ג'ף בק, אחד הגיטריסטים הגדולים בכל הזמנים, הלך לעולמו בגיל 78. ההודעה בעניין פורסמה רק הלילה, על אף שהוא הלך לעולמו כבר שלשום. לפי ההודעה הרשמית, סיבת המוות הפתאומית היא דלקת קרום המוח בקטריאלית. בהצהרה רשמית מטעם משפחתו נמסר: "בצער רב ועמוק אנו מבשרים על מותו של ג'ף בק. הוא מת בשלווה. משפחתו מבקשת פרטיות בעת שהיא מעכלת את האובדן העצום הזה".

הוא נולד בשנת 1944, והיה הגיטריסט המוביל של להקת היארדבירדס, בה החליף את אריק קלפטון. לאחר מכן הקים הרכב משלו, שבו ניגן גם רוד סטיוארט הצעיר, ומאמצע שנות השבעים ניהל קריירת סולו מפוארת, שבמהלכה הזדמן לו לנגן בצד כל שם גדול אפשרי - מסטיבי וונדר ועד קייט בוש.

מיק ג'אגר העלה תמונה משותפת וכתב "איבדנו אדם נפלא ואת אחד מנגני הגיטרה הטובים בעולם. כולנו נתגעגע כל כך". רוד סטיוארט עשה דבר דומה וכתב "הוא היה בכוכב משלו. הוא היה הגדול מכולם. תודה לך על הכל".

אוזי אוסבורן, שבק ניגן באלבום האחרון שלו, כתב: "אני לא יכול לתאר כמה אני עצוב עכשיו". טוני איומי מבלאק סבאת' ספד: "אני המום. הוא היה כזה אדם נחמד, וגיטריסט גאון ואיקוני".

בק גם נכנס להיסטוריה של הקולנוע כשהופיע יחד עם היארדבירדס ב"יצרים", סרטו המיתולוגי מיכלאנג'לו אנטוניוני מסוף שנות השישים, במהלכו ניתן לראות את הגיטריסט מנגן - וגם שובר את הגיטרה שלו.