המוזיקאי, היוצר והגיטריסט האמריקאי האגדי דיוויד קרוסבי מת הלילה בגיל 81. לצד חיים פרועים ומלאי שערוריות, קרוסבי היה חתום, כחבר הלהקות "הבירדס" ו"קרוסבי, סטילס ונאש" (עם ובלי יאנג) על כמה מהשירים הגדולים בתולדות הרוק האמריקאי.

Eight Miles High

קרוסבי היה חבר מייסד בלהקת "הבירדס", אחת הלהקות החשובות ברוק האמריקאי של שנות ה-60, ומאלו שהצליחו להשיב מלחמה ללהקות האנגליות שכבשו את העולם עם "הפלישה הבריטית". השיר החשוב ביותר של הבירדס היה Eight Miles High, אבן דרך של ממש בתולדות הרוק הפסיכדלי, וקרוסבי היה חתום עליו ככותב.

Deja Vu

ב-1969 חברו להם קרוסבי, אחרי שפרש מהבירדס, גרהאם נאש, מנהיג "ההוליז" האנגלים שפרש גם הוא מלהקתו, וסטיבן סטילז, יוצא "באפלו ספרינגפילד", והקימו את אחד מהרכבי הסופר-גרופ הראשונים והחשובים בכל הזמנים. כעבור שנה הצטרף אליהם ניל יאנג והם הפכו לרביעייה מופלאה. תרומתו הבולטת של קרוסבי להרכב היא שיר הנושא של האלבום השני של ההרכב.

Almost Cut My Hair

שיר חשוב נוסף שתרם קרוסבי בימי קרוסבי, סטילס, נאש ויאנג, והופיע גם הוא באלבום "דז'ה וו". קרוסבי הגדיר אותו כשיר הפוליטי החשוב ביותר שכתב, והוא עוסק בתנועת ההיפים ובמראה המזוקן וארוך השיער כסמל למרד ולהתנגות למלחמה בווייטנאם.

Hero

קריירת הסולו של קרוסבי הייתה ארוכה ופורה, אבל הניבה פחות להיטים ושירים זכורים מאשר שני ההרכבים המיתולוגיים בהם פעל. השיר הכי מצליח מסחרית שהוציא היה Hero מ-1993, בו שיתף פעולה עם פיל קולינס.

 Another Day In Paradise

קצת קודם לכן שיתוף הפעולה של קרוסבי וקולינס החל בעבודה על הלהיט הגדול של קולינס מ-1989. בגרסת האולפן קרוסבי תורם קולות רקע, אבל מאוחר יותר השניים ביצעו את השיר בגרסת הופעה יפהפייה שבה קרוסבי בולט ונוכח יותר.