הפזמונאית דורית צמרת, שחיברה את השיר "החיטה צומחת שוב", הלכה לעולמה בלילה שבין רביעי לחמישי בגיל 80. צמרת, חברת קיבוץ בית השיטה, כתבה את קלאסיקת השכול על האסון שפקד את הקיבוץ במלחמת יום הכיפורים, שבו היישוב נפרד מ־11 חבריו שנהרגו במלחמה.
השיר, שאותו הלחין חיים ברקני, זכה לביצועים רבים, ובהם של חוה אלברשטיין, ירדנה ארזי, הגבעטרון ואחרים.

הוא מביא לידי ביטוי את הניגוד שבין הנוף המרהיב שמסביב לקיבוץ לבין תחושות האובדן והשכול. עם השנים היצירה הפכה לאחת המזוהות והמושמעות ביותר ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.היא אף כתבה את מילות השיר "וכל זה תם ולא נשלם יותם", אשר הלחין נחום היימן וביצעה סי היימן. השיר נכתב לזכר יותם לוטן, בן בית השיטה שנהרג במלחמת לבנון השנייה.

בנוסף, גם כתבה את המילים של השירים "זה רק מילים", שהלחין וביצע יחזקאל דורי, "יש מה לספור", שהלחין דן פלד, ו"סיפורי אהבה", שהלחין יחזקאל דורי.צמרת נולדה ב־1923. בשירותה הצבאי שירתה בחטיבת הנח"ל, וגם כתבה בעיתון "במחנה נח"ל". היא הייתה מרצה לקולנוע ופעילה בארגונים למען השלום.

היא הותירה אחריה ארבעה ילדים ותשעה נכדים. צמרת הייתה אמה של התסריטאית נועה ארנברג, שכתבה על אמה בפייסבוק: "אמא שלי האהובה והטובה סיימה את דרכה בעולם הזה. השאירה לנו כאן את כל האהבה שיכולנו לבקש".

מנהל קהילת בית השיטה, מור אדר, אמר ל"מעריב־סופהשבוע": "התחושה נוראית, היא הלכה מאיתנו בפתאומיות, לא ציפינו לזה, זה יום עצוב. רק לפני כחודש חגגנו לבני המחזור שלה יום הולדת 80". אדר הוסיף כי צמרת הייתה מעורה בקהילה והתמקדה בתחום התרבות ובהרצאות בחוגים לסרטים וקולנוע.