ביום השני של שנת 2023, הזמרת נרקיס מוציאה סינגל שישי מתוך אלבום שלישי שבדרך. השיר "אין לנו סוף" שכתבה ביחד עם סתיו בגר וצליל קליפי, שניים שיצרו איתה בעבר להיטים גדולים. 

"השיר החדש נועד לעודד אותנו לחיות וליצור למרות הפחד. כי מי שמפחד מהפחד גם לא רוקד בזריחה", היא אומרת. כשנרקיס נשאלת האם השיר מכוון למישהו מסויים? היא עונה בקול צוחק, מסתיר ומגלה בה בעת: "אין לדעת. אני לא מגלה סודות. יש מי שיקח את השיר לכיוון הזוגי, כשהאשה היא חוף, היא אמא אדמה. אני סבורה שאני לא העניין בשיר. לכן אשמח שהשיר ייגע במי שצריך לגעת, אז ארגיש שעשיתי את השליחות שלי, ביצעתי את העבודה שלי".

"אין לנו סוף 

אתה תהיה לי ים 

ובשבילך אני חוף  

שנינו ציירים של התמונה 

כחול צהוב 

רוקדים במים 

אני פה 

מצאתי את הדרך חזרה

אין שום יאוש בעולם".

חצי מהעם שרוי ביאוש ואת שרה 'אין שום יאוש בעולם'?
"למה חצי העם מיואש?", שואלת נרקיס בחצי היתממות. "אני לא שמעתי על שום יאוש,. אני מרגישה את העם שלי ואת הקהל שלי. אני יכולה לומר שהעם רוצה להיאחז בדברים שמחזיקים אותו. וכשאני מביאה לשיר ציטוט מדבריו של רבי נחמן, 'אין שום יאוש בעולם', זה משום שהגיע הזמן שאנשים יאמינו בזה, למרות שהמציאות לא תמיד מתכתבת עם הרצונות שלנו. לפעמים כשהמצב נראה קשה, אבוד או כואב, צריך לזכור שאנחנו לא לבד, שלכל דבר בעולם יש תכלית, ובסוף נמצא את הדרך חזרה לעצמנו". 

דרך המוסיקה?
"המוטיב שחוזר אצלי על היעדר היאוש, נובע מהאג'נדה שלי שהכל יכול להשתנות, והכל נובע משינוי. אני באה מעולם של התפתחות, עברתי תהליכים רגשיים ואני גדלה ומשתנה בתוך המסע הזה.

אני מרגישה שליחה באמצעות המוסיקה, לפתוח את הלב ולהגיד בכנות ובאותנטיות שאנחנו יוצרים את התמונה של החיים שלנו. אני יוצרת ומתרכזת בלעשות מוסיקה טובה שתורמת ונוגעת באנשים. בזה אני משקיעה את עצמי ואת הזמן שלי".

 לאחר שהוציאה שני אלבומים מצליחים "בוא נדבר אמת" (2017) ו"עולם חדש" (2020), בשנה האחרונה (2022) נרקיס כבשה שיאים מוסיקליים נוספים כשהשיר שלה עם ליאור נרקיס "אחד למיליון" (מילים ולחן: נרקיס וצליל קליפי) התביית במקום החמישי בין עשרת השירים המושמעים ביותר לשנת 2022, ו"הולכת אתך" (מילים ולחן: צליל קליפי) נבחר לשיר השנה 2022 של אקו"ם. 

תארי את ההרגשה כשאת משחררת שיר חדש.
"כל שיר שלי שיוצא לעולם ההוא עוד חתיכה מהלב שלי. מסקרן אותי לדעת איך זה יתקבל ולאן הוא יתגלגל ויגיע. היום עם צאת השיר לעולם, הוא יום עם הרבה אמוציות. אין חרדה, המילה חרדה לא נמצאת באוצר המילים שלי. אני שרויה בהתרגשות וציפיה,  כך גם עם ההצלחה שלי בשנים האחרונות,  היא מרגיעה ומשמחת אותי".

נרקיס (צילום: תום עמוס)
נרקיס (צילום: תום עמוס)

נרקיס, 41, מהזמרות הדתיות הבולטות והמצליחות שהפציעה לחיינו לפני שש שנים. בולטת ולא רק בגלל כיסויי הראש הצבעוניים והגבוהים שלה. בראיונות קודמים חשפה את סיפור התקיפה המינית שעברה כילדה בת חמש. היא חוזרת בתשובה, גרושה ואם לשני בנים אליה מאיר, 12 ומשה, 8. מתגוררת בישוב "באר גנים", שהוקם בחלקו על ידי מפוני נצר חזני מישובי גוש קטיף עד ההתנתקות, שהוריה נמנו עליהם.

"הנראות שלי, עם כיסוי הראש הגבוה זה חלק ממני, והפך לסימן ההיכר שלי. אני לא מסתירה את היותי אשה דתיה. להיפך אני משתמשת בזה כדי להעביר מסר לכולם. אני ההוכחה שזה עובד ויש לזה מקום, ותחנות הרדיו משמיעות את המוסיקה שלי. אני מעריכה מאד את העובדה שהעורכים מחבקים את המוסיקה שלי".

כיום מופיעה נרקיס בפני קהל מעורב נשים וגברים, אם כי בעבר נזקקה לאישורו של הרב שלה. "ברור שאני מופיעה בפני קהל מעורב גברים ונשים. אני מופיעה בכל העולם ושואפת לעשות קריירה בינלאומית" היא מדגישה.

את הבתים הראשונים לשיר  שיוצא היום "אין לנו סוף", כתבה בתחילה באנגלית. בעבר, כך היא מספרת, אף כתבה אלבום שלם עם 12 שירים כולם  באנגלית. "האלבום לא יצא בסוף. באותה התקופה למדתי משחק, ואחר כך עזבתי את הארץ. לא הייתי מוכנה ולא היו לי כלים להחזיק קריירה כזאת. וכשחזרתי לעשות מוסיקה זה היה בעברית. אבל יצירה בשפה האנגלית קרובה מאד ללבי. בשנתיים האחרונות אני מגלה בסופטיפיי ובאפל מיוזיק, שיש לי קהל מאזינים  ברחבי העולם ולא רק ישראלים השוהים בחו"ל. אני בהחלט מוכנה לקריירה בינלאומית", מצהירה נרקיס. ובינתיים, היא מתכוננת לסיבוב הופעות בארץ, ומזמינה את הקהל להופעתה הבאה ב-19.1 ברידינג 3 תל אביב.

ולא רק מוסיקה. באחרונה פורחת נרקיס גם בשדה האופנה. כלומר היא התחילה עם ליין של חולצות טי ועליהן הדפסים מתוך שיריה כמו "מלכה" ו"הולכת אתך". ועוד ובקרוב יתווסף להם גם ליין של מטפחות. "אני עובדת עם מעצבים בארץ. הנראות החיצונית והאופנה הן חלק בלתי נפרד ממני, אני מתלבשת צנוע אבל שיקי. בהופעות שלי הקהל רוכש חולצות ומחליף בגדים. זה מרגש לראות את היצירה שלי על אנשים בקהל  בזמן שאני שרה על הבמה".

משבר גיל 40 חלף על פניך?
"איזה משבר? אני נשמעת לך כמו אשה במשב? אני בפריחה, מרגישה שאני מתחילה מהתחלה, מגלה שוב את המוסיקה, את הזוגיות ואת ההורות".

מה תאחלי לעצמך לשנה החדשה?
"אני מאחלת לעצמי ולכל עם ישראל שנחיה באחדות ושמחה. שנזכור שאנחנו אין סופיים, שעלינו לחגוג את היותנו פה. די, יש מספיק רוע ובלגן בעולם  אז בואו נחגוג".