הפרידה האחרונה מקלפטר: חודשיים לאחר מותו של הגיטריסט והיוצר האגדי יצחק קלפטר, הזמרת גלי עטרי השיקה השבוע שיר חדש, "כשהלב הוא חופשי", אותו הלחין קלפטר זמן קצר לפני מותו, ואף לקח חלק בשירה יחד עם גלי לקראת סוף השיר, מתוך הקלטה של הסקיצה המקורית, כשישבו ושרו את השיר לראשונה עוד ללא טקסט. בראיון לאיריס קול ב-103FM סיפרה עטרי: "השיר הזה הולחן לפני המון המון שנים. השיר הזה, הוא השמיע לי אותו כשהייתי אצלו בבית, לפני המון שנים, לדעתי סוף שנות ה-80". 

"יש בשיר קטע מהמפגש הזה שלנו, ששנינו שנים 'נה נה נה'. הוא מנגן בגיטרה שלו ושר גם, שומעים את הקול שלו", הוסיפה הזמרת. "אז יש קטע קטן ששומעים את יצחק שר בשיר הזה. יש סולו גיטרה שזו הגיטרה של יצחק המקורית וגם מישהו שניגן להפליא בדמותו ורוחו של קלפטר". 

"השיר הזה היה אמור להיכנס לאלבום של 'אהבה למרחקים ארוכים', האלבום האחרון שהוצאתי", המשיכה עטרי. "היה לנו כבר שיר אחד של קלפטר שם, בכל מקרה עשיתי סקיצה שלו ואמרתי שזה שיר שאני אוהבת. המשכתי במשך כל השנים ללכת אליו, לחפור אצלו בהרי הקלטות שלו. וגם הוא יודע שיש לי את השיר הזה". 

"אחרי מותו, שהיה צפוי אבל עדיין מאוד כאב והפתיע, המנהל שלי אמר לי 'מה עם השיר שאז רצינו לשים באלבום?'", סיכמה הזמרת. "החלטנו לבדוק, אהבנו מאוד, שידרגנו במעט את הטקסט. פשוט החלטנו לעשות את זה והמנהל שלי הציע, עם המחווה לקפלטר, חלפו חודשיים וזה הדבר הכי נכון מבחינתי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM