הגיטריסט האגדי אבי סינגולדה יוצא בפרויקט חדש: מופע בלתי נשכח ב-31 בינואר, המשולב עם כיתת אמן מיוחדת במועדון ה-FRIENDS שבראשון לציון - אנסמבל מוזיקלי כשבמרכזו גיטריסט וגיטרות. בשיחה עם איריס קול ב-103fm, שיתף סינגולדה בעבודה על הפרויקט, הקשיים הכלכליים שחווה לאורך הקריירה, חשף כמה גיטרות יש לו והצהיר: "מה אני צריך בחיים? בריאות, הופעות ומוזיקה".

כמה גיטרות יש לך?
"בבית יש לי איזה 40 או 50 לפחות. באוטו יש לי גיטרות שכולם צריכים, וזה הבייסיק. אומרים לי 'תביא לי בוזוקי', יש כאלה שרוצים דברים מיוחדים אז אני מביא".

הגיטרה האהובה?
"זו בעיה. יש לי את כל הגיטרות, אני כל הזמן רוכש ומקבל, זה לא ייגמר".

זה מרגש אותך?
"כן, לכל גיטרה יש סיפור להציע לי".

זה לא מבאס לנגן בשיר שאתה לא מתחבר אליו?
"בבוקר אני יכול להקליט פרסומת, או שיר עם שלמה ארצי. זו זכות. בא לך זמר חדש מתחילת דרכו ואומר לך 'אין לי הרבה', בוא ניתן לך את הדחיפה הראשונה, באהבה".

על המופע

"יש מופע שנקרא 'סינגולדה וחברים', קיים כבר 14 שנה", סיפר הגיטריסט. "יש לי שתי זמרות, להקת נגנים. אני מבצע את כל הקלאסיקות שגדלנו עליהם. אני כל הזמן מעדכן אבל דואג שהקהל יכיר את השירים. אני מארח גיטריסטים ילדים בהופעה שלי תמיד, עד גיל 13".

"אני עושה מלא הופעות, גם בזאפה. יש ארגון שנקרא FRIENDS, שקשור להסתדרות, והם עושים הופעות במחירים של 60 ומשהו שקלים כדי שאנשים יוכלו לרכוש את זה, זה מדהים. עשיתי הופעה באילת איתם, ועכשיו אנחנו הולכים להופיע בראשון. חוץ מההופעה שלי אני עושה כיתת אמן אחרי הצהריים לכל מי שרוצה לשמוע על מה זה להיות מוזיקאי בישראל. שעה של כיף, אני מכניס אותם לעולם שלי", סיפר.

 

זה מקצוע מורכב בארץ וקשה מאוד, אין בו תמיד הרבה כסף - איך מתנהלים בדבר הזה?
"אני עברתי תקופות מאוד קשות, תמיד תשמרו קצת ליום רע, זה מה שאני אומר. תחסוך - זה חשוב להיות בפוקוס על מה שאתה עושה בחיים, בטח אם אתה נשוי ויש ילדים. להיות מוזיקאי בארץ זה לא קל, זה לא פשוט, אתה צריך להיות מקצוען אמיתי ולעשות מה שצריך. ניסיתי ללמד אבל לא הייתה לי סבלנות. הייתי שנתיים ברימון, ואחרי שנתיים אמרתי 'אני לא מסוגל'. ברוך השם שזכיתי להגיע, אני מופיע, מקליט, ומי שרוצה אני מקליט לו. זו העבודה שלי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm