לפני שבועיים הזמר קובי פרץ אירח את חנן יובל בהופעתו בגריי מודיעין, ח"כ דודי אמסלם הצטרף אליהם לשיר "שהשמש תעבור עלי", הפעם בגרסה ים תיכונית. בימים כתיקונם ייתכן ושיתוף פעולה כזה לא היה קורה ואפילו לא עולה על הפרק, אך הסערה שעורר ח"כ דוד אמסלם כשמתח ביקורת חריפה על החלטתו של הזמר חנן יובל, שלא להופיע בכנסת, הולידה ללא ספק חיבור מוזיקלי מעורר עניין כשהזמר קובי פרץ הציע לארח את יובל בהופעתו. עם יציאת שירו החדש "תודה לבורא" שוחח פרץ עם איריס קול ב-103FM וסיפר מה קרה מאחורי הקלעים של הסכסוך המתוקשר.

לאחר הסערה, קובי פרץ בקריאה לחנן יובל: "מזמין אותך להופיע אצלי"
אחרי הסערה: דודי אמסלם נפגש עם חנן יובל וקובי פרץ בהופעתם המשותפת
 
איפה אתם עושים את הסדר?
"אנחנו עושים בבית. אני מארח חלק מהמשפחה שלי".

כמה אנשים תהיו?
"20 בערך".

הרבה עבודה. קובי, אתה עוזר? אתה שותף? אתה מבשל?
"חוץ מלבשל, אני עוזר בהכול. בישולים, אין לי את זה".

מה תלבש? קניתם בגדי חג או מה שיש בארון?
"יש עניין לשים לפחות חולצה לבנה, שזה חג מיוחד, חג של חירות, של חופש, קיבלנו פה לא מעט מתנות בחג הזה. זה מחג לחג, יש פסח ואחר כך עוברים למימונה, שאני כמרוקאי מחכה לחג הזה כל שנה, ואו מארח או מתארח - המופלטות והמתוקים והספינג'".

אתה לא מופיע?
"לא במימונה, למחרת המימונה".

היה לך חודש מעניין יותר, אני מדברת על פרשת חנן יובל-דודי אמסלם, השם שלך שקפץ. איך אתה?
"חברים למקצוע וגם כתבים וגם כל מיני כאלה שמתעסקים בתקשורת, אמרו לי, 'אם היית עושה מאה נוקיות, 50 בלומפילד ודואטים עם כל הזמרים הכי הכי שאתה מכיר - לא היית מקבל אחוז אחד מהסיקור שקיבלת בחודש האחרון'. הדבר הזה עשה לי מעולה ומצוין. אני אסתפק פעם בשנה שיגיע מישהו כמו דודי אמסלם ויעשה לי דבר שכזה. באמת, עשה לי רק טוב".

הדברים אז שדודי אמסלם בעצם עשה בהקשר שלך היו תוך כדי איזשהו ריב, עלבון, כעס, זעם.
"אני רואה את זה ממש הפוך. את פשוט לא היית בחדר בשיחה בין דודי אמסלם לבין חנן יובל. כשהם נפגשו, בפעם הראשונה, אז חנן שאל את דודי, 'למה אמרת מי זה חנן יובל?' אז דודי ענה לו קודם כל כך יפה, 'אתה אמרת שיש בכנסת בהמות, אין לי עם זה בעיה, ואתה צודק גם בחלק מהדברים שאמרת. אבל מבין כל האנשים, השתמשת ואמרת דודי אמסלם הוא ככה וככה. מבין כל 120 חברי הכנסת, בחרת דווקא להשתמש בשם שלי כנגד זה שאתה לא רוצה, אז אני הייתי חייב באותה מידה גם לעקוץ אותך ולומר מי זה חנן יובל? אבל בוא אני אפתיע אותך, אני מכיר בחדר לא רק את חנן יובל - את כל השירים של חנן יובל, אולי גם חלקם אתה אפילו לא מכיר'. ואז דודי התחיל לשיר לו בחדר, שירים שלו, שאת האמת, אם אני אשמיע את השיר, אני מאמין שגם את לא תכירי את השיר. חנן מאוד הופתע לטובה, עד כדי כך שדודי גם הזמין אותו אליו הביתה לאכול ארוחת צהריים. הייתה שם אחווה ואהבה. זה התחיל בקטע של עקיצות, אבל בסוף, בסוף, מעז יצא מתוק".

נאחל לעצמנו פיוס.
"הפיוס היה שם כל כך יפה".

אני מדברת על פיוס יותר רחב.
"זה אין ספק. אנחנו צריכים לראות פיוס הרבה יותר רחב בעם, מאשר קובי ודודי וחנן. אנחנו צריכים לראות את זה קודם כל פה בינינו לבין עצמנו שזה יותר חשוב מכל דבר אחר, ופסח זה חירות, זה אהבה, פיוס. אני מאוד מקווה שנזכה לראות את זה".

כמה מילים על 'תודה לבורא'. נדמה לי שבשם השיר אנחנו כבר מבינים לאן זה הולך.
"קודם כל זו פעם ראשונה שיש לי שיתוף פעולה עם יוצר כמו טל שגב. הוא מוזיקאי מחונן, לא חשבתי ולא ידעתי שהוא כזה מוזיקאי ענק. הוא יוצר ענק, וקיבלתי פשוט את השיר הזה, היה שם רק פזמון, אפילו עוד לא היו בתים. שמעתי, ואמרתי לו 'אני מאוד מתחבר, אבל צריכים פה בתים'. הלכנו לאולפן, אני, טל שגב, תמיר צור ואור כהן. עשינו גם לחן בעצם חדש לגמרי, עם בתים שטל כתב. חיכיתי לטיימינג (להוציא את הסינגל), בכל הפרשה שהייתה לפני שבועיים עם חנן ודודי, אמרתי 'לא. יש גם ככה מספיק רעש, נחכה שטיפה יירד, וצריך טיימינג. מתי הטיימינג? לפני פסח'".