בנערותה, הייתה המוסיקאית ענת חיטמן רוקרית מרדנית שהושפעה, בין היתר, מזמרת הרוק האגדית ג'ניס ג'ופלין. "הקול המחוספס שלה, הלוק והתשוקה שלה השפיעו עליי כנערה בועטת, ושיריה מלווים אותי כמוסיקאית", היא אומרת. אחד השירים של ג'ופלין, "Piece Of My Heart", שמלווה את חיטמן והשפיע על כתיבתה, אף שהוא פורסם כ-17 שנים לפני שהיא נולדה. אותו שיר ושירים נוספים, תבצע חיטמן במופע מיסיז מי Mrs. Me, ביחד עם המוסיקאיות ורד פיקר, זמרת פסנתרנית, ומעבדת הקרובה גם לעולם התיאטרון, וצילי ינקו מי שהייתה זמרת הליווי של שלמה ארצי.

כל השלוש שרות ומנגנות פולק רוקנרול וסול, יבצעו משיריהן של יוצרות אייקוניות, הדיוות של כל הזמנים בהן אריתה פרנקלין, קארן קרפנטר, דולי פרטון, טינה טרנר, קרול קינג ועד ליידי גאגא. כשאת הטריו מלווה נגן כלי הנשיפה - עופר שפירא. 

"מיסיז מי" יתקיים ביום חמישי, ה-2 במרץ בשעה 21:00, בתיאטרון חולון במסגרת פסטיבל אשה. פסטיבל אשה מתקיים בתאריכים: 01.03-04.03 בתיאטרון חולון.

"כל אחת מאיתנו תספר על החיבור שלה לשירים שהיא שרה במופע, וכולנו יחד משתפות פעולה בנגינה ובשירה. אפשר להרגיש את החיבור והכימיה שלנו על הבמה, שהיא חברית וזורמת. זה מופע נוגע ומרגש שיוסיף לרוץ ברחבי הארץ לאורך חודש האשה", אומרת חיטמן.

ענת חיטמן, ורד פיקר, וצילי ינקו (צילום: מאיה תל אביבי דר)
ענת חיטמן, ורד פיקר, וצילי ינקו (צילום: מאיה תל אביבי דר)

השם חיטמן, מזכיר כתמיד את היוצר והמוסיקאי עוזי חיטמן ז"ל. עוזי הוא הדוד, אחיו הצעיר של אביה של ענת חיטמן. "כנערה היו לי הרבה שיחות על מוסיקה עם עוזי, הוא הכיר לי פרוגרסיב רוק, ובאלבומים שלו יש פולק ורוק שהם ההשפעה הגדולה שלו עליי. הוא אהב את בוב דילן ואת הרולינג סטון, העריך את אביב גפן, ואת כנסיית השכל", היא מספרת.

ענת חיטמן, 37, היא הבת הצעירה במשפחת מוסיקאים. שני אחיה הם המוסיקאי והיוצר אוהד חיטמן ותמיר חיטמן, מוסיקאי ויועץ אמנותי שעובד עם אמנים צעירים. בין היתר עבד עם נועה קירל בראשית דרכה. "אנחנו מאוד שונים, אבל שלושתינו עמוק בתוך המוסיקה", מעידה ענת.

מתמודדים עם קנאת אחים יוצרים?

"ממש לא, אנחנו חיים באהבה גדולה. ההורים שלנו תמכו בכל אחד מאיתנו, חינכו אותנו למוסיקה ולתרבות כך שכל אחד מתפתח ויוצר בתחומו ועם הז'אנר המוסיקלי שלו. אנחנו לא בתחרות, אנחנו מפרגנים זה לזו לזה. כשיוצא לי שיר חדש, או כשאוהד מעלה מופע חדש ומוציא ספר, אנחנו גאים אחד בשניה. לשם אנחנו מנתבים את הרגשות שלנו".

ענת חיטמן, יוצרת, פזמונאית, מוסיקאית וזמרת, החלה להופיע בגיל שמונה. את הגיטרה הראשונה קנה לה במתנה הדוד עוזי חיטמן לכבוד יום הולדתה ה-13. היא שירתה בלהקת חיל חינוך, בוגרת בית הספר למוסיקה "רימון". לאחר שחרורה מהצבא השתתפה בנבחרת העונה הרביעית של תוכנית הריאליטי "כוכב נולד" והודחה עם השיר "דרך הכורכר" של אריק סיני. "לפני שנתיים כתבתי (מילים ישי ויסמן) לאריק סיני לחן לשיר 'האהבה לא תמות'. כשהיינו באולפן הוא אמר שהוא אהב את הביצוע שלי ל'דרך הכורכר'". זה היה מרגש", היא משתפת.

את האלבום הראשון שלה, "ענת אסתר חיטמן", הוציאה ב-2014.

רגע לפני הקורונה ב-2019, הופיעה חיטמן ברחבי לונדון עם חומרים מקוריים באנגלית ובעברית, ובמיוחד היא גאה לספר שהופיעה גם ב-The Fiddler’s Elbow, מוסד הרוק הוותיק בלונדון, שעל בימתו הופיעו איימי ויינהאוס, דבי הארי, סולנית "בלונדי", ואגדות רוק נוספות. "יש לי רעב עתידני להופיע בחו"ל", מסבירה חיטמן.

אחד מסימני הדרך המוסיקלית שהיא שמחה להדגיש הוא השיר שהלחינה ליעל דנון, (מתמודדת העונה השניה של 'גוט טאלנט') אותו ביצעה דנון עם 50 נגנים על בימת פסטיבל 'סן רמו ג'וניור 2019'. "כילדה שגדלה על תקליטי אירוויזיונים וסן רמו, יש לי כבוד עצום לפסטיבל", אומרת חיטמן.

אחרי החגים ולקראת הקיץ, ייצא אלבומה החדש שבו כתבה שירים יחד עם מיכה הרשליקביץ' שהוא גם מפיק האלבום. 

כשני אחיה הבוגרים שנשואים לגברים והורים לילדים (לאוהד בן ובת ולתמיר שני בנים), גם ענת חיטמן משתייכת לקהילת הלהט"ב והזדהתה בעבר כביסקסואלית. הראיון איתה מתקיים במהלך חופשה בבולוניה, כאן היא חוגגת ארבע שנות זוגיות עם בת הזוג שלה שיר סייג, הבעלים של משרד הפרסום "דבור". וגם כדי לנוח מטיפולי הפוריות שהיא נמצאת בעיצומם. "אני עמוק בתוך טיפולי פוריות. זה קשה מאוד ולפעמים גם כואב. בגדול אני חיה את החיים כמו גם שיר, אני במוסיקה והופעות, ושיר עם משרד הפרסום שלה. אנחנו חיות את הזוגיות ואת האהבה הגדולה שלנו. זו תקופה מורכבת על הכישלונות והדאון שבא בעקבותיהם. אנחנו רוצות להקים משפחה, להיות אמהות, להעניק אהבה לילד או ילדה שייוולדו".

השירים שלך נוגעים בשאיפה לאמהות?

"אחד השירים, 'מתגלגל', מדבר על תהליך הפוריות ואותו אני מקדישה לשיר. '..את בוחרת לתת להישאר וללכת/ ולך אני אומרת/אין בריחה בריאה ממך....גם את הפחד למדנו לקחת/לא הסתנוורנו מעצב מתגלגל' ".

גם החיים בחוץ מורכבים, האם נתקלת בתגובות הומופוביות?

"מוסיקאי צריך להיות כן ואמיתי, אני מוסיקאית גאה, חשוב לי להיות בחוץ מול הקהל, על מי ומה שאני. תגובות הומופוביות לא מפחידות אותי. אני בטוחה בעצמי, בדרך ובבחירות שלי. חיים בשנאה, גזענות והומופוביה אלה חיים חשוכים. אני מעדיפה לחיות באור".