לרגל יום השואה תשפ"ג: עידן עמדי שחרר את "ממשיך לצעוד". מדובר ביצירה מוזיקלית שנכתבה בהשראת ספרו של הרב לאו "אל תשלח ידך אל הנער" כילד בתקופת השואה.

"קצת חופש לעצמי": עידן עמדי בהודעה דרמטית למעריצים

עמדי קיבל לאחרונה בקשות רבות לתרום בדרכו לחיבור הדור הצעיר לזיכרון השואה, וכך נולד הרעיון לתת לשיר חיים חדשים, בתקווה שנדע כולנו להיות ערבים זה לזה ושלעולם אף אחד מאיתנו לא יהיה יותר אדם לגורלו.

השיר הוקלט בתקופה האחרונה בעיבוד חדיש, בליווי תזמורת הסימפונט רעננה עם למעלה מ-30 נגנים שונים, והופק על ידי ליעד גרושקה ועמדי עצמו, שכתב: "הרב לאו הוא צעיר המשוחררים ממחנה הריכוז בוכנוולד שעל שערו התנוסס המשפט הנורא ׳כל אדם לגורלו׳. קראתי את ספרו רגע לפני גיוסי לצה״ל והוא שינה את חיי ואת הבחירות אותן עשיתי מאז.

עוד כתב: "אני זוכר את עצמי כמפקד צעיר מקריא לחיילי מתוכו ואת הקטע הבא במיוחד, הוא מובא בתחילת הספר, מתוך נאום שנשא הרב בטקס פרס ישראל ביום העצמאות ה-57 של המדינה: 'אחי שיושב כאן, נפרד ממני כמו הולך בדרכו האחרונה בתוך בוכוונוולד-  אתה ילד גדול, עוד מעט בן 8, אני חייב לומר לך /את האמת: אין לנו אבא, אין לנו אמא, גם אני הולך'.

אתה נשאר לבד. אינני מאמין שהגיהינום הזה יגמר. אבל אם התופת הזאת תסתיים ואתה תישאר בחיים, זכור כי יש בעולם מקום ושמו ארץ-ישראל, חזור אחרי, ארץ ישראל. רק לשם תלך. זה הבית שלנו. שם לא הורגים יהודים. זה ביתנו..״ 'את כל אדם לגורלו מצליח לפורר, כל ישראל ערבים זה לזה. עם ישראל חי'".