חנה אהרוני (ילידת 1933) נחשבת לאחת הכוכבות הגדולות של הזמר העברי בשנות ה-40, ה-50 וה-60 ולכוכבת בינלאומית בשנות ה-70. היא נולדה באריתריאה ובגיל שנה עלתה עם משפחתה לישראל והשתכנה בכרם התימנים. 

בהיותה בת 10 התגלתה על ידי המלחין נחום נרדי ובגיל 13 כבר יצאה לסיבוב הופעותיה הראשון. בגיל 15 הצטרפה לתיאטרון "לי לה לו" במסגרתו ביצעה להיטי ענק כמו "זכריה בן עזרא", "זוהרה" ו"בוקר טוב". לאחר שחרורה מלהקת אילן (צוות הווי של חטיבת גולני) הצבאית פיתחה קריירת סולו מצליחה שהניבה להיטים כמו "שחורה אני ונאווה", "בפאת הכפר", "ערב שח" ו"רועה ורועה". 

בשנת 56' יצאה לסיבוב הופעות בינלאומי והחלה להקליט ולהופיע בארה"ב ובשאר מדינות באמריקה ובאפריקה. היא אף התארחה בשנת 62' בתכנית הטלוויזיה האמריקאית הפופולרית של אד סאליבן. בשנת 72' כבשה את מצעדי העולם כשהקליטה את גרסתה לשיר "Eviva Espana" באנגלית, בגרמנית ובספרדית והפכה אותו לשלאגר בינלאומי. בשנת 81' אף זכתה בברזיל במדליית "זמרת החוץ הטובה ביותר של השנה". בעשרות השנים האחרונות מתגוררת אהרוני בניו יורק ולעתים קרובות מגיעה לביקור בישראל.

בפרק הנוכחי של "מילים ולחן" חזר דודי פטימר, שתיעד וראיין אותה במסגרת פרויקט התיעוד שלו, אל סיפורה ואל הסיפורים מאחורי שיריה הגדולים של חנה אהרוני, בשילוב הקלטות נדירות.