ניקי גולדשטיין, המוכר לנו כקומיקאי מצליח, החל את דרכו כזמר הליווי של צביקה פיק כשהיה בשנות ה-20 לחייו. "מאותו היום שנפגשנו אז, הוא רצה שאני אהיה הזמר ליווי שלו, והתחלנו מסע כזה מטורף, שכבר הפכנו להיות לא זמר וזמר ליווי אלא ממש משפחה אחד של השני. היינו באים לארוחות שישי ונסיעות לחו"ל". 

אבל החברות ארוכת השנים כנראה עמוקה עוד יותר משנדמה לגולדשטיין. בשיחה על היחסים, ניקי משחזר את ההיסטוריה ומבין כמה היחסים היו צמודים והגורל היה קשור בין השניים. "צביקה קיבל את השבץ ביום העצמאות, ואני זוכר שזאת הייתה הפעם הראשונה שהחלטתי שאני לא עובד ואני מבלה עם הילדים אחרי שנים שאני לא חוגג איתם את יום העצמאות. באותו היום אני מקבל טלפון שצביקה קיבל שבץ ונאלצתי לקפוץ למים. לא רצינו שהמופע שלו לא יעלה אז מצאתי את עצמי עם מאיה בוסקילה על במה אחת, שרים את שיריו ובוכים יחד על הבמה. שלחנו לו איחולי החלמה אבל לא העלנו על דעתנו כמה האירוע קשה", מספר גולדשטיין עם דמעות חנוקות.

מאיפה קם הרעיון של המופע?
"מופע המחווה לפיק קרם עור וגידים עוד כשפיק היה בחיים", מספר גולדשטיין. "לפני שהוא נפצע, הוא מאוד רצה לחזור לפרונט אבל הוא לא יכול היה מבחינה פיזית, לשיר, לרקוד אז רציתי לעזור לו. אמרתי שאני אעשה קצת את השירים והוא יעשה קצת אבל קרה מה שקרה. אני לא מאמין שאני מדבר עליו בלשון עבר, כי צביקה הוא על זמני מבחינתי. 

"קצת אחרי ההלוויה, הייתי עצוב ולא הייתי שקט מלכתו. אספתי את כל הנגנים והזמרות המקוריות, תכננתי לעלות מופע קטן לזכרו ברמת השרון, בעיר שהוא חי בה כל חייו. הרעיון היה לקיים מופע מחווה ולתת חיים למוזיקה שלו שכל כך הרבה אנשים משתוקקים לה. לקחנו את ההגברה המקורית, העיבודים, ואני עומד בפרונט של הבמה, מחליף אבל לא מחליף אותו. סטייל אדם למברט וקווין. הכל החל מרעיון קטן ובלי ששמנו לב המומנטום היה נכון והרעיון הפך למופע של ממש" .

צביקה פיק (צילום: זוהר שטרית)
צביקה פיק (צילום: זוהר שטרית)

היית בין היחידים בהלוויה של צביקה, מה אתה חושב על ההחלטה לצמצם ולהקטין אותה, בעוד שצביקה אהב את תשומת הלב ואף השתוקק לה עד ימיו האחרונים?
"אחרי מה שאני עברתי בחיים, אני לא שופט אף אחד, צביקה מאוד אהב את הילדים שלו וכשמדובר בדבר כזה זאת החלטת משפחה, זה לא מוריד מהאהבה או מהעצב שלהם. אני בטוח שהם ינציחו אותו בצורה הכי טובה שהם יוכלו.

אתה בקשר עם המשפחה שלו? מה הם חשבו על רעיון המופע?
"ברור, דניאלה שרון ודני, אני גדלתי איתם. דניאלה מאוד התרגשה מהרעיון של המופע, אפילו שהיה לה קשה לראות את הפוסטר, אבל היא אמרה שהיא כל כך שמחה בשביל אבא שלה והיא תבוא לראות אבל כרגע עוד קשה לה. אני מבין אותה, קשה להקשיב לשירים כשהכל עוד טרי". 

איך אתה מתמודד עם הקושי? אתה סנטדאפיסט פעיל, איך היה המעבר מלעבוד על בדיחות, לעמוד על במה ולהצחיק ומיד אחר כך לעבוד על שירים של צביקה אחרי לכתו? 
"הרבה שואלים אותי 'איך אתה עולה ומצחיק אחרי כל מה שעברת?'. אני חושב שזו הייחודיות שלנו הקומיקאים, המעברים החדים האלה הם 'בילד אין' במקצוע שלי. מעבר לזה שצביקה היה איש מאוד מאוד מצחיק ולמדתי הרבה ממנו, כך שהוא הוא חלק שמרכיב אותי ואני חושב שהוא היה רוצה שאני אקיים את המופע. אני גם מאמין במומנטום והרעיון של המופע שהתחיל כרעיון חד פעמי היה גיים ציינג'ר, הבנתי שהקהל כל כך משתוקק לשירים האלו וזאת שליחות מבחינתי לתת להם חיים. אז המעבר הזה הוא בעצם ההמשכיות של צביקה".

              

בתור חקיין, מה ההבדל בין לשיר בחיקוי של מישהו לבין לשיר בתור עצמך?
"תראי, אני מחקה הרבה אנשים אבל הקשר עם צביקה כל כך עמוק שאני מרגיש שאני מדבר דרכו. כחלק מהמופע כתבתי קטעי קישור שהם זיכרונות שלי עם צביקה ודקה אחר כך אני לכאורה מחקה אותו. אבל בפועל אני מרגיש שמה שאחרים יכולים לראות כחיקוי מצחיק, אני מרגיש שאני מדבר מתוכו". 

אז מה צביקה היה אומר על כל מה שקורה?
"צביקה היה פולני, אז מחמאות או התרגשות גדולה לא יצאו ממנו בתדירות גבוהה. אבל הייתי יודע מתי הוא אוהב. אם הוא היה אומר, "כל הכבוד!", ידעתי שצביקה צורח משמחה".

אייל בן זוגך, התגלה בכוכב הבא כזמר, הוא גם הולך לשיר איתך במופע? או שאתם מפרידים בין הבית לעבודה?
"קודם כל מה זה מפרידים, אייל מבחינתי תמיד היה זמר, אנחנו הכרנו בתיכון לאמנויות, אחר כך היינו יחד בלהקה הצבאית. שנים אחר כך הוא חיפש את עצמו כאמן אבל מהר מאוד נשאב לנדל"ן ולעיצוב פנים. אז לא רק שאנחנו משלבים, הוא מגיע להתארח במופע ובימים אילו אנחנו כותבים סדרה יחד על הסיפור שלנו". 

איך היחסים עם גרושתך? היא תבוא למופע? 
"ברור, שירלי גרושתי עבדה צמוד לצביקה בעצמה, וכיום היא פועלת מאחורי הקלעים של המופע. הסיפור המשפחתי שלנו מורכב, מעולם לא היינו סיפור הבגידה הקלאסי, הוא התחיל בחברות מאוד טובה שלי ושל איייל עוד מגיל 13 וזה היה ממש כמו משפחה. כל כך לא היינו במודעות לדבר הזה שקורה בנינו שנלחצנו מהפגיעה בסובבים אותנו שבסוף גילינו גם הבנה מהצד השני".

ניקי גולדשטיין (צילום: אור גפן)
ניקי גולדשטיין (צילום: אור גפן)

לפני השיחה עם ניקי, שאלתי אנשים 'מה הייתם שואלים את ניקי גולדשטיין?' ושאלה שחזרה הייתה "למה לקח לך כל כך הרבה זמן להיות אתה" אחרי שיחה ארוכה עם ניקי, אישיות לבבית, מצחיקה שמנרמלת כל אירוע דרמטי, הבנתי שהוא מצליח לקיים את עצמו למרות ובזכות הטלטלות. הוא מוכיח במילים ובמעשים כאחד שניקי נשאר ניקי, רק עם כמה שיפצורים. כשם שאנו מכירים אותו, זמר, קומיקאי, שחקן ועוד מגוון רחב של הגדרות. גולדשטיין מוכיח שאפשר גם וגם. וביחס לפיק, אין זה מפתיע שגולדשטיין נמנע הפעם מהמילה חיקוי. גולדשטיין מדבר את פיק אולי באותו אופן שפיק דיבר את ניקי כמה שנים קודם לכן. 

לטובת מי ששכח, בשנת 2009 יצאה בהוט מיני סדרה על שיריו של פיק "תמיד אותו חלום" הסדרה עקבה אחר מאיר, נער מתבגר הומוסקסואל שמחפש את עצמו בסביבה שמרנית שסולדת מהקהילה הלהט"בית. במהלך הסדרה, העלילה נעה אחורה לתקופת התיכון. מאיר מתאהב בגבריאל, בחור חדש שמגיע לכיתה. גבריאל ומאיר מתחברים אך רק שנים אחר-כך מוצאים את עצמם ביחסים אינטימיים. גורל? נבואה שמגשימה את עצמה? אתם תבחרו את השם, אבל מה שברור הוא שפיק וגולדשטיין מדברים אחד את השני. מופע המחווה לפיק מתוכנן לעלות ב-16.12 בזאפה, הינו הזדמנות נפלאה להינות משיריו הנהדרים של המאסטרו הניצחי ובה בעת לראות את המעגל של ניקי נסגר.