בחודש אוגוסט האחרון פורסמו התכנים של פסטיבל ראשון לציון, שיתקיים השנה בסימן חגיגות 140 שנה לעיר. הוכרז כי הפקת המקור המובילה של הפסטיבל תהיה מופע לאריק איינשטיין ז"ל, מגדולי האומנים הישראליים. כעת, חודש וחצי לאחר הפרסום, נודע כי המופע שאמור היה להיערך ב-11 באוקטובר בזאפה לייב פארק ראשון לציון במסגרת הפסטיבל - נדחה.

מהפקת האירוע נמסר בתגובה: "המופע הינו הפקה פרטית של משפחת איינשטיין במסגרת פסטיבל ראשון לציון. אתמול נמסרה לנו הודעה שהאירוע נדחה למועד שיפורסם בהמשך". עוד נכתב בהודעה: "הדחייה מסיבות טכניות, פסטיבל ראשון לציון מציע רפרטואר מפואר של מופעים בחינם ובתשלום עם מיטב אומני ישראל".

במופע, שכאמור תוכנן בשיתוף משפחת איינשטיין, היו אמורים להשתתף: אסתר רדא, ברי סחרוף, דויד ד'אור ,דקלה, יובל דיין, יוני רכטר, כנסיית השכל, מיקי גבריאלוב, עידן עמדי, עמיר בניון, שירה גבריאלוב ושלומי שבת. האירוע מתוכנן להיות מלווה בתזמורת הסימפונית של ראשון לציון בניצוחו של אלון מוכיח ובניהולה האומנותי של מאיה פוגל. כמו כן, מי שהיה אמור להנחות את האירוע היה יואב קוטנר.

כזכור, פסטיבל ראשון לציון, יוצא לדרך זו השנה ה-34. הפסטיבל, שיתקיים בחוה"מ סוכות בין התאריכים 15-11 באוקטובר, יהיה בסימן חגיגות 140 שנה לראשון לציון ושמירת המורשת המוזיקלית המגוונת בהשתתפות למעלה מ-100 אומנים ויוצרים מובילים.