איגי דיין, מוזיקאי, פזמונאי ומלחין ישראלי הוא אחד האחראים על הצלחתה הכבירה של להקת הרוק משינה, שהפכה ברבות השנים לפסקול חייהם של אינספור ישראלים. הלהקה האיקונית החלה את דרכה בשנת 1983, כשהסולן יובל בנאי והגיטריסט שלומי ברכה הדליקו לראשונה את האורות המטאפוריים, אליהם חברו דיין והבסיסט מייקל בנסון, והשאר, איך אומרים, היסטוריה.

את דרכו המוסיקלית החל דיין בגיל 16 עת הופיע במועדון הבקתה עם דני ליטני, רמי קלינשטיין, אושיק לוי, מתי כספי ועוד רבים וטובים. ב-1983 כאמור הוקמה להקת משינה, וב-1985 הוציאה את אלבום הבכורה שלה שהיה הצלחה מסחררת.

אל ההרכב הצטרף הקלידן והסקספוניסט, אבנר חודורוב ומאז הוסיפה הלהקה כתשעה אלבומי אולפן, שלושה אלבומי הופעה וארבעה אוספים לארסנל שלה. עם שירים כמו 'רכבת לילה לקהיר', 'שלח לי מלאך', 'אהובתי', 'אחכה לך בשדות', 'להתראות נעורים, שלום אהבה', 'תחזור, תחזור', 'משהו קטן וטוב' ועוד שלל שירים שתקצר היריעה מלציין, הפכה הלהקה לאחת מלהקות הרוק החשובות ובולטות במוסיקה הישראלית.

במקביל ללהקה, הוציא דיין את אלבום הסולו הראשון שלו 'משהו ממך' בשנת 1992. מאז הוציא עוד כשני אלבומים (אחד מהם בעל שני חלקים). בימים אלה יוצא אלבומו החדש של דיין 'חמדת אבות'. באלבום מוקיר דיין את ענקי התרבות שעליהם התחנך על ידי ביצוע של שמונה שירים מהקלאסיקה של המוסיקה העברית. בין השירים אותם מבצע דיין באלבום, ניתן למצוא את 'ברית עולם', 'פרח הלילך', 'רוח סתיו' ו'פגישה לאין קץ' שיצא כסינגל הראשון מתוכו.

רשימת השירים שערך איגי דיין:

ערב עירוני - יוסי בנאי 
פתחי לי את הדלת - אחרית הימים
למה לי לקחת ללב - אריק איינשטיין
רחוב הנשמות הטהורות - הנשמות הטהורות
איפה את אהובה - יהורם גאון
נפרדנו כך - אבנר גדסי 
הבלדה על חווה ושלומיק - מירי אלוני
בחברה להגנת הטבע - אריאל זילבר
כל האמת - הקליק 
לייפציג, ברצלונה - רמי פורטיס
אריה ורותי - עמיר לב 
לעתים - רעש
מחשבות - המדרגות
בדקה אחת שפויה - החברים של נטאשה
הכנאפה המתוקה - אהוד בנאי
זרעי קיץ - מאיר אריאל
אל המנוחה (אקוסטי) - מאיר בנאי
אדם בתוך עצמו - שלום חנוך 
הכניסיני תחת כנפך - אריק איינשטיין
כמו צמח בר - חוה אלברשטיין
שיר היונה - מתי כספי