הזמר, היוצר והגיטריסט יצחק קלפטר הלך הערב (חמישי) לעולמו בגיל 72. פוליטיקאים ואנשי תרבות ספדו לאחד מגדולי הגיטריסטים במדינה, שפרץ בלהקת כוורת והמשיך לקריירה מפוארת בהרכבים נוספים וכסולן. 

הגיטריסט והיוצר האגדי יצחק קלפטר הלך לעולמו בגיל 72

נשיא המדינה יצחק הרצוג כתב בחשבון הטוויטר שלו: "יצחק קלפטר, צ׳רצ׳יל, נוף הנעורים של רבים מאיתנו, כוכב 'כוורת' ומלך הגיטרה, מלחין וכותב מחונן. קולו ומנגינותיו ילוו אותנו לתמיד. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה יאיר לפיד ציטט משירו "לוקח את הזמן", וכתב בטוויטר: "'יש טיפוסים שמתייחסים אל החיים כמו טיול מאורגן / אבל אני לא נוסע / אני לוקח ת׳זמן'. סע לשלום קלפטר, ותודה גדולה על הפסקול המופלא שהשארת לנו".

שר הביטחון בני גנץ כתב: "יצחק קלפטר נסק אל האופק ונעלם. הותיר לנו נכסי צאן ברזל, חיוכים וגם זיכרון של מאבק במחלה הקשה ורצון עז לנגן ולקבל את אהבת הקהל שאהב אותו כל כך - פעם אחר פעם. לנו נותר לקוות שהוא אי שם צוחק אל השמש ולעננים".

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס גם הוא למותו של המוזיקאי, וציטט משירו: "היא כל כל יפה, זה צובט בלב שלך, אך בכאב עצום". לאחר מכן הוסיף: "קיבלתי בכאב את הבשורה על פטירתו של יצחק קלפטר ז״ל, אחד מגדולי המוזיקאים הישראלים. יצחק, נוח על משכבך בשלום, הפסקול שהשארת לנו בלכתך ימשיך ללוות אותנו עוד שנים רבות".

שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר: "עצב עמוק על מותו של יצחק קלפטר, שהיה ויהיה תמיד חלק מרכזי מהפסקול הישראלי. קלפטר היה מוזיקאי ויוצר מחונן והצלילים שיצר היו צליל מכוון הישר אל תוך ליבם של המוני ישראלים, צלילים שישארו גם אחרי לכתו. משתתף בצער קרוביו וחבריו, יהי זכרו ברוך".

חברו הזמר מיקי גבריאלוב אמר לחדשות 12: "היה לו קשה בשנים האחרונות עם זה שהוא לא יכול לנגן וליצור. הוא שמח ששרים את השירים שלו ועושים לו מחוות. דיברתי איתו לפני חודש".

הזמר דני סנדרסון, חברו של קלפטר ללהקת "כוורת", כתב: "זהו ערב עצוב. אני נפרד מחבר יקר וותיק, אמן דגול, שותף לדרך ארוכה ואחד מעמודי התווך של המוזיקה הישראלית. במפגש האחרון של הלהקה, לפני כמה חודשים, התיישבנו לשיר ולנגן, מעין ג'אם סשן חברי שקיימנו פעם בשנה. על אף היותך שברירי וחלש, ברגע שלקחת את הגיטרה ליד, מכאוביך נעלמו והקסם שלך השתלט על החדר. כולנו הסתכלנו עליך, כמו תמיד, בפליאה ונהננו כמו ילדים שזה עתה הקימו להקה חדשה. כשנפרדתי ממך באותו יום, לא ידעתי שזו תהיה פגישתנו האחרונה. אנצור את הרגע הזה ורגעים רבים אחרים בליבי לעד. תנחומיי למשפחה ולחברים, אוהב אותך יצחק".

חבר נוסף מ"כוורת", אלון אולארצ'יק, ספד לו בפייסבוק: "הוא חלק מהחיים שלנו, ושלי מגיל 23 בערך. מאד עצוב".

המוזיקאי והזמר ברי סחרוף שיתף בעמוד הפייסבוק שלו שיר שביצע עם קלפטר בהופעה וכתב: "עצוב על לכתו של יצחק קלפטר, מגדולי הגיטריסטים והמוזיקאים בארץ, שאהבתי והערצתי. היה לי את הכבוד הגדול לארח אותו לפני ארבע שנים בהופעה בהיכל התרבות. תודה לך יצחק. יהי זכרו ברוך".

המוזיקאי והזמר אביב גפן צייץ בטוויטר בתגובה למותו: "קלפטר היה הצליל המכוון שפילח לי את הלב בכל פעם, משום מה בחודשים האחרונים אני מדבר עליו ושר אותו בהופעות שלי. מוזיקאי וגיטריסט יוצא דופן, נוח בשלום על משכבך חבר, תודה על שירים נצחיים שחיבקו הרבה אנשים בודדים כמונו".

הזמר והמוזיקאי ירמי קפלן כתב: "אני חש צער ויגון ובמקביל שולח ניחומים וחיבוקים לכל קרוביו ומשפחתו של יצחק קלפטר, אחד הגיטריסטים וכותבי השירים המעולים שצמחו כאן. איציק, נהניתי מכל המוזיקה שיצאה ממך  בכל דרך. אמשיך ליהנות ממנה גם בהעדרך. אבל עכשיו אחשוב עליך ממש ולא רק על השיר או על הנגינה בכל פעם שאשמע אותך".

הזמר אריק סיני העלה פוסט בפייסבוק לזכרו של קלפטר וכתב: "יצחק קלפטר אהוב ליבי 50 שנה, עזב בלי להגיד כלום כהרגלו. אני באבל ברמות שאי אפשר לתאר. אוי יצחק, יהיה לך טוב למעלה? אני לא מתפקד והרגשתי צורך לכתוב".

קבוצת הפועל תל אביב בכדורגל ספדה לקלפטר בעמוד הפייסבוק שלה: "מועדון הכדורגל הפועל הכשרה תל אביב מרכין ראש על לכתו בטרם עת של הזמר, המלחין והיוצר יצחק קלפטר, אוהד הקבוצה. קלפטר הלחין ואף ביצע את שיר האליפות של 80/81, 'השדים האדומים', ביחד עם יגאל בשן וחנן יובל. שיר שנכתב על ידי עלי מוהר. יהי זכרו ברוך".

הזמר דני רובס כתב: "'נושרים כוכבים אחד אחד'… הלחנים  של יצחק קלפטר והגיטרה המופלאה שלו היו מסימני הדרך החשובים בחיי. כל כך עצוב. נוח על משכבך בשלום, איש צלילי הפלא".