להקת "טיפקס" מופיעה על הבמות ומספקת להיטים קליטים כבר מעל ל-3 עשורים. עכשיו הם חובקים שיר חדש "שכחנו איך לחלום", סאונד קצת אחר ללהקה האהובה. סולן הלהקה קובי אוז שוחח עם איריס קול ב-103fm, ושיתף על הרעיון לשיר החדש ותהליך העבודה.

בפתח השיחה, הביע אוז את דעתו על המצב הפוליטי בארץ, זאת נוכח העובדה שאזרחי המדינה יגיעו להצביע בפעם החמישית בשלושת השנים האחרונות: "הבחירות האלה, אני לא רוצה עוד בחירות. אני כבר מרגיש בסרט תקוע, זה משגע אותי. דיי מספיק, צריך ממשלה. אני בקטע של ממשלה שתמשול, ממש בא לי שתהיה איזו ממשלה".

עוד אמר כי "השיר הזה מדבר על זה שכל הזמן האדמה רועדת מתחת לרגליים שלנו, ואנחנו עסוקים בלתקן דברים קטנים. כשהבית שלך כל הזמן זז ורועד, אתה לא חושב על שיפוצים ארוכי טווח, תיקונים גדולים. באופן מסויים שכחנו איך לחלום, איך להסתכל על האופק. אנחנו עסוקים בדברים מאוד יומיומיים ובסיסיים. הייתה צריכה להיות לנו ממשלה, מישהו שחושב לא רק שנה קדימה. משהו במדינה הזו שהיא חזון שנחזה למאה שנים קדימה, עמוקה מבחינת חשיבה, משהו הצטמצם ונהיה צר. השיר מדבר על זה, על התחושה שמשהו זז לך מתחת לרגליים".

באשר לחוסר שקט הקיים במציאות של אזרחי מדינת ישראל, הבהיר: "אני מרגיש שהתמימות גורשה. פתאום נזכרתי שהייתי הולך לקניות עם ההורים שלי, אם היינו קונים בגדים בחנות אחת לא היינו נכנסים לחנות התשניה עם הבגדים, כדי לא לפגוע בבן אדם שמוכר. היינו נשארים בחוץ עם השקיות, ואז נכנסים פנימה. היום למוכר לא אכפת אם קנית בחנות קודמת".

"הקור הזה מופיע בשיר שלנו, מצד אחד אנחנו רואים שירה יותר קרה, מצד שני האקורדיון של טיפקס מנסע להבקיע את הקור הזה. בפזמון יש סוג מסויים של תקווה, של רוח חדשה, רוח שרואה אותנו", הדגיש, "יש שם הרבה נגיעות, גם אקורדיון, נגינה, שיבה לניינטיז עם מבט חדש. זה שיר שהלהקה שלנו ביצעה בנפרד, אני עבדתי על חלק, הגיטריסט שלח את הגיטרות במייל, הבסיסט ניגן ואחרי זה סידרנו את זה".

לסיום, ביקשה איריס קול להתעכב על שמו של השיר, ושאלה איך חולמים?. אוז, סולן הלהקה, השיב בנחרצות: "הדבר שחסר לנו זה השרטוט, אנחנו כבר לא רואים סקיצות. אני לא מדבר על לחלום בלילה, אני מדבר על חלומות כמו שיהיה טוב לאנשים פה. מה שחסר לנו זה החיבור בין הסקיצה לביצוע, אנחנו בכלל לא רוצים יותר סקיצות כי דברים לא יוצאים לביצוע".

"התחושה היא שמזמן אנחנו רק מנתקים הבטחות לשנייה אחת כדי לקבל לייקים, ושוכחים שהדברים האלה דברים שדורשים ביצוע. גם הציבור כזה, הוא כבר מזמן לא מפקיד את הלב שלו לאורך זמן, הוא מתהפך כל הזמן. נורא קשה לחלום חלומות רחוקים כשאנחנו עסוקים כל הזמן רק בלשרוד. מוזיקלית, אני מרגיש שטיפקס נמצאת בימים הכי מגניבים שלה, תחושה שמקשיבים לנו. זה לא קורה להרבה להקות, בטח לא עם הוותק שלנו", סיכם.