מדינת ישראל נפרדה בסוף השבוע מאחד מגדולי המוזיקאים שלה - יצחק קלפטר ז"ל. לזכרו, הערב יבצעו חברי "זהו זה" את השיר "צליל מכוון", מלהיטיו הגדולים של הגיטריסט והמלחין האהובה. התוכנית תשודר הערב בשעה 21:15 ב-כאן 11.

"שברון לב זה מתכון מוצלח": זהו השיר שבחרתם כגדול ביותר של יצחק קלפטר

לפני כשבוע הלך לעולמו המוזיקאי והיוצר יצחק קלפטר, מעמודי התווך של המוזיקה הישראלית, ואחד מנגני הגיטרה הטובים ביותר שהיו כאן. אחד מלהיטיו הגדולים של קלפטר היה השיר "צליל מכוון". הערב, יום חמישי, יבצעו חברי "זהו זה" את השיר בביצוע חדש בעיבוד לשיר שעשה אמיר לקנר, נוספה נגינת סולו גיטרה של קלפטר, שהייתה מזוהה איתו, וגם השירה שלו. השיר צולם על רקע של ארכיון של קלפטר, והוא נראה על המסך, בחלקים בהם הנגינה והשירה שלו משולבים.

אמיר לקנר, מעבד הגרסה החדשה לשיר: "עם לכתו של קלפטר לכולנו נשבר הלב. מיד פנינו לעבוד על גירסא חדשה לאחד השירים היפים ביותר שכתב. חיפשתי דרך להביא לידי ביטוי את נגינת הגיטרה האגדית שלו בתוך העיבוד לחמישייה שלנו. ואז עלה בדעתי "להביא את הדבר האמיתי" - לארח את קלפטר עצמו בשיר שלנו. עם טכנולוגיה חדשנית וקצת עבודת נמלים, בודדתי את סולו הגיטרה של קלפטר מביצוע יפהפה מהופעה חיה שביצע בצעירותו, וגם את קולו בבית האחרון, וכך שילבתי את קלפטר איתנו בביצוע משותף: חמישיית זהו זה ויצחק קלפטר".

השיר ישולב בתוכנית "זהו זה" שתשודר הערב בשעה 21:15 ב-כאן 11.