המוזיקאי חיים אוליאל נולד בשדרות ב־1956 ונחשב כמנטור למוזיקאים מהדרום, ביניהם: קובי אוז ולהקת כנסיית השכל. במהלך הקריירה המוזיקלית שלו הקים אוליאל את להקת שפתיים והיה שותף לכתיבת להיטים רבים, הן בלהקה והן כסולן. 

את דרכו המוזיקלית החל אוליאל כבר בגיל 15, זאת כאשר הקים את להקת 'ליל השמשות'. לאחר שירותו הצבאי הקים את להקת הרוק 'המאה העשרים ואחת', שלימים היוותה את הבסיס ל'להקת שפתיים', שם היה אוליאל זמר ושותף לכתיבת השירים. יחד עם הלהקה הוציא במהלך השנים כחמישה אלבומים ושלל להיטים, כגון: 'אהלן וסהלן', 'חביבי דאלי' ו'איש וכינור'.

בשנת 2000, חבק אוליאל את אלבום הבכורה שלו - 'סנדוק לעג'ב', שכלל את הלהיטים 'סימני סערה' ו'את הולכת לבד עכשיו', כשקובי אוז לקח חלק בניהול האומנותי שלו. מאז הוציא אוליאל שני אלבומים נוספים, שכללו בין היתר את השירים האהובים 'תני לו ללכת', 'ארץ עבודה' וחידושים ל'איש וכינור' ו'ילדים זה שמחה'. 

בשנת 2003 הקליט את שירו של נתן אלתרמן 'עוד אבוא', עבור שיר הנושא לסרט 'הכוכבים של שלומי'. השיר הולחן והופק מוזיקלית על ידי יונתן בר גיורא. שיתוף פעולה נוסף שהתקיים בין השניים היה כאשר עבדו יחדיו על שיר נוסף לאלתרמן 'ריצתו של העולה דנינו', שבוצע בהופעה מיוחדת. לפני שנתיים, בנובמבר 2020, השתתף הזמר המוערך בערב הפתיחה של פסטיבל 'אשדודשירה', בו ביצע לראשונה על הבמה את השירים.

אוליאל, שהיה אחראי על הצעת המילה 'צהלולים' לאקדמיה ללשון העברית, הקים במהלך השנים מועדון זמר ותרבות מרוקאית תחת שם זה בעיר שדרות. 

במסגרת פרויקט 'אמנים עורכים שבת עברית' ב-103FM, בחר אוליאל כמה מהאומנים הישראליים האהובים עליו. ביניהם: טיפקס, גבי שושן, ניסים סרוסי, אלי לוזון, כנסיית השכל, כוורת ועוד רבים טובים אחרים. האזנה נעימה!.

רשימת השירים:
טיפקס - בתוך נייר עיתון
הפרברים - בשקט כמעט בסוד
ג'ו עמר - ברצלונה
גבי שושן - 16 מלאו לנער
ניסים סרוסי - אשליות
פרפר אטומי - בינך וביני
אלי לוזון - ילדה
ליאור אלמליח, מיכאל פרץ, חיים אוליאל ושמעון סיבוני - יפה ותמה
כנסיית השכל - תגידי שטוב
כוורת - יו יה
אחרית הימים - העץ הוא גבוה
צליל מכוון - צליל מכוון
חנן יובל - אתם זוכרים את השירים
חוה אלברשטיין - שיר סיום
עמיר בניון - ניצחת איתי הכל (מוסיקה)
ניב אוליאל - מתנות בדרך