הזמר והיוצר החרדי המצליח יונתן רזאל, הוציא סינגל מרגש - "תשירי", רגע לפני יציאת אלבומו החדש. את "תשירי" כתבה הנערה דניאלי זוננפלד ז"ל שחייה נגדעו בתאונת דרכים טרגית. בראיון לאיריס קול ב-103fm סיפר רזאל על האלבום שנוצר מכתביה של זוננפלד ועל סוגיית הדרת שירת הנשים בקרב אמנים חרדים.

רזאל סיפר על זוננפלד ז"ל ומשפחתה: "זו משפחה מדהימה. פעם הייתי בבית שלהם כשדניאל עוד חיה, לפני כמה שנים. אבל אני אתמקד במה שעולה מהשירים שלה, מהטקסטים שלה. זה לא רק אני, זה קבוצה של אמנים שהלחינו שירים שהיא השאירה, שכל אחד מהם מגלה עולם של נשמה מאוד מיוחדת, היא מתבוננת על העולם בצורה ייחודית, מאוד עמוקה, מאוד מקבלת, מאוד אוהבת, מאוד מעודדת, משהו כזה שישר תופס אותך ולופת אותך. גם בחיים שלה בפועל היא הייתה נערה שמגויסת לגמרי לעזור לאחרים, להציל, לדאוג, זה בדמות ההורים שלה, היא באה מבית כזה, אבל באמת זה עומד בפני עצמו".

רזאל הוסיף: "גם אנשים שהיא הייתה איתם בקשר, ככה הבנו, במחלקה האונקולוגית, יש כל מיני סיפורים כאלה, היו כל מיני כאלה שהיא הייתה פוקדת את הקבר שלהם. היה אחד שנפטר והיא הייתה הולכת להתפלל על קברו תקופה ארוכה, יש סיפור כזה, אני חושב שאחד השירים זה אפילו על זה, שכאילו 'מי ידאג לך'. היא לקחה באופן אישי את כל הילדים, ובכלל החולים שהיא הייתה איתם. אבל אני אומר שוב, זה קבוצה, זה דיסק שלם".

רזאל נשאל על הסינגל "תשירי" שנכתב על ידי זוננפלד, וכיצד שם השיר מתיישב עם החלטתו שלא להכניס שירת נשים לאלבומו: "מה שמדהים זה שאני חושב שבטוב, ובשלם, זה שיחה עמוקה שנובעת מהרבה אור וטוב. אם בא זמר חרדי, איך שתרצו להגדיר אותי, חרדי, ושר שיר כזה, בוחר בהוראת רבותיי לעשות קליפ על נערת רחוב כזאת שיוצאת אל העולם ושרה. אני אומר, בוא נישאר בשלם. איך אומרים? בוא נהיה בטוב. אפשר לפתוח את זה ואולי לפתור את זה, אבל אני חושב ששוב, אם נגיד על זה מילה, הלוואי שנזכה כל אחד להבין באמת ששני הצדדים באים מאיזושהי תפיסה עמוקה של טוב, והיא שונה אחד מהשני, וזה לא נובע חס ושלום מאיזשהו סוג של שום דבר לא טוב. זה תפיסה עמוקה של מה זה טוב, ומה זה יופי".

רזאל הוסיף ואמר: "באמת אני לא מרגיש שזה דבר שאפשר להסביר אותו בראיון רדיו. אני אשמח מאוד להיפגש איתך, או לעשות שיחה יותר עמוקה ברדיו, ולנסות באמת לגעת בזה, קצת להבין. כי באמת אני חושב שהמזור, התרופה לכל מה שקורה פה, זה שאנחנו נבין אחד את השני, ונבין שיש תפיסות עולם שונות, ואפשר לחיות אחד עם השני. התפיסה של כל אישה זה סוגיה מאוד עדינה ומורכבת, ואני לא חושב שזו הפלטפורמה". 

הזמר ניסה להבהיר: "לכן אני דווקא אומר, בוא נתרכז רגע בטוב, הטוב הוא שבחרתי להוציא שיר כזה", המשיך רזאל. "שהוא לכאורה קצת, תקראי לזה, משהו בולט מאוד בדת שאני חי בה, להוציא שיר שנקרא 'תשירי', 'צאי אל הרחוב עם הפצעים הפתוחים'. ובכל זאת בחרתי לעשות את זה, כי באמת אף על פי שהעניין של שירה מול גברים הוא לא סוגיה הלכתית. אבל לגבי הביטוי של הנפש, והביטוי של אמנות, והביטוי של כאב, וזה חס ושלום זה המקום לפרוץ, להביע, וגם כל המושגים של יופי, ושל אמת, ושל אסתטיקה, זה דברים שאני דבוק בהם ואוהב אותם".

סייעה בהכנת הכתבה: ירדן חדד, 103fm