אביו, עוזי אסנר, שאיתו אני בקשר מאז הצבא ואיתו עבדתי המון, היה המפיק המוזיקלי, עם הזמן עברתי לעודד, שיש בעשייה המוזיקלית שלו משהו מעבר לגילו, גם בתור מלחין בחסד. אני יכולה לומר בהומור שדרך העבודה שלי עם אביו, עודד גדל עלי. למרות פער השנים מצאנו שאנחנו משדרים על אותו גל".

זאת די העזה לחדש את "ערב מול הגלעד".
"אכן, השיר מזוהה עם אריק איינשטיין ואם העזתי, זה מפני שאני מרגישה שהוא בנשמה שלי. הוא היה בשבילי האלוהים ואני מצרה על שלא פגשתי אותו אי פעם. יש לי הרגשה שבחידוש לשיר אני מביאה נופך משלי".

כאמור, מדובר במיני-אלבום, שבעיבודיו של אסנר הצעיר, מקבלים שלל השפעות, ממוזיקה קלאסית עד מגע של בוסה נובה ברזילאית. תוך כדי הקשבה אליו אפילו מגלים הדים מ"פולחן האביב" של איגור סטרווינסקי. "למעשה, זה רעיון של עודד תוך כדי החיפוש שלנו אחר מוטיבים ממוזיקה קלאסית", היא מציינת.

אם על-פי רוב הקהל פוגש את חסיד, 63, כשמאחורי הפסנתר היא ממלאת בדרכה החייכנית את תפקיד המנהלת המוזיקלית, היא אומרת שנראה כי הגיע הזמן לתת יותר ביטוי לזמרת שבה. "אני משתדלת לגוון במה שאני עושה", מעירה חסיד. "ייתכן שבכל אני מיישמת את המוטו של לאה גולדברג - לבל יהיה יומי עלי הרגל".

טודו בום?
"זה נגמר, לא? אני רואה את 'הכוכב הבא', אני מודה. יש שם המון כשרונות. מוזיקה? - אני לא יודעת".