שימי תבורי, הזמר המוערך ואחד מעמודי התווך של המוזיקה הישראלית, חגג אתמול (חמישי) יום הולדת 70. מאחורי תבורי, יש סיפור חיים מעניין ביותר שמתוכו הקים קריירה רבת להיטים. לציון המאורע המרגש, ברדיו 103FM קיבצו את מיטב יצירותיו. 

הוא נולד בשם שמשון טוילי, כבן זקונים למשפחה בת שבעת ילדים יוצאת יהדות תימן. השם 'שימי תבורי' נולד מאוחר יותר על ידי חברו הטוב, עמוס רומנו, שארגן לו הופעה בחיפה וחיפש שם במה קליט. תבורי הוא אב לשמונה ילדים, מארבע נשים שונות שאליהן היה נשוי במהלך חייו. הוא נישא בסך הכול כחמש פעמים ועם אשתו החמישית, יהודית באומן, הוא חי באושר עד היום.

את תחילת הקריירה המוזיקלית שלו, עשה כשהופיע באירועים ובשלל מועדונים בעיר רמלה. לאחר שירותו הצבאי בחיל התותחנים, הזמר פרסם את התקליט הראשון שלו, הוא אמנם לא זכה להצלחה אך מאוחר יותר, כשהחל להתפרסם, השיר 'הלנה' מתוך אותו אלבום הפך לכובש המצעדים.

באחד האירועים בהם הופיע תבורי, הגיע כאורח הפזמונאי דוד חלפון, הוא שמע את החייל המשוחרר שר בפעם הראשונה את השיר 'אשליות' שכתב חלפון בעצמו. הוא התלהב מהנער הצעיר והמוכשר והחליט לקשר אותו למשורר ומלחין שגם היה בצעדיו הראשונים - עוזי חיטמן.

החיבור עם חיטמן הוליד אלבום מוזיקלי מרגש 'חיפשתי שירים לצאת לעולם', אליו השתייכו הלהיטים הגדולים 'אין לי אהבה' ו'לילה בלי כוכב'. מאז חיטמן ותבורי הלכו יחד לאורך שנים רבות והולידו יצירות מוזיקליות מופלאות שהכתיבו את המוזיקה העברית ונשמעות עד היום.

במהלך הקריירה השתתף תבורי בשלל תוכניות ריאליטי כגון 'האח הגדול VIP' ו'התבורי'ס'. במאי 2021, הוא הוציא את השיר 'הכל שם בשבילי' ומאוחר יותר באותה השנה הוא התמודד בתוכנית 'אקס פקטור לאירוויזיון' בה התחרה על ייצוג המדינה בתחרות השירים האירופאית.

רוב שיריו היו פורצי דרך במוזיקה הישראלית מאחר ולקחו השראה משירים איטלקיים וצרפתיים של אותה תקופה ועד היום הוא נחשב לאחד הזמרים הבולטים במדינה.