להקת "נוער שוליים" עם מיכאל בן דוד, בתפקיד מיקיאגי, מתכוננים לקראת מופע גדול מחר, ה-28 במרץ, בזאפה הרצליה. על הבמה תבצע הלהקה את כל להיטיה בהם ציריי לך שפם, אמסטרדם, לך איתה, ענוג ועוד רבים. בשיחה עם רבקה מיכאלי ב-103FM סיפרו חברי הלהקה על האיחוד המרגש.

הלהקה המיתולוגית שהביאה את הסאונד המקורי, החתרני והעוצמתי של סוף שנות השמונים ותחילת התשעים לישראל, חוזרת. פופ רוק לא מתפשר, להיטי ענק וחוויה מוזיקלית בלתי נשכחת. אוהביה ומעריציה של "נוער שוליים" דורשים את איחודה כבר 30 שנה - עכשיו, באופן רשמי, זה קורה.

עם יציאת השיר "הלהקה הקטנה מחולון" של דודי לוי שמספר את סיפורו של דודי עם "נוער שוליים", הגיעה תחיה מחודשת לה צמאים מעריצי הלהקה בישראל מזה 30 שנה. לשיר המרגש נוצר קליפ שמציג חומרים נדירים של הלהקה משנות השמונים והתשעים ודודי ידע שהחברים צריכים להיפגש, יחד, לדבר, לנגן, להתחבק.

בפתח הראיון אמר לוי: "כתבתי שיר על 'נוער שוליים', שנקרא 'הלהקה הקטנה מחולון', ובשיר הזה ערכתי המון פוטג'ים מהתקופה ההיא, והעריכה והעבודה על השיר הזה, העלתה את מפלס הגעגוע והנוסטלגיה, ופשוט מצאנו את עצמנו רוצים לנגן עוד פעם". 

"יש לנו הופעה בזאפה הרצליה ב-28 במרץ. זאת הופעה שאנחנו מתכוננים אליה הרבה זמן ומאוד מתרגשים", ארן הוסיף.


 

"מבחינת ההופעות שהיו עד עכשיו, זה התגלגל באופן כזה שהשקתי את הסינגל הזה שסיפרתי מקודם ואז אירחתי את 'נוער שוליים' בהופעה שלי, וקרה שם משהו בינינו לבין הקהל שהיה כל כך מרגש, שגלגלנו את זה הלאה לעוד הופעה", לוי סיפר. 

כשנשאל לוי מי היה איתם בהופעה הזאת, השיב: "מיכאל, מהרגע הראשון. מהרגע שעלה הרעיון הזה, דיברתי עם מיקי, הבנתי שהוא לא בעניין, והרגשנו את מה שהרגשת עכשיו".


  

כשנשאל בן דוד האם הלהקה חששה מהופעות, השיב: "אני בהתחלה חששתי, ואז הבנתי מהופעה להופעה שהקהל צמא ללהקה. זה התחיל מהרגע שדודי מתחיל עם הגיטרה וארן עם הבס, ואז התופים. אנשים אוהבים את השירים האלה, מתגעגעים לשירים האלה, וכשהופענו בפעם הראשונה בכולי עלמא, הקהל היה בטירוף. מאז הוא רצה ודרש עוד, ואז הופענו בבארבי. הכי מדהים בסוף זה לקבל את הפידבק מהקהל, כי הקהל לא משקר. הם באו ואמרו 'ניפצת לנו את כל מה שחשבנו, והחזרת אותנו לתקופה המדהימה שלנו כנערים, כילדים'". 

לאחר מכן אמר לוי למיכאלי: "היינו אצלך ב'סיבה למסיבה', זה רגע שאני לא אשכח, שאנחנו יושבים מולך בגיל 19, עדיין בצבא, ואת מראיינת אותנו עבור האלבום הראשון, ואנחנו עושים את השיר 'החלום של כל אישה', אנחנו יושבים שם צפופים על הרצפה לפני שאנחנו עולים לבמה, ואת אומרת לנו, 'אתם רוצים ראיון ארוך יותר, נכון?' ואנחנו עושים לך 'כן', את אומרת לנו, 'כשתגדלו' ושולחת אותנו להופיע. זה דיאלוג שאני לא אשכח כל החיים. אם נחזור רגע לעכשיו, אז כמו שמיכאל אמר, זה התחיל כאירוח בהופעה שלי וזה היה כל כך מוצלח, מבחינת הקהל, התגובות של הקהל, שגלגלנו את זה הלאה לעוד. עלינו בהפתעה בבארבי. אנשים באו אליי בבכי, עם דמעות, ומפה זה התגלגל לעוד הופעה".

כאשר בן דוד נשאל אם קולו תמיד היה לטובתו, השיב: "רק כשניצחתי באקס פאקטור, עד אז היה מושא ללעג, גם בבית. כל מקום שהייתי הולך, בסופר הקופאיות היו מסתכלות עליי בלעג, הילדים בבית ספר, וגם בבית, 'אל תשמע כמו אישה'. הלכתי למנתחים, 'תנתחו אותי', ואז אמרו לי 'אתה תאבד את השירה', והיום אחרי שניצחתי והיה את עידן הקורונה, וכשהייתי מדבר בטלפון, היו עוצרים אותי מעריצים והיו אומרים לי 'זיהינו אותך לפי הקול שלך'. זה שינוי שאי אפשר לזלזל בו, זה נשמע כמו סרט סינדרלה אבל זה נכון - הקול הזה היה מושא ללעג והיום הוא הסימן היכר שלי". 

כאשר לוי נשאל אם הרגיש בהופעה הראשונה שבן דוד במקום הנכון, השיב: "עוד הרבה לפני ההופעה. זה התחיל בפגישה ביתית, ישבנו, מיכאל שר. אחרי זה זה עבר לחזרה עם כל הלהקה, זה דברים שמרגישים. אנחנו רוצים לעשות מוב יחד עם מיכאלי באמצע ההופעה". לוי הוסיף ושיפר על הלהיט "ציירי לך שפם": "שיר שנכתב כלהקה וזה שיר שהתחיל כבדיחה, היינו מנגנים אותו ומתפוצצים מצחוק בחדר החזרות. עלינו איתו לבמה וראינו שהקהל גם נורא נהנה, זה ממש כמו בדיחת סטנדאפ שהפכה להיות עניין".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM