בזמן האחרון, יותר מפעם אחת נקרה על דרכו ואוזנו של המוסיקאי נועם חיימוביץ ויינשל, השיר "שוב מלבלב" שכתב וביצע המוסיקאי מאיר בנאי ז"ל. השיר שחותם את אלבום הבכורה "מאיר בנאי", שיצא ב-1984, הפציע בחייו של חיימוביץ ויינשל בדיוק בתקופה שהוא כהגדרתו "מלבלב ופורח". היום, ה-12 בינואר, בדיוק ביום השנה השישי למותו המוקדם של המוסיקאי המוכשר מאיר בנאי, נועם חיימוביץ ויינשל משחרר לרשתות את הקליפ "שוב מלבלב". הסינגל יצא  לפני ימים אחדים.

"זו פעם ראשונה שאני מקליט קאבר. יש בחוויה של בחירה וביצוע של שיר שאיננו שלי, משהו משחרר. השיר הזה זורם לי בדם ויצא ממני באופן מהיר ובצורה אורגנית. כל טייק מהשיר שניגנתי באולפן אמרתי לעצמי 'ואוו.  זו פנינה של אהבה" הוא משתפך.

בפעם הראשונה הוא נחשף לשיר כשנקרא ללוות בכינור וויולה את הקאבר לשיר בביצוע של שרי זק לוי ועוזי רמירז והתאהב. בתחילת ספטמבר 2022 הוא ניגן את השיר בהופעה בקיסריה של אביתר בנאי, האח הצעיר של מאיר, בעיבודו של צח דרורי. עד מהרה "שוב מלבלב" הפך ל"שיר הבית" שלו ושל זוגתו מיקה, "שהיא הסיבה לכך שאני מלבלב".

נועם עם בת זוגו, מיקה (צילום: אביעד פוקס)
נועם עם בת זוגו, מיקה (צילום: אביעד פוקס)

כשהתקרב מועד נישואיהם,  חיימוביץ ויינשל כבר ידע שזה השיר שהוא יגיש בביצועו, כמתנת חתונה למיקה אהובתו. "לא רציתי לשיר בחתונה, אבל ברגע שחשבתי על השיר ידעתי שזה זה. השיר זורם לי בדם. ידעתי גם כמה זה ישמח וירגש את מיקה שאשיר לה אותו" הוא מספר. לצורך כך הוא עיבד את השיר והתאימו לנגינתם של חבריו המוסיקאים שהשתתפו בחתונה, שהתקיימה בצהרי יום שישי ה-30 בספטמבר, כשהוא מנגן על פסנתר ושר את השיר בליווי שתי זמרות, ולהפתעתה של מיקה הכלה הנרגשת. "כל מי שנכח בחתונה אמר שהביצוע היה קסום.  לכן החלטתי לנסות לשחזר את הקסם ולהקליט את השיר באולפן, כמו שצריך", הוא מספר.

אל ההקלטה באולפן הביתי של חיימוביץ ויינשל הגיעו המוסיקאים שניגנו ושרו איתו בחתונה,  כשהפעם הצטרפה אליהם, לצורך ההקלטה וצילום הקליפ, גם מיקה. נועם חיימוביץ ויינשל ליווה כנגן פסנתר כינור ויולה את מאיר בנאי בסיבוב הופעותיו  "מקום בעולם" ב-2012. "היה לי מזל גדול לנגן עם מאיר בנאי מהמוסיקאים הגדולים והחשובים". 

נועם חיימוביץ וינשל, 35 אב לילדה בת עשר מנישואים קודמים, מתגורר בהוד השרון. השם השני, ויינשל, בשמות המשפחה שלו הוא של אמו, שהוא החליט לאמץ מתוך רצון להמשך השושלת. גם בתו בת העשר מנישואיו הקודמים, נושאת את השם ונקראת אלי ויינשל. הוא החל את דרכו כנגן ויולה וכינור. הוסיף והתפתח בנגינה על כלים כמו בס, פסנתר, גיטרות ומקלדות. הוא מלווה בנגינתו בהופעות ובהקלטות אולפן את מיטב האמנים בארץ בהם: עידן רייכל, דני רובס, אבישי כהן, עברי לידר, שלומי שבן, ישי ריבו, דוד טסה, שלמה גרוניך, טונה, מירה מסיקה תומר ישעיהו . באחרונה הוא מנגן עם "ליילי", הפרוייקט של הצמד גל תורן וגיא לוי.

בנוסף ובמקביל הוא כותב מלחין ומעבד. כותב מוסיקה אינסטרומנטלית לפלטפורמה המוסיקלית "ארטליסט". לאלבום הראשון שלו "אדיש" שיצא ב-2016 הוא כתב והלחין (הפיק צח דרורי) את כל השירים. במהלך השנים הבאות הקליט והוציא סינגלים נוספים ובימים אלה הוא עובד על אלבום חדש שייצא בקרוב. "המוסיקה שאני כותב היא אישית ואותנטית, מציגה את הפן הפגיע והחשוף שבי. מוסיקה היא הכלי שמאפשר לי להתבטא ולאוורר דברים מתוכי.  בעוד שהאלבום הקודם היה בועט ומורד, באלבום החדש שלי,  הזווית רכה, אבהית ומשפחתית יותר".

 אתה שואף לשנות את התואר ממוסיקאי לזמר? "אני שר אבל זה איננו חלק הארי של היצירה שלי. עם זאת אני רוצה שהשיר והאלבום יצליחו, שישמעו את השירים שלי".