אחרי שזכתה בתואר "פריצת השנה" של 2021, נונו פותחת את החורף עם שיר חדש – "סיוופלה", בהפקה מוזיקלית של טוקסיק (המפיקים מאור סוסנה ואופק פילו). 

מצד אחד, זה אותו סגנון מוכר, נוסחתי, צפוי ולא מחדש בשום אופן מבית היוצר של נונו, אותו שטאנץ פופי של שיריה, שירים המוקדשים לגבר עם כל מיני סלנגים שהיא ממציאה ('בוא, נכיר, שלומי, ערב טוב חלומי') והומור.

מצד שני, הקלישאה עובדת והנוסחה הזו עובדת, כיפית ומספקת את הסחורה, תופסת את האוזן ונשמעת כמו להיט משמיעה ראשונה. הבעיה תהיה, לדעתי, בטווח הארוך: מתישהוא הנוסחתיות תימאס ואז נונו תיאלץ לצאת קצת מאזור הנוחות ולהמציא עצמה מחדש. 

אחרי "לך לישון" ו"מי זאת" שלה שהיו ללהיטים הגדולים ביותר אשתקד, אנה זק השיקה השבוע סינגל חדש – "מה נשאר לי ממך", שכתב, הלחין והפיק עבורה אביב גפן. פייר? שיר מרדים. לא מתרומם, מעייף, לא מעניין, לא מתפתח כל כך, לא מוציא מזק את הפוטנציאל שבה ודי פוגע בשרשרת הלהיטים ובתנופה שלה.

אני מבין שזה שונה לגמרי מהפופ שזק עושה והיא לא צריכה להגביל עצמה לסגנון מסוים, אבל יש שירים שלא מתאימים לכל אמן ולכל קול, וזה אחד מהם. בחירה גרועה מאד של שיר, וחבל. ציפיתי ליותר.

ואלרי חמאתי דווקא הפתיעה עם שיר מעולה, קליט, פופי מסולסל שמשלב בין עברית לערבית פרי עבודתה עם טריאנגל (עידו נצר ועמית מרדכי) – "עלא באלי".

השיר הוא גם חצי אוטוביוגרפי, גם ביקורתי ומחאתי (חברתית), גם מוציא מחמאתי את כל יכולותיה, גם היא נעה בנונשלנטיות במחוזות הטבעיים לה וגם הפזמון קליט, שזה חשוב. אני לא יודע אם זה יהפוך ללהיט מדינה, אבל הוא בהחלט להיט ראוי לרזומה של הזמרת.

מאור אדרי מארח את מכונת הלהיטים רון ביטון (רון בי), הפעם גם כמבצע אורח, בשיר חמוד, כיפי ומסיבתי (בעיקר למועדונים ולחיילים משוחררים) – "משתחררים", הצפוי להפוך להמנון החיילים המשוחררים. זה לא שיר מיוחד מי יודע מה, אבל הוא קצבי, מקפיץ, מרקיד ובעיקר מיוחד ומציג את אדרי בשיאו, בייחוד כשיש בו הרבה הומור וחן. להיט ממוסחר וטוב.

במה חדשה: דר רוזנבאום – אני והדירה

שיר חדש ומצוין שיצא השבוע מבית היוצר של דר רוזנבאום, שכתבה והלחינה אותו יחד עם אביב קורן בשילוב פיוז'ני של פופ, דיסקו, גרוב, היפ הופ ורגאיי, עם טקסט אישי ואיכותי, ביצוע כובש ולחן ממכר. שווה האזנה.