אמש נערך בסינמה סיטי בגלילות טקס פרסי אקו"ם המסורתי, זו השנה ה-65, בהנחיית יאיר ניצני ובניהולו המוזיקלי של אייל מזיג.

לאחר כמה בדיחות של יאיר ניצני ואמירה חצי פוליטית לעבר השר חילי טרופר שנכח באולם ("תודה על כל מה שאתה עושה למען התרבות והמוזיקה בארץ. ייתכן שבעוד חצי שנה נעריך זאת עוד יותר")

הטקס החל בפרידה והספד שנשא ניצני לזכרם של ענקי התרבות שהלכו לעולמם בשנה החולפת, בהם צביקה פיק, צבי שיסל, אורי זהר, יורם טהרלב, גרי אקשטיין ומודי בר און. הזמר סהר טוויטו ביצע כמחווה למאסטרו את "אין מדינה לאהבה" בביצוע מאולץ, החוטא להגהה המקורית של השיר ובמניירות מיותרות ומוגזמות עם בליעת המילים. פספוס.

הפרס הראשון לשיר הישראלי המושמע ביותר לשנת 2021 הוענק לישי ריבו על "סיבת המסיבות". ריבו, עם נאום כן ונוגע,  ביצע אותו על הבמה בחצי התרגשות.

פרס הדירקטוריון על תרומה למוזיקה הישראלית הוענק למוזיקאי והגיטריסט יהודה עדר, שזכה למחווה מרגשת מבוגרי רימון (דניאל סלומון, דורון טלמון וסיון טלמור שביצעו להיטיהם).

דניאל סלומון בביצוע בטקס (צילום: אור גפן)
דניאל סלומון בביצוע בטקס (צילום: אור גפן)

עדר פינק את הקהל בנגינת "ירח" ו"סוף עונת התפוזים"  של תמוז. מי שהעניק לו את הפרס על פטריק סבג, שקרא כמו תוכי מהטלפרומטר.

עדר בביצועו בטקס (צילום: אור גפן)
עדר בביצועו בטקס (צילום: אור גפן)

עדר הציל את המצב בנאום הומוריסטי שהחל במונולוג לחברו מאיר אריאל ז"ל ולחבריו מבית הספר למוזיקה רימון שייסד. "זה פרס שלנו של תעשיית המוזיקה בישראל ואני מאושר להיות חלק מהמשפחה המדהימה הזאת", אמר והודה לאשתו מיקי קם שתמכה בו לאורך הדרך ולילדיו. "כשאתם רואים אותי מגשים את חלומי, רק דרככם אני יודע מי אני וכשאני רואה כוכב שביט בלילה קר אני יודע מי אני", הודה לקהל.

אחריו עלתה נונו (נעמי גל אהרוני) לקבל את פרס תגלית השנה וביצעה בהתרגשות את "ליבינג דה דרים". נונו סיפרה בנאום, בו דמעה על סף בכי, כי באותו ערב חגגה יומולדת 24. היא סיפרה כי סבה זכה בפרס אקו"ם לפני 40 שנה. בנאום סיפרה על ההיכרות עם המפיק עיליי אשדות. "לא העזתי לחלום לקבל את כל האהבה הזו. זו באמת הייתה השנה הכי מטורפת וטובה שהייתה לי בחיים. המצאתי את המקום שלי".

שיר השנה "הולכת איתך" ניתן לזמרת נרקיס שגם ביצעה אותו. מעבד השיר, יינון יהל, זכה גם בפרס מעבד השנה. 

הזמרת נרקיס (צילום: אור גפן)
הזמרת נרקיס (צילום: אור גפן)

זאב נחמה, מהיוצרים הפוריים והמשפיעים במוזיקה הישראלית בארבעת העשורים האחרונים, זכה בפרס מפעל חיים לפזמונאי. זאביק היה בהופעה במצפה רמון שנסגרה מראש ולכן קיבל את הפרס, אך במקום זה נשאו דברים השר טרופר ויו"ר אקו"ם אסף נחום. הוא זכה למחרוזת מחווה מאת שפיטה. בהמשך נחמה בירך על הפרס בסרטון והודה אף לשותפו לשעבר לאתניקס ולצ'ילבה שלו בהווה תמיר קליסקי (לצד שאר חברי הלהקה).

שפיטה  (צילום: אור גפן)
שפיטה (צילום: אור גפן)

קרן פלס קיבלה בהתרגשות האופיינית לה את פרס מלחינת השנה וביצעה את "באת לי פתאום" (שהקליטה במקור יחד עם רוני אלטר).

"הייתי ילדה בלי הרבה חברים אבל היה לי פסנתר ואיתו לא הייתי לבד", אמרה פלס. "התחלתי לכתוב שירים מהרגעים המחוקים של ילדותית כשהרגשתי מנותקת מהעולם ניגנתי בפסנתר. היום אני סולחת לכל האנשים המרירים שקראו לי מתוקה מדי ומודה למוזיקה, שלמה אך לא מושלמת. לאחרונה נהיה פה ג'ונגל ודיבור לא יפה, אני מקדישה את הפרס לכל אנשי האור".

קרן פלס במהלך ביצוע בטקס (צילום: אור גפן)
קרן פלס במהלך ביצוע בטקס (צילום: אור גפן)

לאחר הענקת פרס לשיר הלועזי המושמע ביותר "Bad Habits" של אד שירן וביצועה של ואלרי חמאתי לשיר, הוענק פרס הדירקטוריון המיוחד על תרומה לזמר העברי לאחים ראובני. האחים אשר ומאיר (שמחר יפורסם ראיון בלעדי עמם במוסף של מעריב סופהשבוע) עלו לקבל את הפרס. מי שחלק להם כבוד במופע מחווה היה אביהו מדינה.

בשיא הערב קיבל רון ביטון, מכונת הלהיטים הבולטת והמשומנת בשנים האחרונות את פרס "מחבר השנה" וקיבל אותו ממלכת הפופ נועה קירל. "יש לו חל ככ גדול בתרבות הישראלית ולי יש כבוד להיות חלק מהדבר הזה ולגמרי מגיע לך הפרס", אמרה הזמרת. ביטון אמר: לזמרת: "בעזרת השם שנביא את האירוויזיון. דוז פואה".

טונה עלה אחרי כן לבצע את "היי בייב" שלו ולקבל את פרס אלבום השנה של אקו"ם על אלבומו "מזרח פרוע".

מסמר הערב היה קבלת פרס מפעל חיים ליהודית רביץ, שנעלמה מהעין התקשורתית מספר שנים בהופעה פומבית ראשונה לתשואות הקהל. רביץ זכתה גם למחווה של רונה קינן לשירה "מילה טובה". "צלצלו אליי לפני 8 שנים ורצו לתת לי את הפרס אך ביקשתי לדחות בכמה שנים והנה, לא שכחו והתקשרו השנה ואני מאד שמחה על הפרס", אמרה יהודית.

יהודית רביץ (צילום: אור גפן)
יהודית רביץ (צילום: אור גפן)