יוני רכטר ממשיך להפתיע אותנו עם יצירות מוזיקליות חדשות. בימים אלו הוא חובק סינגל חדש בשם "לא תמיד", שמעניק לנו הצצה לתהליך יצירה שחווה כל אמן באשר הוא. בשיחה עם איריס קול ב-103FM סיפר על העבודה המתרחשת, ולתהליכים העמוקים שהוא ממשיך לעבור עם עצמו.

"אחרי כל כך הרבה שנים בהם אתה מוציא שירים עדיין זו אותה התרגשות? יש איזשהו מתח? תחושה אחרת?", שאלה אותו קול בפתח הראיון. רכטר הסביר שהתחושות שלו אכן השתנו במהלך הקריירה הענפה שלו, ואמר: "הרי כל מוזיקה מכיר את זה - בתהליך העבודה על אלבומים ושירים נדמה לך שאתה עושה את הדבר הכי טוב שעשית, ואז זה יוצא, ועוד שיר. במובן הזה אני מנוסה וחס וחלילה אין לי טענה לאף אחד. אני מבין איפה אני חי היום, ומה המציאות, אבל יחד עם זאת אני מחדד את האמירה שלי - ופה ושם אני מקבל תגובות מאנשים שחשובים לי, ונותנים תחושה נעימה של איזו שעה שעתיים".

קול ביקשה לדעת איך מתנהלת שיגרת חייו, והוא הסביר שהוא לא רק מקליט שירים באולפן, אלא מקפיד להיות בעשייה בעוד כל מיני אפיקים. "אני חי חיים של מוזיקאי, מנגן, כותב יצירות לפעמים לקולנוע ולפעמים לאופרה". האם הוא מרגיש חובה לנגן ולהתאמן כל יום? לדבריו, בהחלט כן, הכל תלוי בכמות הפרויקטים שהוא עוסק בהם. בקרוב רכטר יקיים שלושה אירועים חגיגיים בהיכל התרבות בתל אביב, ועל כן העומס בהתאם. "כשמתפנה לי תקופה אני נכנס לאימונים של כמה שעות כל יום, עד לפרויקט הבא".

לסיום, התייחס רכטר לשיר שלו, ואמר: "השיר מדבר על כתיבת מילים, אבל נכון גם לצייר או לכוריאוגרף. זו ראייה של אדם שמסתכל גם אחורה קצת. אני חושב שזה אומר שהרבה פעמים כשאני מתחיל להלחין זה ממש מתחיל עם שברי דברים, ואז אני ממשיך ומאלתר. בתוך האלתור מתחיל לקרות משהו. יש תהליך של חודש, ואחרי שנה אני לא זוכר איך זה התחיל - פתאום יש יצירה ואני שואל איך זה קרה?".

עזרה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי 103FM