אחד הדברים שאהבתי לשמוע השבוע, למרות שקראתי במרשתת שזה 'בומרי' מצדו (לטעמי לא) הוא הביצוע של אייל גולן לשיר "פנתרה", בהשראת הלהיט של נועה קירל (רק בפזמון) אך עם מילים של אופיר כהן, לחן של אייל גולן, אופיר כהן, אור חיים כהן ותמיר צור.

זה מזכיר לי את אייל של פעם, של המועדונים הים תיכוניים של הניינטיז (פלאקה, למשל) וצלילי הגיטרה החשמלית (עמרי זליג) שבשנות ה-90 היו מנת חלקה של המוזיקה הים תיכונית ונעלמו עם התפתחות הטכנולוגיה, הוסיפו לקסם. זו לדעתי אחת ההברקות הכי טובות של גולן בשנים האחרונות. שאפו!

"בפרק הבא", שירו החדש של בר צברי, פרי עטם של צברי ואבי אוחיון, הוא בלדה נהדרת, שובה ומלאת סנטימנטים. צברי לוקח את הרעיון של שיר על גבר שממשיך לאהוב את אהובתו גם אחרי פרידתם ורוצה להיות חלק ממנה, לפחות בזיכרון, ורקם שיר יפהפה, מלא מטאפורות ("המנגינות שלך תלויות אצלי בלב על קולב, בואי תשרטי אותי ככה לפחות שיכאב") ובלחן מלודי ומשכר חושים וקולו הייחודי מצליח לצמרר ולגרום לצביטה, הטובה והנעימה הזו, בלב.

"איפה אתה" היא בלדה חדשה של אגם בוחבוט, ואל תטעו – זו לא פרפראזה ל"קיוט בוי" של נונו אלא זה שיר שובר לב אולטימטיבי, סטנדרטי ולא ייחודי מי יודע מה, אך מוציא מבוחבוט יכולות ווקאליות מצוינות, הרבה רגש (ובכיינות), כמעין בלוז רוקי התפור לקולה כמו כפפה ליד. 

זה לא שיר שייזכר יותר מדי כי אין בו את האלמנטים הלהיטיים או הייחודיות שתהפוך אותו לזכיר, אבל כדי לשמוע ולשכוח – הוא אחלה ומספק את הסחורה. 

אנג'ל ברנס (מלהקת "פורמולה", זוכרים?), שעלתה לאחרונה לכותרות בשל הסרטון של ביקור המשטרה בביתה שהפך ויראלי, הוציאה שיר סולו בשם "סולחת בינתיים", אותו יצרה עם עמרי 69 סגל, שיר שדי הרבה מתפספס.

השיר, מבחינת המנגינה והטקסט, מצוין, קליט וגם ההפקה המוזיקלית בסגנון הבלדה עם קטע דיבור (היפ הופ) באמצע השיר הם רעיון מעולה, אך בעיה אחת מונעת מהשיר להתמנף ולהצליח וזה הקול (או חוסר הקול, ליתר דיוק) של ברנס, שדי מזייפת לאורך השיר, מתאמצת בשירה ולא מצליחה באמת לגעת בנשמה או לשיר מהנשמה.

בעבודת אולפן, כמובן, יש את הטכניקה של שיפור איכות קול, אבל פה נדמה שזה לא כל כך צלח, הביצוע לא עוצמתי, מאד חלש ובשל המגבלות הקוליות של המבצעת – שיר שיכל להגיע רחוק – מתפספס ולא ממוצה מבחינת הפוטנציאל הגלום בו. מבצעת אחרת (או אותו מבצעת אחרי שיעורי פיתוח קול רבים) יכלה למנף את השיר יותר גבוה. חבל.