הזמר דודו אהרון השיק השבוע סינגל ראשון, "אמא אמא" מתוך אלבום חדש שעליו הוא עובד עם היוצר אבי אוחיון והמפיק מתן דרור . האלבום החדש של דודו יהיה על טהרת המוזיקה המזרחית מבית אבא והרצון והכמיהה של דודו לחזור לצלילים עליהם גדל ולמחוזות  המוזיקליים שדודו כה אוהב. בשיחה עם איריס קול ב-103FM סיפר על השיר ״אמא אמא״ שמזכיר געגוע עז למוזיקה המזרחית האמיתית שחסרה בשנים האחרונות בנוף של המוזיקה בארץ.

אתה כתבת את השיר יחד עם אבי אוחיון ללחן משותף שלכם ושל מור אוזן.
"נכון, נכון ועיבוד והפקה מוזיקלית של הקוסם מתן דרור, ואם כבר הזכרת, אז אנחנו עובדים על אלבום חדש, כל האלבום יהיה על טהרת המוזיקה המזרחית, שירים מבית אבא עליהם גדלתי. להחזיר את הצליל הזה, לקהל המעריצים בארץ יש געגוע עז למוזיקה, לשירים האלה".

כשאתה אומר 'מוזיקה מזרחית' למה אתה מתכוון?
"אני לא בא לכבס את זה, אני בא להאדיר את הגלדיאטורים שגדלתי עליהם, אם זה זוהר ארגוב, חיים משה, אבנר גדסי, שימי תבורי, מרגול, זהבה, ממש כולם".

"'אמא אמא' זו זעקה", הסביר, והוסיף: "אני ואבי (אוחיון) ממש דקדקנו בטקסט, שתהיה אווירה של שנות השמונים, שתהיה אווירה של המוזיקה המזרחית האמיתית. ובאמת דקדקנו בכל מילה שמה, להעביר את האווירה למאזינים. אני אחד כזה שלא הולך אחרי העדר, תמיד אני מנסה לאתגר את עצמי מוזיקלית. חשוב לי, אני גם ער מאוד לתגובות ולבקשות הקהל שצורך את המוזיקה ופוגשים אותי ברחוב ואם זה גם בהופעות ומבקשים ממני כאחד משנות 2010 שיוזם, תמיד ביקשו".

ראיתי ביקורת על השיר ששואלת האם זו השראה או גניבה מ'אלינור' של זוהר ארגוב.
"אני עניתי שכמובן השיר נכתב בהשראת שיריו של זוהר ארגוב ובכלל שהשראה של כל המוזיקה אי שם בשנות השמונים. אני לא מתחבא מאחורי זה, ההפך, אני בא להאדיר ולהעצים את המוזיקה ובכלל את זוהר שהשאיר לנו פה מורשת מדהימה של שירים. בפלייליסט שלי תמיד תשמעי את חיים משה, זוהר ארגוב וחיים גדסי וכל פעם אני דופק על ההגה ואני אומר 'אח, איזה שירים, למה אין את השירים האלה?' אז החלטתי להרים את הכפפה ולהחזיר עטרה ליושנה".

אתה חושב שהאומנים האלה מקבלים את הכבוד שמגיע להם?
"אם כבר הרמת את הכפפה, עוד מעט אנחנו מתקרבים להדלקת המשואות, מאוד הייתי שמח לראות את חיים משה מדליק משואה שהוא עודו בחיים, שיהיה לו אריכות ימים, ואני חושב שמגיע לו. אם יש מגיע, אז מגיע לחיים משה".
 
סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM