בקיץ האחרון הגיע לריאליטי המוזיקה של "קשת 12", זמר מוכר עם וותק ולא מעט להיטים. לזמר קוראים ניב דמירל, שהניב להיטי רדיו כמו "הנקודות החלשות", "את אוהבת אותי כמו שאני" ובעיקר הלהיט "השעות הקטנות", שכיכב בצמרת מצעדי הפזמונים של גלגל"צ וכאן ג'. דמירל פרץ לתודעה בריאליטי אחר, "דה וויס", אך כפי שהעיד באודישן שלו, לא הגיע להצלחה אליה ציפה באמצעות התוכנית. באודישן שלו ב"כוכב הבא", שר דמירל שיר מקורי שלו, "לא לך", והצליח להרים את המסך, כשכל השופטים, אסף אמדורסקי, קרן פלס, נינט, שירי מימון, איתי לוי ורן דנקר הצביעו לו כחול, ולזכות בשקלול מדהים של 90 אחוזים מהקולות. 

כעת, דמירל שחרר סינגל חדש, "אין מה לפחד", ושוחח עם איריס קול ב-103FM על השתתפותו בריאליטי, השיר הטרי והפחדים הפנימיים.

איך היה עבורך הכוכב הבא? לא הגעת לשם מההתחלה.
"כן, באתי בראש קצת אחר".

היה מה להפסיד?
"אני אדם מאוד כנה. אני תמיד כזה. הייתה הצעה מ'טדי', שנים הציעו לי לבוא לכל מיני תוכניות, גם של שירה וגם לא. השתתפתי בגיל 19 ב'דה ווייס', זאת הייתה החשיפה הראשונה שלי. יצאתי משם, היה נחמד. חשבתי ששם נגמרת דרכי הטלוויזיות אבל מסתבר שלא. אני אדם מאוד מאמין, אמרתי שאני בא עם השירים שלי, עם הקול שלי, להגיע לעוד קהל".

תן לי סימן שקיבלת שהיה נדמה לך שכדאי שתלך לשם.
"זה דברים מאוד ביני לבין עצמי לבין הקדוש ברוך הוא. אני אפילו לא יודע לשים את האצבע בדיוק, כל מיני דברים קטנים".

איך אתה בתחרויות? אתה תחרותי?
"שאלה טובה. האמת שבכלל לא, גם אמרתי את זה שם בכל מיני ראיונות וכאלה, אני לא זוכר מה נכנס ומה לא. אני לא חושב שמוזיקה בכלל היא תחרות, כל אחד יכול לייצר את מה שהוא יכול לייצר. אני באתי למען החשיפה. להגיע עם השירים שלי, הקול שלי לעוד אנשים שאולי לאו דווקא הכירו לפני".

 

השתלם?
"אני אדם מאוד מאמין. זאת הדרך, זאת עוד תחנה בדרך. אני שמח שהיא קרתה. זה נחמד. אין לזה המון משמעות עבורי. דיי קליל. זה היה לא פשוט כי זה מאוד אינטנסיבי, היה לי את הלו"ז שלי. יצאתי באמצע צילומים להעביר כיתת אומן, חזרתי להופעה שלי, לא ישנתי בלילה לצילומים של אחרי, כל מיני דברים כאלה שהתנגשו אבל זה היה המחיר. אני שמח".

על שירו החדש "אין מה לפחד", סיפר דמירל. "אבי בן זקן חברי הטוב, כתב גם את 'מאיה' שהוצאתי לא מזמן. יש לנו כמה פרויקטים מעניינים על הפרק. בגדול, יש לי הרבה שירים שעוסקים בפחדים, אפילו חרדות, כל מיני דברים כאלה. השיר הזה אומר משהו הפוך, לקחתי את זה למקום של תקווה ואמונה. גם אם לא ברור בדיוק למה, זה בגדול המסר".


 

זה מפחדים פנימיים?
"ברגע שהוא כותב, מההיכרות שלי איתו וגם אנחנו כותבים יחד, אני חושב שזה בינו לבין עצמו לגמרי. לפעמים כותבים לא יודעים באותו הרגע בכלל את מה שהם עושים, נופל להם בדיעבד. אני חושב שאותי זה תפס, גם בכללי הפידבקים שאני מקבל מאנשים כל אחד לוקח את זה למקום אחר. זה מסר שהיה לי חשוב להעביר. השם של השיר נבחר מאוד מהר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm