עונת הקונצרטים 22-23 של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד נפתחת, כשבראשה צמד המנהלים החדש המנכ"ל שלום לוטטי והמנהל המוסיקלי אלעד לוי, עם תוכנית המחברת את העושר התרבותי של המוסיקה הצפון אפריקאית עם המוסיקה הישראלית העכשווית.

העונה תיפתח עם הקונצרט "מכתם לדוד", המוקדש ליצירתו וחיבוריו של גדול המשוררים והפייטנים של ה-20, רבי דוד בוזגלו, במלאת 120 שנה להולדתו. ר' דוד בוזגלו חתום על מאות יצירות בעברית ובערבית, יצירות שחוללו שינוי והשפיעו על מסורת הפיוט במרוקו ובישראל. ר' בוזגלו מזוהה עם סגנון ייחודי המשלב בין שתי השפות שבתוכן פעל: עברית וערבית שהתבטא בלחנים, במשקל ובמצלול, אשר יצרו שפה פיוטית חדשה ומקורית. יצירותיו עוסקות בגאולה בשבחי הארץ ובקריאה לשלום בין העמים, מהוות "גשר" בין מסורת יהודית דתית לציונות חילונית. 

בקונצרט הפתיחה תארח התזמורת את הפייטן משה לוק כשלצידו הפייטן יוחאי כהן, המייצג את הדור החדש של הפייטנים היוצקים השפעות מודרניות ממוזיקת עולם למסורת הפיוט הקלאסית. מנצח: רפי ביטון. הקונצרט יועלה בתאריכים 13-23 בנובמבר ברחבי הארץ. 

הזמרת ירדנה ארזי משתפת לראשונה פעולה עם התזמורת ותופיע "דמיון צועני" הכולל רפרטואר צועני, בלקני, ערבי ושירים משני אלבומיה המצליחים: "נשמה צוענית" ו"דמיון מזרחי" בהפקה מוזיקלית חדשה ובעיבודים אנדלוסיים מקוריים.  מנצחת: סיון אלבו בן חור. הקונצרט יועלה בתאריכים: 8 בינואר עד ה-2 בפברואר ברחבי הארץ. 

להקת "שפתיים", שהתאחדה לאחרונה אחרי 25 שנה, משתפת פעולה עם התזמורת בקונצרט "אהלן וסהלן".  שפתיים - נחשבת כפורצת דרך וכמי ששינתה את פניה של הסצנה המוזיקלית בישראל - חיברה בין מוסיקת פולקלור עממית מרוקאית למוסיקה ישראלית לוקאלית עם נגיעות רוקנרול. בקונצרט יבוצעו להיטי הלהקה האהובים בעיבוד תזמורתי מפתיע. מנצח: רועי אזולאי. הקונצרט יועלה בתאריכים 23 בפברואר עד ה- 14 במרץ ברחבי הארץ. 

העונה תנעל עם הקונצרט "ללה חאדיג'ה" – חיבור ראשון בין התזמורת לבין חאדיג׳ה אל ווארזאזיה (Warzazia El Khadija ) ולהקתה - בנאת אל הוואריית (Houariyat El Bnat ) ממראקש ועם היוצרת הבינלאומית ללה תמר (Tamar Lala). 

חאדיג׳ה אל ווארזאזיה נחשבת לאחת הנשים הראשונות שהחלו להופיע כזמרות ״גנאווה״. אל ווארזאזיה.היא נגנית כלי הקשה ומנהיגת להקת מחול ושירה של נשים איתן היא מופיעה ברחבי העולם ומייצגת את מוזיקת ה״הווארה״ (Houara ) - מוזיקה טקסית של נשים מדרום מערב מרוקו. 

גם הזמרת ללה תמר משתתפת בקונצרט הזה ומשלבת את הסגנון השעבי (Chaabi) - מוסיקה פופולרית מרוקאית, המבטאת אהבה, שברון לב ויופי. קונצרט נעילת העונה יועלה בתאריכים 5-15 ביוני ברחבי הארץ. 

התוכנית האמנותית של העונה החדשה משקפת את החזון של לוטטי ולוי הרואים את תפקיד התזמורת בהעמקת הקשר שלה עם המסורת עליה היא מושתתת מתוך הבנה והערכה אמיתית לעושר התרבותי שקיים במוזיקה הצפון אפריקאית, ובמקביל נועדה לקרב אליה קהלים חדשים ולחבר  את התרבות הישראלית העכשווית מבחינה מוזיקלית וגם מבחינה ערכית.