השיר החדש "בתוך הניגון הזה" נולד במהלך סיבוב ההופעות המשותף של דן תורן ודודי לוי - "ביחד ולחוד". על הבמה שניהם ביחד וכל אחד לחוד - האחד עם גיטרה אקוסטית ומפוחית והשני עם גיטרה חשמלית וקול מחוספס. דודי ודן מספרים את הסיפורים מאחורי השירים ומנהלים שיחות משעשעות ועמוקות בינם לבין עצמם ועם הקהל. בשיחה עם איריס קול ב-103fm סיפרו על שיתוף הפעולה.

איך ידעתם שאתם מתאימים?
דן: " אנחנו כבר הרבה הרבה שנים מכירים, לא מהיום, כבר הופענו הרבה ביחד, אירחנו אחד את השני, ניגנו בכל מיני אירועים. אבל השנה האחרונה אחנו מופיעים ממש הרבה ביחד, איפה שמזמינים אותנו אנחנו מופיעים. אנחנו מגיעים למקומות נהדרים, שתדעי לך היינו בתחנה רוח, אם תקשיבי לשיר אנחנו מציינים את המקומות. לא היינו בלונדון  או בפריז, זה שאיפות אבל אנחנו רוצים. חלק זה העבר וחלק זה מקומות שאנחנו רוצים להגיע אליהם בעתיד".


 
אתם כאן קורצים למי שכל כך אוהבים את השירים שלכם ומכירים אותם היטב, 'אנשים נשארים איתנו אחרי ההופעה' אתם שרים, תסבירו.
דודי: "ההופעות האלה שדן ואני עושים, גם כל אחד לבד, אבל בשנה האחרונה אנחנו עושים כאלה ביחד המון והן באמת הולכות נהדר. גם יש בנינו כימיה נהדרת על הבמה, אנחנו עושים משהו טוב אחד לשני על הבמה. אני חושב שהקהל מגיב לזה מאוד מאוד טוב ובאים יותר ויותר, ז"א זה סוג מסוים של הופעות כאלה שאנחנו נוסעים שנינו, ביחד עם שגיב, שהוא מי שמנהל את ההופעות האלה וקובע אותם, זורקים גיטרות באוטו, נוסעים, מופיעים, פוגשים 100 - 150 איש באיזה מקום ספציפי. נוצרת אינטימיות מסוימת, אלה הופעות שהן אינטימיות כאלה, אז גם אנחנו מספרים, מדברים וצוחקים. כל הופעה היא קצת אחרת. והמסע הזה המשותף שלנו שהוא כבר מתנהל שנה, דן ואני הרגשנו שאנחנו רוצים שיר ששיקף את זה. ואז דן בא עם רעיון שאנחנו ניכנס ונקליט את השיר זה ביום אחד".
 
דן: "קודם כל, באמת חשבנו שהשיר צריך להיות כמו מעין הסיפור של החברות המוזיקלית הזאת - מה קורה בהופעות, איפה אנחנו, מי אנחנו, מה אנחנו עושים, זה מצד אחד, שיר שמדבר על ההופעות. מצד שני, זה באמת שיר שמדבר על החברות הזאת, ואני חושב שהרצון לעשות את זה ביום אחד, היו כל מיני תוכניות כאלה שהן תשע שעות ושיר..."

דודי: "דן אדם נכנס בבוקר בלי שיר ובערב הוא יוצא עם שיר, וזה מה שדן בא עם הרעיון הזה ואמרנו 'יאללה בואו נלך על זה'. וזה השיר שיצא לנו ביום הזה".

ובאמת באתם עירומים בלי כלום?
דודי: "לא לגמרי, ז"א עשינו קבוצה של השיר, הגענו בבוקר עם ידיעה שהנושא של השיר זה החוויות שלנו בשנה האחרונה ובכלל ההופעות המשותפות, עם זה הגענו בבוקר. הייתה איתנו צלמת והיא צילמה את הכל, אז חוץ מהשיר המהמם הזה, שיצא היום וקליפ שמצטרף אליו, גם ברשת מסתובב סרטון דוקו של איזה 12 דקות שממש מתעד את היום עבודה, את תהליך היצירה של השיר באותו יום".
 
השיר מתאר כמו טור כזה, היתרון בישראל שאתה מגיע יחסית מהר ממקום למקום ואת חוזר הביתה לישון, אבל זה גם החיסרון כי אתה לא עובר מסע שלם עם בן אדם. זה כמו טור בשבילכם?
דודי: "זה לא דומה למה שאנחנו מכירים, זה סיבוב בארץ, כשאתה אומר 'סיבוב חורף', בסך הכול זה אותם מקומות, הארץ היא לא גדולה. למזלנו המדהים יש מספיק אנשים שאוהבים את המוזיקה הזאת, ויש מקומות שאפשר לחזור. זה אומר שזה הטור. עכשיו אני לא יודע אם זה טוב או רע, ז"א אני לא יודע איזה בן אדם הייתי אם הייתי כזה שצריך לנסוע ארבעה חודשים ולחזור הביתה".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm