ארבעה חודשים אחרי הסולחה המתוקשרת, ורגע לפני המופע החדש שלהם בהיכל מנורה מבטחים, שחררו סאבלימינל והצל שיר משותף ראשון אחרי 15 שנה - VATOS LOCOS (ידיים באוויר), אותו כתבו והלחינו ביחד. בשיחה עם איריס קול ב-103FM השניים חזרו לימי המריבה המתוקשרת ביניהם, וסיפרו כיצד הגיעו להבנות מחודשות.

כמה זמן חלף מאז שהתפייסתם?
"וואו, זה מרגיש שנים, שלושה חודשים. זה היה בספטמבר, זה נשמע כאילו לא היינו מסוכסכים מעולם".

איך זה התחיל?
יואב: "קובי הוציא מופע שנקרא 'מקורות', במופע הזה הוא הזמין את סיוון ואיציק שמלי מ'משפחת תאקט', שהרבה זמן הוא לא עמד איתם על הבמה. הם נורא התרגשו והם התקשרו אליי, הם אמרו לי 'תשמע זה היה מרגש ובכינו' אני הייתי איתם בקשר, קובי היה פחות וזה היה נורא מרגש שהם עמדו איתו על הבמה. התחלתי לקבל המון פידבקים של 'תדבר איתו, למה אתה לא מדבר איתו, קדימה תסגרו את זה'. זה עדין לא חלחל לי, אני עדיין הייתי תקוע בצד שלי עם האגו. ואז ראיתי איזו כתבה שקובי עשה ואמרתי 'טוב, אני יוצא להתקפה', כמו שאני עושה הכי טוב, כי הוא אמר עליי כמה דברים".

קובי: "אני אגיד לך מהצד שלי מה אמרתי עליו –מתחילת הסכסוך אני אף פעם לא באמת דיברתי ואף פעם לא באמת הגבתי לכל הדברים שנאמרו. הפעם, אחרי המופע 'מקורות' שהיה כל כך מוצלח התעוררתי בבוקר, במקום לשמוח מאיזה כיף ומוצלח היה, התעוררתי להתקפה. אומרים לי שאני עושה חרם על הצל, ולמה אני עושה עליו חרם ולמה עשיתי איחוד של משפחת תאקט בלי הצל. אני רציתי איחוד של משפחת תאקט, אני הופעתי, הזמנתי כל מיני אומנים, אליעד, איזי וגם את איציק וסיוון. אנשים התחילו לתקוף אותי ממש ואני התחלתי להתגונן ולהגיב".

 

מה הגבת?
קובי: "אין מה לחזור על זה, כל מיני לכלוכים שנאמרו על ידי יואב, הוא לא יכחיש, הם נאמרו במטרה לפגוע וגם היו שקרים לחלוטין ואנשים לקחו את זה כמו איזו שהיא אמת וגם אני התחלתי להגיב ולענות".
 
יואב: "אז אני יוצא למתקפה, התחלתי לכתוב איזה פוסט נורא נורא כועס, אמרתי 'אני משחרר את זה לאוויר'. ואז הסתכלתי ואמרתי 'מה אני עושה? אני לא מצליח להבין מה אני עושה, למה אני תקוע בלופ המטומטם הזה'. לא פרסמתי, הלכתי הביתה עם הפוסט הזה רשום, רק 'סנד' היה חסר. חיפשתי בארון ומצאתי חולצה של סבלימינל והצל מפעם, שמתי אותה עליי, נכנסתי לרכב והדלקתי את הפלאפון. אמרתי 'מה שיוצא לי מהפה, זה מה שצריך להיאמר' ומצאתי את עצמי מתנצל מכל הלב. העליתי סרטון בלייב לפייסבוק שלי וזה תפס כמו אש בשדה קוצים, זה קיבל פושים בכל מקום".


קובי: "הוא דיבר על הילדים שלנו, שאנחנו לא מכירים בכלל את הילדים של השני ואנחנו יותר זמן בסכסוך מאשר הזמן שהיינו ביחד. שבעצם הוא מתנצל, ממש דיבר 'כל מה ששיקרתי, דיברתי, היה במטרה לפגוע ועשיתי ממך כמו איזה אויב שלי ואני מתנצל על זה'. אני מכיר את יואב, אני רואה את הסרטון הזה ואני מרגיש שזה כנה. זה עשה לי כאב ראש מטורף, כי הבן אדם הזה יש לו בתקשורת חשיפה של ערוץ מדיה, אני קיבלתי אלפי הודעות מאנשים בכל מקום שרק אפשר לשלוח לי הודעה. כותבים לי ואומרים לי 'אחי, תראה איך הוא מתנצל, תראה איך הוא מבקש סליחה, מה הבעיה שלך לסלוח' ואז אני כתבתי לו 'מה אתה מטומטם? מה יש לך? אתה רוצה לבקש סליחה? תכתוב לי', זה יצא בכל מקום".
 
יותר קשה להתקשר לבן אדם ולהסתכן בתגובה.
יואב: "אני העדפתי לעשות מחווה גדולה, לא ידעתי מה אני אפילו עומד להגיד בסרטון, אני חייב להגיד את זה, אני פשוט הדלקתי את המצלמה. זה יצא כמו שזה יצא, זה יצא הכי נקי והכי טהור והשאר היסטוריה אני חושב ששבוע הבא על הבמה יראו כמה שזה היסטוריה".
 
יואב, אני נשענת על הדמות שאולי מתווכים לי אותך, או שאולי הסרטונים שאתה מעלה, נשמע לי שאתה סבבה לגמרי. אתה מתרכך עם השנים? אתה רוצה פחות לכעוס?
יואב: "זה לא שאני מתרכך עם השנים, קודם כל אתה לומד תוך כדי הליכה, גם איך לדבר, גם איך להתנהל. אתה לומד הרבה דברים, הרבה מהזעם שלי יצא בצורה מאוד כועסת, מאוד אגרסיבית ודיברתי באימפולסיביות, לפעמים יותר דיברתי מאשר חשבתי. יש אנשים שזה מרחיק ויש אנשים שזה מקרב, לצבור פופולריות ברשתות החברתיות זה עשה לי, אבל בוא נגיד, לא הכול היה דבש. ואם למדתי גם להתבטא יותר נכון, בואי נגיד את זה ככה -  די התרגלו לשיח שלי ולאיך שאני מדבר".


לפעמים השיח שלך כאילו נתפס כבריונות וכו' ואנחנו רוצים עולם יותר סבבה לא?
יואב: "את יודעת, להגדיר בריונות אפשר להגיד על כל דבר. אני יכול להגיד לך שחדשות ערוץ 12 מרגיש כמו בריונות מההתחלה ועד הסוף שלו. זה הכול תלוי איך מסתכלים על זה. כשמישהו אומר בדרך כלל משהו שלא מוצא חן בעיינך, או מהצד הלא נכון של המחשבות שלך, בדרך כלל אתה מפרש את זה למקום שאתה רוצה לפרש את זה. אז אני לא חושב שזה בריונות, אני חושב שנורא מסתכלים על הקנקן, על איך שאני נראה, בן אדם גדול, קעקועים, וישר אוטומטית לוקחים את זה לבריון, אפילו לרוב לא מקשיבים למלל של מה שאני אומר אז אני די שלם עם הדברים שאני אומר".
 
קובי: "אני יכול להגיד לך משהו, עכשיו אני עם יואב כי אנחנו די חיים ביחד אנחנו ממש עברנו לגור ביחד, הוא בא התקין לי מתקן של כושר באולפן, יש מטען של הטלפון שלו ואמר 'זהו עברתי'. בקיצור, כל החברה אמרו לי 'בואנה, הוא כזה חמו'ד, הוא בן אדם סופר אינטליגנט', ואני כזה 'נו אמרתי לכם כל הזמן'. יש לנו שיר חדש 'VATOS LOCOS' זה חברים משוגעים ו'ידיים באוויר' זה בעצם ההוראה".

ספרו לי על ההופעה
קובי: "ההופעה הזאת זה הטירלול הכי גדול שעשיתי בחיים שלי, אני חייב להגיד שאני מרגיש שאני אף פעם לא עשיתי משהו שכל כך הרבה דברים ואלמנטים בתוכו אין לי שליטה עליהם. יש איזה 100 ומשהו אנשים שעובדים בדבר הזה, זה הפקה מדהימה. הצהרנו על זה ב־11 וחצי בלילה ובשעה שתיים כבר לא היו כרטיסים, מנורה הראשון, 12 אלף כרטיסים. ואז התחילו כולם 'אני לא נמצא, אני לא קראו לי, אני לא דיברו איתי', אנשים כבר התחילו להיעלב ואנחנו לא דיברנו עם אף אחד עדיין".
 
יואב: "אין בן אדם שלא רב איתנו, זה כזה גדול וכזה גרנדיוזי, וכל כך הרבה אנשים ציפו לזה. עוד לא עשינו חזרה אחת וכבר כולם כעסו עליינו, כולם עשו איתנו ברוגז".
 
קובי: "את מדברת על אורחים, אני מדבר על הלהקה שלי, בתוך הלהקה שלי לכל נגן יש את הנגן הראשון ויש מחליף ראשון ויש מחליף שני וככה, יש ארבעה זמרי ליווי וכל הנגנים וכל הצוות".

יהיו גם איציק וסיוון?
קובי: "כן, יהיו גם איציק וסיוון, ושי 360 וגבריאל בטלר, ומשפחת תאקט. יש שם הרבה הפתעות והרבה דברים מרגשים שעשינו".
 
זה מופע שיהיה חד פעמי?
קובי: "בתור התחלה הוא דו פעמי, כי אמרתי לך שמכרנו הכול ביום, אז מיד פתחנו שני. ועכשיו הוצאנו שיר".

זה מספר מלא דברים לדעתי העובדה שכולם קפצו
קובי: "זה פסקול חיים של אנשים. אני חושב שיש מומנטום מטורף, גם ברמה החברתית, גם ברמה הפוליטית וגם ברמה המוזיקלית. ברמה החברתית - יש מצוקה ויש שיסוע מטורף וכיתוב בעם. ברמה הפוליטית והביטחונית זה נורא מזכיר את התקופה שפרצנו, של האינתיפאדה של הבלגן, של חוסר ביטחון. ויש היום גם איזו סיטואציה כזאת שאנשים לא סומכים על אף אחד, לא סומכים לא על הרופא, לא על השוטר, לא על משרד הבריאות ולא על הראש הממשלה. כל אחד אומר 'אני עושה בבית שלי מה שאני מבין'. פתאום יש להם איזה קול מהעבר, קול של אמת, קול שהם מכירים אותו וסומכים עליו".
 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm