אחת הפרשות המסעירות שידעה התרבות הישראלית בתקופה האחרונה מגיעה הערב (שלישי) אל סיומה, כאשר קובי פרץ אירח בהופעתו במועדון "גריי" במודיעין את חנן יובל. השניים ביצעו יחד את השיר "שהשמש תעבור עלי". אל ההופעה הגיע הגורם השלישי בפרשה - ח"כ דודי אמסלם, שהצטלם עם השניים, ונראה כי יישר את ההדורים עם יובל לאחר שתקף אותו בחריפות.

כזכור, תחילת הפרשה בסירובו של יובל להופיע בטקס יום הזיכרון המתוכנן בכנסת השנה, כמחאה על התנהלות נבחרי הציבור. ח"כ אמסלם תקף את יובל על החלטתו ("מי זה?"), והציע להזמין במקומו את פרץ, מה שגרר תגובות משמיצות רבות כלפי פרץ ברשתות. פרץ, שנקלע לפרשה בעל כורחו, פרסם פוסט בו מחה על היחס כלפיו, אך הוסיף כי הוא מעריך את יובל, ולבסוף החליטו השניים כי יופיעו ביחד. רגע לפני ההופעה, ישבנו עמם לראיון קצר.

לאחר הסערה, קובי פרץ בקריאה לחנן יובל: "מזמין אותך להופיע אצלי"

מה דעתכם על המצב במדינה?
"המצב לא טוב. אני רוצה שיקום מישהו אחד ויגיד עצרו הכל, עכשיו חגים, בואו נדבר", אומר בדאגה חנן יובל וקובי פרץ מיד משלים אותו באופטימיות ואמונה: "אנחנו מתפללים, מייחלים ומאחלים לאחדות כי במלחמות אין מנצחים יש רק מפסידים וכשהשלום יתקיים בתוכנו גם כל שכנינו יראו עד כמה אנחנו אור לגויים והדוגמה הטובה ביותר לכל העולם".

איך זה להיות אמנים בתקופה הזאת?
"לכל אדם יש את הזכות הדמוקרטית להביע את דעתו ולאמנים ואנשים ידועים יש יכול להשפיע, רק חשוב לעשות את זה בזהירות מבלי להכפיש. אם יש לנו יכולת לעזור לציבור להגיע לשיח ולאמצע הדרך הכוח שלנו חשוב". 

האם מדובר בהופעה משותפת יחידה או התחלה של שיתוף פעולה ארוך טווח?
יובל מיד מספר לנו בצניעות כי מדובר בהופעתו של פרץ ולדבריו הוא מתארח בה באהבה רבה. פרץ משלים את דבריו ואומר בהתרגשות: "אני קורא לשיתוף הפעולה הזה התחלה של ידידות מופלאה ונפלאה".

חנן יובל וקובי פרץ בהופעה (צילום: רוני גבריאל שדה)
חנן יובל וקובי פרץ בהופעה (צילום: רוני גבריאל שדה)

אילו תגובות אתם מקבלים על שיתוף הפעולה בקהל שלכם?
"הורמו גבות, מדובר בשיתוף פעולה יוצא מן הכלל ואומרים לנו שאנחנו הדוגמה הכי טובה לכל מה שקורה שם למעלה". 

מה המסר שחשוב לכם להעביר לעם ישראל בשיתוף הפעולה הזה?
"שהכל אפשרי. שנזכה להרבות באהבת חינם וכמו שאמרנו בהתחלה כשאנחנו כחברה ישראלית ביחד אף אחד לא יכול עלינו".