מגזין המוזיקה הנחשב "רולינג סטון" פירסם בתחילת השבוע את דירוג 200 הזמרים/ות הגדולים/ות בכל הזמנים, ועפרה חזה, הזמרת הישראלית האהובה, הגיעה למקום ה-186 המכובד, ואף קיבלה מהמגזין את התואר "מדונה של המזרח התיכון". בצלאל אלוני, המפיק, היוצר והמנהל המיתולוגי של הזמרת המוערכת, שוחח עם איריס קול ב-103FM והגיב לבחירה המפתיעה והמרגשת.

"מהשמיעה הראשונה ועד השמיעה היום, היא תמיד ריגשה אותי בקולה", ציין, וסיפר: "מאותו יום שהיא דפקה בדלת, אצלנו בדירה הקטנה ביד אליהו, וביקשה להצטרף לסדנת התיאטרון. היא הייתה בכיתה ז' נדמה לי".

"בזמן אמת, אני לא ידעתי, היא לא ידעה, נמצאים במסגרת, מקליטים שירים, מנסים לעשות את זה ואת זה. זה לא היה קל בתחילת הדרך".

על הרגע בו שמע על בחירתה לרשימה המיוחסת: "הייתה לי התרגשות שאין לי מילים להגדיר, עפרה כבר 23 שנים לא איתנו, היא סיימה את חייה בצורה טרגית".

אתה חושב שבארץ העריכו אותה כמו בחו"ל?
"לא. זו בעיה מקומית, של אנשי מקצוע מקומיים. זה היה לא פשוט, זו הייתה קריירה ארוכת שנים".

לו היו עושים את הדירוג הזה בארץ, היא הייתה נכנסת לעשירייה הפותחת?
"הכל בא מחוץ לארץ, כאן הייתה קריירה, היו המון זמרות, אבל עפרה הייתה צבע ייחודי. במשך השנים האוהדים שלה, כתבי בידור כותבים 'מעריצים', הלכו והתרבו, בלי יחסי ציבור. מה שעשינו הביא אליה המון אנשים אוהבים".

הוא סיפר על תהליך העבודה יחד, שלא עבר כל כך חלק: "בזמן אמת אנחנו לא יודעים מה קורה, אנחנו נמצאים במסגרת, מקליטים שירים, ראיונות שונים בכל מיני מקומות. זה לא היה קל, בתחילת הדרך אף אחד לא חיכה".