“24"/ שרית חדד
 אלבומה ה־24 במספר של חדד יוצא חמש שנים אחרי אלבומה הקודם (“שרה שרה”), שבמהלכן הפכה לאמא לשתי בנות, יצאה מהארון ומצאה זוגיות עם היוצרת תמר יהלומי, שמעורבת יחד עם חדד ויונתן קלימי ביצירת מרבית שירי האלבום. יוצר נוסף שנטל חלק באלבום הוא הכוכב העולה אושר כהן, שכתב עם חדד את השיר החותם את האלבום, “עשיתי הכל”.
האלבום מונה שבעה שירים, חלקם בלדות בסגנון ים־תיכוני כמו “אוהבת אותך”, “לא בשבילי” ו”למה ככה נגמר”, וחלקם, כמו “לצאת לריב” ו”מה נזכרת לי”, בסגנון פופ מסולסל – העוסקים, כמיטב המסורת של חדד, ביחסים של בינו לבינה.

''24'' (צילום: דודי חסון)
''24'' (צילום: דודי חסון)

“קרן שמש"/ בניה ברבי
 אלבומו השלישי של הזמר ממשיך בקו הייחודי שלו, המשלב בין טקסטים אישיים ונוגעים ובין לחנים ממחוזות מוזיקת העולם האתנית ומקצבים פופולריים. האלבום מונה 14 שירים, מרביתם יצאו כבר, כשמלבד שיר הנושא, שנחשב לאחד מלהיטי השנה האחרונה, בולטים הדואטים “מי לא יבוא” (עם אברהם טל) ו”מה שבא בא” (עם גליקריה) וכן “במקום הכי רחוק”, “מנגינה קטנה”, “כמה רקדנו”, “קחי את הפחדים” ו”במקום הכי רחוק”.

בניה ברבי (צילום: סשה פרילוצקי)
בניה ברבי (צילום: סשה פרילוצקי)

“42"/ רותם כהן
 חמש שנים אחרי אלבומו האחרון “כל כך יפה לך”, רותם כהן משחרר אלבום רביעי על שם גילו הנוכחי, וממשיך את הקו הלטיני שבו דגל בשנים האחרונות, עם קורטוב פופ, רוק ומוזיקת עולם. לצד שירים שכבר יצאו כסינגלים כמו “אני פרא”, “תרקוד תרקוד”, “צ’ילה קולומביה” ו”מדרגות”, האלבום כולל שירים חדשים (“חליפה ונעליים”, “מפסיד לבחורות יפות”) ושתי גרסאות כיסוי של כהן לשירים שהוא יצר, בתחילת דרכו, לאייל גולן – “כשאחר” ו”נגעת לי בלב”.

רותם כהן (צילום: משה נחומוביץ)
רותם כהן (צילום: משה נחומוביץ)

“לפנים"/ עטר מיינר
 אלבומו השלישי של הראפר והזמר עטר מיינר כולל 14 שירים שכתב והלחין, פרי שיתוף פעולה עם שלל אמנים, בהם שיר דוד גדסי, מעיין ליניק, עדן דרסו, טדי נגוסה, נרקיס, נופר סלמאן וצוקוש. האלבום משלב בין היפ הופ לבין מקצבי פופ, מזרחית ו־RNB, והטקסטים בו נעים בין נושאים חברתיים ורומנטיים, תוך לא מעט התנסויות מוזיקליות.

עטר מיינר (צילום: מירי בן לולו)
עטר מיינר (צילום: מירי בן לולו)

“מקורות"/ סאבלימינל
ה־EP חדש של סאבלימינל (קובי שמעוני), חלוץ ההיפ הופ הישראלי, כולל ארבעה שירי היפ הופ ושני סקיטים (קטעי מעבר בין שירים), שבהם הוא משלב בין היפ הופ בועט, נוקב וביקורתי עם אלמנטים של טראפ, דאנסהול, EDM, אפרוביט וקצת קצב מזרחי. בשיר “אפליקציות” הוא מעביר ביקורת על הדור שהוא מגדיר כאבוד, זה שחי בתוך האייפון ופחות בעולם האמיתי; ב”YEYE” (עם הראפר EZ, ארז שרון) הוא לועג לתעשיית המוזיקה הממוסחרת; ב”מייצג”, בהפקתו של צביקה ברנד, הוא משלב פזמון בשפה התימנית (בביצוע אלמוג קפח); ובשיר הנושא, ראפ קלאסי, הוא חוזר לימיו הראשונים של הראפ בישראל.

סאבלימינל (צילום: עיצוב: AVOXVISION)
סאבלימינל (צילום: עיצוב: AVOXVISION)

“עיניים זרות"- Deluxe Edition 2022/ רונה קינן
 אלבומה המופתי (והשני במספר) של רונה קינן, “עיניים זרות”, יצא לפני 15 שנה ואחראי לא מעט לכניסתה ללב הקונצנזוס הישראלי עם שירים כמו “עיניים זרות”, “הריקוד המוזר של הלב” (עם גידי גוב), “הפעם האחרונה” ו”המעיין הזוהר”. עכשיו הוא יוצא במהדורה חדשה - מהדורת בונוס הכוללת חמישה קטעים שלא ראו אור: ביצוע באנגלית ל”עיניים זרות” (Blackout) בתרגום של שלומציון קינן, ביצוע לייב ל־My Prison By The Sea מפסטיבל ישראל 2009, סקיצה של “קופסה שחורה בלב” מ־2005, ביצוע חי משותף עם ג’יין בורדו ל”הפעם האחרונה” (2018) וביצוע ל”עיניים זרות” מתוך הופעה חיה בפסטיבל הג’אז (2020). כיף לחזור ולהיזכר.

רונה קינן (צילום: איור: רותו מודן)
רונה קינן (צילום: איור: רותו מודן)

“האלבום העשירי"/ סי היימן
 אלבומה העשירי של יוצרת וזמרת הרוק הוותיקה הוא גם האישי מבין אלבומיה, ובו היא חושפת את המשברים והניצחונות לאורך הדרך. זה גם אלבום פרידה מאביה, המלחין נחצ’ה היימן, ומאמה דליה. התמהיל של העצב והשמחה, בשילוב ההפקה המוזיקלית של אלעד שודלר ועמיר "ג’נגו" רוסיאנו, מוציא מהימן את המיטב.

סי היימן (צילום: מאיה באומל בירגר)
סי היימן (צילום: מאיה באומל בירגר)


“מקומות"/ דני רובס
 אלבומו החדש של רובס נוצר בתקופת הקורונה ועוסק בחשבון נפש, התבוננות, ערגה נוסטלגית לימים עברו, תוך השלמה פנימית. לרובס יש דנ"א ייחודי כיוצר שמשלב בין רוק, סול ופולק, והוא ממשיך בכך גם באלבום זה, מהמשובחים שבאלבומיו, בהפקתו המוזיקלית של גל פדה.

דני רובס (צילום: עיצוב: AVOXVISION)
דני רובס (צילום: עיצוב: AVOXVISION)

“חוץ ממך"/ מאיה דדון
 זהו אלבום הבכורה המדובר של הזמרת בת ה־16 שפרצה לחיינו בסערה בשנה האחרונה עם הלהיטים “חוץ ממך”, “כמו שאני”, “יאללה ביי” ו”בלילות” והפכה לאחת הזמרות המובילות בז’אנר הים־תיכוני. האלבום נע בין שירי פופ ים־תיכוני קצביים לבין בלדות מלנכוליות, מתובל בסלנגים שכל בן ובת נוער מכירים.

מאיה דדון (צילום: עיצוב: AVOXVISION)
מאיה דדון (צילום: עיצוב: AVOXVISION)

“רשרוש הצלופן"/ טל פרידמן
 עשר שנים אחרי צאת אלבומו הראשון “החתולים השמנים”, טל פרידמן משחרר אלבום שני הכולל שמונה שירים מלודיים שאותם כתב והלחין בתקופת הקורונה, והם מדברים על חוויות ילדות ורגעים נפשיים מורכבים, האלבום הוקלט במשך חודש וחצי, בהקפדה על סאונד תקופתי ברוח הסבנטיז, בעיבוד ובהפקה מוזיקלית של עירא נוסבאום ואייל סמסון. באלבום מארח פרידמן את מודי בראון ז”ל. מתוך האלבום יצאו כבר שני סינגלים: “בוקר עלה וזה נפלא” שמשלב סגנונות פסיכדליים ברוח שנות ה־60 וה־70, ו”שכונה”, שמשלב בין סגנונות הדאנס והדיסקו.

טל פרידמן (צילום: עיצוב: AVOXVISION)
טל פרידמן (צילום: עיצוב: AVOXVISION)