לאחר האלבום הרביעי המצליח "מסע" זשכה ללמעלה מ-25 מיליון האזנות לאלבום בספוטיפיי ובאפל מיוזיק, אליעד מוציא את הסינגל החדש "כתובה בספרים" בלדה רומנטית מתוך האלבום החמישי העתיד לצאת ובתוכו סקאלה רחבה של מוסיקה חדשה שעוד לא שמענו מאליעד. עך המילים והלחן אמונים גל ג׳ו כהן ואלון פרץ, על עיבוד וההפקה המוסיקלית - גל ג׳ו כהן.

בשיחה עם איריס קול ב-103FM סיפר נחום: "אני באולפן הביתי, המקום האהוב עליי, פה אני עושה את הסקיצות".

אלבום חמישי ולדעתי כבר שיר אהבה שני.
"אני פועל לפי אינסטינקטים, אני לא כזה מחושב כמו שזה אולי נראה. הגיע יום האהבה, היה לי את השיר הזה, הקלטתי אותו לא כזה מזמן אבל הרבה לפני שחשבתי להוציא אותו, ופשוט אמרתי יאללה, שאלתי את העוקבים שלי".

יש לך כמה שירים כאלה שממתינים לרגע שמתאים? שכבר מוקלטים?
"כן, עם קליפים מוכנים כבר. לפי התקופה אני מרגיש מה צריך לצאת, יכול להיות שאני אוציא הכול במכה, יכול להיות שאני אוציא אחד-אחד".

מה אתה שואל את העוקבים שלך?
"שאלתי את העוקבים אם בא להם שיר ליום האהבה, מיוחד, שיר רומנטי כי הרבה זמן לא היה ואמרו לי כן".

כשמוציאים שיר בדרך כלל זה החלטות עם יח"צ ומנהלים.

"נכון, אבל לא כל שיר הוא כזה. כשהתחלתי את הקריירה אני חוויתי כמה הפתעות נעימות ולא מתוכננות, משם זה הגיע. לדוגמה 'מתוק כשמר לי', הוצאתי אלבום, הוא היה שיר מספר שמונה או תשע באלבום, בכלל יצא סינגל אחר עם קליפ שהשקענו עליו את החיים שלנו ופתאום אני רואה את השיר הזה, שלא חשבתי עליו בכלל, טס לי בטירוף. קרה לי אותו דבר עם השיר 'נוסע', עם 'מיאמי'".

אז מה זה אומר? שאתה לא מזהה?

"לא, אני יכול להרגיש אם השיר טוב. דוגמא קיצונית. 'מסע' - אני בכלל ייעדתי אותו לזמר אחר, כבר באתי לשלוח לו. לכמה, היו לי כמה אופציות בראש. חשבתי גם על מוש בן ארי, היו לי כל מיני שמות בראש".


וגם זה הפך לשיר שנה.
"נכון. אמרתי 'יאללה, אני לא רוצה להוציא את השיר הזה, אני אוהב אותו אבל פחות מתאים לי עכשיו לנקודה הזו', אמרתי 'יאללה, אני אציע לזמרים', כאילו כשאני מסיים סקיצה ואני לא משתמש בה אני שולח ב-WhatsApp לזמרים, מי שזורם עליו בא להקליט. אור שמע את זה לפני, ששחררתי את זה לאופציות לזמרים, אומר לי 'לא, מה פתאום, תעשה את זה אתה'. אמרתי לו 'אתה בטוח? כן יאללה, טוב נו'. אנחנו לא תמיד יודעים, זה מה שאני מתכוון להגיד".

ואז באות הפתעות טובות או שלא משהו במיוחד?
"נכון וגם לפספס וגם לטעות זה גם סבבה, אבל עדיף לנסות".

"אני גם חושב שלהוציא שיר כזה בתקופה של היום, דווקא זה צעד שהוא די לא יח"צ מדי כי זה לא רוח התקופה, את מבינה מה אני מתכוון? זאת אומרת, זו בכלל לא רוח התקופה".

עריכה: ירדן חדד 103fm