נוכחותן של הנשים בפוליטיקה הישראלית נמצאת במגמת ירידה חדה, אבל במוזיקה הן בהחלט מתחזקות: נתוני אקו"ם המתפרסמים עתה מוכיחים כי 2022 היא השנה הראשונה שבה נשמעים יותר שירים של זמרות מאשר של זמרים - שמונה מתוך עשרת השירים המושמעים ביותר בשנה החולפת מבוצעים על ידי נשים.

זו הייתה שנתו של הפופ הנשי: "לך לישון" בביצועה של אנה זק הוא השיר המושמע ביותר השנה ברדיו הישראלי האזורי (וגם ביוטיוב הישראלי). זק תופסת גם את המקום השלישי עם הלהיט "מי זאת". במקום השני ניצבת נציגתנו לאירוויזיון, נועה קירל, עם "פעמון", שלה ושל המפיק איתי גלו. קירל מככבת גם במקום השביעי עם "פנתרה", שדורג במקום זה בתוך ארבעה חודשים בלבד מאז צאתו.

במקום הרביעי ניצבים אגם בוחבוט, שחר סאול ונורוז, שהקליטו את הלהיט "דובשנייה". את המקום החמישי תפסו ליאור נרקיס והזמרת נרקיס, עם "אחד למיליון", ששהה לא מעט שבועות בצמרת מצעדי ההשמעות השנה. "קרן שמש" של בניה ברבי, שסימן סופית את פריצתו למיינסטרים ונחשב ללהיט הגדול במדינה, דורג במקום השישי. נונו, שהגניבה את המדינה עם צירוף המלים "פה לא פה לא פה פה" בשיר "Cute Boy" התברגה במקום השמיני. המקום התשיעי שייך לחיבור המפתיע בין אביב גפן ואלה לי להב בשיר "ורוד מבריק".

במקום העשירי ניצב "סתלבט בקיבוץ" של פול טראנק וג'ימבו ג'יי, שנחשב להפתעת השנה במצעדים העבריים השנתיים כשקטף את תואר "שיר השנה", והוא גם המושמע ביותר בתחנות הרדיו הארציות. מבחינת היוצרים המושמעים ביותר, אבי אוחיון שומר, זו השנה הרביעית ברציפות, על מקום בפסגה, כפזמונאי וכמלחין. המפיק המוזיקלי מתן דרור, שבשנתיים האחרונות דורג שני ברשימת המעבדים המושמעים, תופס לראשונה את הפסגה.

ומעל כל אלה: נעמי שמר המנוחה היא עדיין היוצרת המושמעת ביותר מבין הנשים, ואייל גולן ושרית חדד הם המבצעים המושמעים ביותר. השיר הלועזי המושמע ביותר הוא "As It Was" של הארי סטיילס.