האופרה האהובה של מוצרט, "דון ג'ובני", תעלה בחודש הבא בבית האופרה הישראלית בהפקה משותפת עם בית האופרה המלכותי הקובנט גרדן בלונדון, בבימויו של הבמאי הדני קספר הולטן ובניצוחו של מאסטרו קרל היינץ שטפנס.  

'דון ג'ובני' – אחד הלהיטים האופראיים הגדולים ביותר, והאופרה הדרמטית מתוך שלוש האופרות ("כך עושות כולן" ו"נישואי פיגארו")  שכתב מוצרט יחד עם הליברטיסט לורנצו דה פונטה, משלבת קומדיה טרגדיה ומוסיקה מלאת רגישות ותובנה על המאהב הגדול מכולם, שרודף בלהט אחר נשים רבות, אבל נכשל פעם אחר פעם.

הבמאי קספר הולטן, שכיהן כמנהל האמנותי של בית האופרה המלכותי הקובנט גרדן בלונדון, מתמקד  באופי הפסיכולוגי של האופרה (כפי שעשה בסרט הקולנוע שביים ב-2009 על פי האופרה הזו). ומיקם את האופרה בתקופה הוויקטוריאנית, שבה כידוע, המיניות והיצרים היו מודחקים מתחת לפני השטח והסגנון היה צנוע ושמרני. 

על הרקע המאופק הזה, בו הסרת כפפה מידה של אישה, עלול היה להתפרש כאקט פרובוקטיבי – נראה הליבידו הדורסני של ג'ובני גס ואלים עוד יותר. בכך מצליח הולטן לכוון את הזרקור אל תהליך הפיתוי עצמו ולא רק לתוצאות ההרסניות של כיבושיו של ג'ובני. 

הרבדים הרגשים באופרה מתורגמים על הבמה עם טכנולוגיית Video Mapping –  שיוצרת שילוב בין תפאורה גדולת מימדים למערכת הקרנה שפועלת בתיאום עם תנועתיות המבנה ולדימויים תלת מימדיים. 

הבמה עצמה מעוצבת כמבוך, שבדומה למזג ההפכפך של ג'ובני  יכולה להתהפך בן רגע. המבנה הבימתי מדמה אחוזה מרובת פרוזדורים ודלתות שיוצרים מבנה פתלתל ומתעתע כשעבודת הוידאו-ארט מהווה רובד ויזואלי נוסף שמחדד את המסרים הדרמטיים, ובמקביל יוצרת טשטוש בין מציאות להזייה.

את התלבושות הגרנדיוזיות יצרה מעצבת התלבושות אניה ואן קראג והן מבטאות את פאר התקופה הויקטוריאנית. תלבושות הנשים שכובש דון ג'ובני, יסומנו עם כתמי דיו. בעוד הבעלים שלהם מכוסי עיניים עיוורים למתרחש. "זו הפרשנות שלנו למעשים שלו, זה מתחבר לקמפיין ה-MeToo  לגמרי פוליטי ומהדהד באווירה הציבורית היום שרואה במעשים כאלו משהו שלילי, כוחני והרסני" אומרת ואן קראג.

למנצח קרל היינץ שטפנס זו הפעם הראשונה שינצח באופרה הישראלית. שטפנס, יליד בגרמניה, המנהל המוסיקלי של האופרה הממלכתית בפראג והמנצח הראשי והיועץ האמנותי של התזמורת הסימפונית של נורקופינג.. 

בהפקה ישתתפו מקהלת האופרה הישראלית בניצוחו של איתי ברקוביץ', תזמורת האופרה: התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון-לציון וצוות סולנים מוביל מהארץ, ומהאופרה הישראלית, וזמרים מהעולם שיופיעו לראשונה על במת האופרה הישראלית: זמר הבריטון הארגנטינאי גרמן אנריקה אלקנטרה והבריטון הישראלי עודד רייך ישירו לסירוגין את התפקיד הראשי של דון ג'ובני.

זמרי הבריטון האיטלקיים פאולו בורדוניה, בתפקידי מוצרט ורוסיני, וגוידו דציני ישירו את תפקיד לפורלו. זמרות הסופרן אלה וסילביצקי הישראלית ויוליה מריה דן הרומנייה, תבצענה את תפקיד דונה אנה, יעל לויטה וענת צ'רני הישראליות בתפקיד דונה אלווירה וזמרים נוספים.

דון ג'ובני  בית האופרה הישראלית ע"ש שלמה (צ'יץ) להט.

בתאריכים 17-29 במרץ