כמה דקות לפני שההופעה של הכרקוקלי'ז התחילה, ישבתי עם עמית חברה שלי ותהיתי מי קהל היעד שלהן. זאת אומרת, אני מאוד מאוד אוהב את המוזיקה שלהן כן? שלא יהיו פה אי הבנות, אבל תהיתי לעצמי איך זה שהן לא התפוצצו על המיינסטרים עדיין כמו שהן אמורות באמת. התשובה של עמית היתה קורעת אבל גם הובילה אותי במהלך כל ההופעה - "זה נורא קל. בנות, גייז, וקורבנות. קורבנות אלה בני זוג או אבות שנגררו עם הילדות שלהם ותקועים פה עכשיו שעה וחצי". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

העניין הוא שזה כל כך הוביל אותי, כי כל אותם "קורבנות", עמדו על הרגליים במשך כל הערב וצרחו את השירים שלהן עד שנכנסתי לחרדה קלה שיקרע להם תכף מיתר קול. ועמית אולי תתפלא לשמוע, אבל גם מלא בנים סטרייטים שהגיעו מיוזמתם היו בקהל. ובכלל, לא היה קהל יעד ספציפי שחיפשתי כל כך לקטלג. בארבי מלא עד אפס מקום שכולו מורכב מנשים, גברים, ילדים, הורים, משפחות ואולי גם קומץ, קטן ממש, של קורבנות שנתקעו שם לשעה וחצי אבל נהנו כל כך כי אמאל'ה, איזה טובות הכרקוקליות.

קהל שכולו מורכב מנשים, גברים, ילדים, הורים, משפחות. הכרקוקליות בבארבי (צילום: דניאל אהרוני)
קהל שכולו מורכב מנשים, גברים, ילדים, הורים, משפחות. הכרקוקליות בבארבי (צילום: דניאל אהרוני)

אני מודה שכבר לפני שהתיישבתי לכתוב את הביקורת הזאת היה לי נרטיב ברור בראש שרציתי להעביר: טלי ולירון כרקוקלי הן מהיוצרות היותר מוכשרות שיש לנו בארץ, אז למה לעזאזל הן לא מובילות כבר את מנורה או קיסריה? אחרי אתמול, התשובה הזאת עדיין לא ברורה לי כי הבנות האלה התפוצצו על הבמה עם יכולות ווקאליות מעוררות קנאה שגרמו לי להתגעגע לחלום הילדות שלי להפוך לג'סטין ביבר הישראלי. יש לי קול של קרפדה עצובה אבל אני איש של חלומות, תתקדמו. 

יאמר לזכות צמד האחיות ההיסטרי, הן באו לתת בראש. לא פסחו על אף להיט ונתנו את הנשמה בכל ביצוע. "הכל אותו דבר", "כולם מדברים איתי על", "פרפרים", "נסיכת הקלאב", רשימת הלהיטים שלהן רק מתארכת ואם אתם חושבים שאני מגזים, שימו שיר אחד רנדומלי ביוטיוב ותראו איך אתם מדקלמים אותו בעל פה.

הכרקוקליות בבארבי (צילום: דניאל אהרוני)
הכרקוקליות בבארבי (צילום: דניאל אהרוני)

ואז הגיע "תשע נשמות". אולי הלהיט הכי גדול שלהן שהפך להמנון הלא רשמי של כל שבורות ושבורי הלב ששונאים את האקסים הדושים שלהם שלא ידעו להעריך מה יש להם ביד. תנו לי לספר לכם שהחיים מתחלקים ללפני ואחרי שאתה שומע מאות נשים צורחות "עוד תרצה אותי בחזרה". אגב, יש מצב שהקלטתי את זה לאקס, לא מכחיש לא מודה, אבל כנראה שאחרי אתמול הוא יודע להעריך מה היה לו ביד.

באמצע המופע עלו לבמה יסמין מועלם שקודם כל היא ממש זמרת מדהימה, אבל גם בעצתה התחלתי להחביא זהב ועכשיו אני רגוע אז אני ממש מודה לה על זה, וגם ג'ימבו ג'יי שנתן לרגע סאונד מרענן ואחר (אתם מכירים אותו, תכתבו "סתלבט בקיבוץ" בגוגל).

יסמין מועלם. הכרקוקליות בבארבי (צילום: דניאל אהרוני)
יסמין מועלם. הכרקוקליות בבארבי (צילום: דניאל אהרוני)

תראו, ברור שלא הכל מושלם, ואפשר להתקטנן על הלחץ שהן היו בו כנראה מהמעמד, וגם על הטקסטים הכתובים מראש שאפשר היה לוותר עליהם ופשוט לדבר לקהל בצורה ישירה כי זה הרבה יותר טבעי ויפה, אבל אפשר גם להסתכל על זה שיש פה צמד נשי חזק ובועט, שכותב טקסטים מעולים שמדברים לכולן ולכולם ויודע להחזיק במה בצורה הכי מקצועית ומרימה שיש.

בקיצור שמעתי שהתפנתה בדיוק משבצת של צמד פופ מוביל בתעשייה (סורי סטטיק ובן אל, באמת לא אישי, זה לא אני, זה אתם), כרקוקלי'ז תתחילו להסתער כי אתן מה זה שם כבר ממזמן. 

ג'ימבו ג'יי. הכרקוקליות בבארבי (צילום: דניאל אהרוני)
ג'ימבו ג'יי. הכרקוקליות בבארבי (צילום: דניאל אהרוני)