I Will Always Love You - בביצוע וויטני יוסטון

הוא נחשב לאחד השירים הרומנטיים בעולם, אבל כמו רוב שירי האהבה, גם כאן מדובר על קשר שלא יכול להתממש, למרות שלא ברור למה. ועדיין, האישה כל כך אוהבת את הגבר, עד כדי כך שהיא באמת מאחלת לו שיהיה מאושר, אפילו בלעדיה. דולי פרטון כתבה, הלחינה ושרה את השיר כבר בשנות ה־70.

הוא זכה להצלחה, אבל כשוויטני יוסטון הקליטה את השיר ב־1992, היא הפכה אותו לאחד הסינגלים המצליחים בעולם. פרטון סיפרה שכששמעה את הביצוע הזה ברדיו לראשונה, לקח לה זמן לזהות שזה השיר שלה, והיא הייתה חייבת לעצור בצד ולהסדיר נשימה.

הוא נכלל בפסקול הסרט "שומר הראש", מה שהפך את הפסקול לנמכר ביותר בכל הזמנים. קווין קוסטנר, המפיק והשחקן הראשי בסרט לצד יוסטון, הוא זה שביקש ממנה לפתוח את השיר בא־קפלה, שהפכה כל כך מזוהה עם השיר. אבל הקטע הכי מרגש מגיע דווקא לקראת הסוף, כשיוסטון מפסיקה לשיר, ואחרי כמה שניות של שקט פותחת חזק את הגרון וצועקת: And I will always love you. מקום ראשון קלאסי.

שחף אייל

Careless Whisper - בביצוע ג'ורג' מייקל

עוברת בערך שנייה וחצי מהרגע שהשיר מתחיל ועד שמגיע ליין הסקסופון האגדי שלא מותיר מקום לבלבול – מדובר ב־Careless Whisper, "לחישה פזיזה" אם תרצו, כמו שקראו לו כאן בישראל כשרק יצא אי שם באמצע שנות ה־80. השיר היווה למעשה את יריית הפתיחה לקריירת הסולו המרשימה ושוברת השיאים של אחד הפרפורמרים והיוצרים המוכשרים שהיו לאנגליה להציע, ומיצב אותו באותה תקופה כאייקון פופ שעושה את צעדיו הראשונים אחרי "וואם!".

השיר לא כזה רומנטי אם מקשיבים למילים – מדובר בבגידה שעומדת להתגלות, ובמייקל שזועק את נשמתו ומודיע קבל עם ושיר שלא יוכל לרקוד יותר בגלל האשמה הגדולה שהוא חש. שמישהו יספר את זה בבקשה לכל התיכוניסטים שרקדו סלואו ביישני לצלילי הסקסופון הממכר, ולאינספור הזוגות שבוודאי התחילו את הקשר שלהם על רחבת הריקודים כשברקע שיר הקיטש המושלם והחד־פעמי הזה.

רועי דלמדיגו

Always - בביצוע בון ג'ובי

"אני אוהב אותך, מותק, תמיד!". אין אדם שלא היה רוצה לשמוע את המילים האלה. כי מה בסך הכל אנחנו רוצים? שיאהבו אותנו. זהו אחד משירי האהבה האדירים ביותר שנכתבו, אין בכלל ספק.

השיר נכתב עבור הסרט Romeo Is Bleeding. הלהקה חשבה שהסרט לא מספיק טוב בשביל השיר, ולכן בסופו של דבר לא הסכימה שהוא יופיע בפסקול. שנה אחרי כן הם הקליטו את השיר מחדש, למזלם של כל האוהבים בעולם, ואנחנו זכינו בבלדה שמספרת על אהבה חד־צדדית, קצת סטוקרית.

אידית אבשלומי 

Total Eclipse of the Heart - בביצוע בוני טיילר

בדיוק לפני 40 שנה הגיע אלינו השיר שהפך למזוהה ביותר עם הזמרת הוולשית בוני טיילר. בשיר, בודדה ומפוחדת, טיילר קוראת לאהובה ומוכנה להצטרף אליו לנצח של בני אלמוות. הכותב של השיר, ג'ין סטיינמן, יצר בו למעשה מחווה לסרט הערפדים Nosferatu משנת 1922, עיבוד לסיפור דרקולה.

במהלך ליקוי החמה המלא באוגוסט 2017, השיר חזר למקום הראשון באייטונס בארצות הברית, ואפילו טיילר עצמה שרה את השיר על סיפון ספינת תענוגות במהלך הליקוי. הפסנתר, הקול המחוספס, ההתחלה השקטה והמתגנבת, ההמשך הדרמטי, הדמעות וגם הצחוק על שיר שלוקח את עצמו יותר מדי ברצינות, כל אלו הופכים את הבלדה קורעת הלב הזו לאחד מהשירים המושלמים ליום קיטש.

אידית אבשלומי

Heaven - בביצוע בריאן אדמס

סיימנו את המנה העיקרית ופתאום חושך באולם. צלילי מכונת העשן מתגברים והעשן מתחיל לצאת לכיוון מרכז הרחבה. מתוך העננים מבצבצת שמלה לבנה, ואז חליפה שחורה, ולאט־לאט עולה האור ונשמע קול שמכריז: קבלו את החתן והכלה! השיר הזה היה בחירה פופולרית לחופות בשנים עברו.

אביו של אדמס היה דיפלומט קנדי, ובילדותו הם עברו לא מעט בין מדינות, כולל ישראל. כן כן, בבית הקונסול הקנדי בהרצליה פיתוח קיבל אדמס את המוזה למוזיקה. השיר הקיטשי הזה, כמו רבים מהשירים ברשימה, נכתב עבור סרט שאף אחד כבר לא זוכר, וזכה להצלחה גדולה בהרבה מהסרט שעבורו הוא נכתב.

נעמה יוגב

I Don’t Want to Miss a Thing - בביצוע ״אירוסמית׳״

בן אפלק שב מהחלל אחרי שהציל את העולם, היישר לזרועותיה של אהובתו ליב טיילר. תסריט דביק צריך גם שיר קיטשי שילווה אותו. בשנים שליב טיילר הייתה הדבר הכי חם בתעשיית הקולנוע, ואביה סטיבן טיילר ולהקתו דווקא היו בדעיכה והופיעו בפני מושבים ריקים בסיבובי ההופעות שלהם, הגיע האסטרואיד שאיים להרוס את העולם והציל ללהקה את הקריירה. "אירוסמית'" קיבלה הצעה לבצע את שיר הנושא, שבמקור הוצע בכלל ל־U2.

השיר זכה במקום הראשון במצעדי הפזמונים, והאריך את שלטונה של "אירוסמית'" כלהקת הרוק הלוהטת של שנות ה־90, עם דור חדש של מעריצים. בעולם ציני כל כך, צריכים שירי אהבה גדולים מהחיים. כאלה שנשיר אבל נתבייש בו זמנית שאנחנו שרים, ואין סיכוי שבסופו של דבר לא נגביר את הווליום ונתמסר.

אידית אבשלומי

It Must Have Been Love - בביצוע ״רוקסט״

השיר הזה של הצמד השוודי המצליח "רוקסט" התחיל בכלל כשיר כריסמס. רק שלוש שנים לאחר שיצא, הוא פרץ את גבולות המדינה וזכה להצלחה בינלאומית חסרת תקדים כשנכנס לפסקול הסרט "אישה יפה" פלוס עבודת עריכה קלה ומינוס סממני חג המולד. השיר התאים כמו כפפה ליד לקומדיה הרומנטית האהובה בכיכובם של ג'וליה רוברטס וריצ'רד גיר.

יותר מ־30 שנה עברו מאז והרבה השתנה – הסולנית מארי פרדריקסון הלכה לעולמה, וסרט שבמרכזו איש עסקים עשיר שמתאהב בפרוצה יפת תואר ומציל אותה מחייה העגומים כנראה לא היה עובר חלק בגרון ב־2023. לפחות נשארנו עם להיט נצחי שאפשר לחזור אליו בכל פעם שהלב נשבר.

רועי דלמדיגו

Against All Odds - בביצוע פיל קולינס

מי לא עמד בוכה בגשם על גשר עצום וצרח את מילות השיר הזה? או לפחות חלם שהוא עושה את זה? פיל קולינס, שהיה חבר להקת ג׳נסיס ונחשב לאחד המתופפים המשפיעים ביותר בשנות ה־80, יצא לקריירת סולו וסומן כאמן פופ דביק – לא מעט בזכות הלהיט הזה.

קולינס אמר בתגובה: ״אני רק כתבתי את השיר, אני לא זה שהשמיע אותו שוב ושוב ושוב״. השיר היה מועמד לפרס הגראמי והפסיד לסטיבי וונדר ולשיר I Just Called To Say I Love You, אבל זה לא מנע ממנו להפוך לקלאסיקה על זמנית.

נעמה יוגב

All Out of Love - בביצוע Air Supply

הצמד האוסטרלי Air Supply, נסיכי הפאוור באלאדס של שנות ה־80, הגיע בשנה שעברה להופיע בישראל – בפעם החמישית! גראהם ראסל וראסל היצ'קוק (ראסל וראסל) הגיעו להכרה עולמית אחרי שרוד סטיוארט חטף אותם לסיבוב ההופעות שלו בארצות הברית.

עשר בלדות פופ־רוק מתקתקות שלהם כבר צעדו במצעדים ברחבי העולם, כולל All Out Love שהגיע למקום של כבוד במצעד שלנו.

נעמה יוגב

Take My Breath Away - בביצוע ״ברלין״

זהו אחד משירי הסלואו הגדולים של שנות ה־80, שיר שנכתב במיוחד לסרט "אהבה בשחקים". שם השיר, וגם הפזמון החוזר המתפוצץ והמרגש - מתכתבים יפה עם ביצועי הטיסה עוצרי הנשימה.

ב־2021, יצא סרט ההמשך שובר השיאים, אבל אפילו ליידי גאגא, שהקליטה לו את שיר הנושא, לא הצליחה לשחזר את ההצלחה של הלהיט מהסרט המקורי.

שחף אייל