המוזיקאי גיל שוחט (42) רוקח עוד ועוד פרויקטים ממוחו הקודח. קשה לעקוב אחרי כל מה שהוא עושה. עכשיו הוא ניצב בגאון מאחורי בכורה עולמית ל"המלאכיות של גיל": קונצרט שבו דיוות גדולות מהחיים פוגשות בובה אחת, הרוק פוגש את האופרה, והפופ פוגש את השיר הישראלי. והכל, כמובן, בניהולו המוזיקלי של מאסטרו שוחט.
בין המשתתפות: הזמרות ירדנה ארזי ומירה עווד; זמרות האופרה אירה ברטמן - סופרן, הדר עטרי – סופרן, דניאלה לוגסי – סופרן, סבטלנה סנדלר – מצו סופרן, ברכה קול – מצו סופרן; תזמורת פוליפוניה, וגם רד אורבך מרד בנד (להלן הבובה).
הבכורה תתקיים ביום חמישי הקרוב בקריית מוצקין ולא בתל אביב, מתוך אמונה שיש צורך לפרוץ את גבולות גוש דן ולהעמיק תרבות בפריפריה.
"'המלאכיות׳ היא הפקה חדשה ופורצת דרך מבחינה מוזיקלית", מסביר שוחט. "היא מציגה מרקם ווקאלי מורכב ומטורף של שמונה קולות, ומפגישה סגנונות מוזיקליים שונים שלא מתחברים בקונצרטים רגילים. כך פוגשות ירדנה ארזי, מירה עווד, דניאלה לוגסי ומיטב זמרות האופרה בישראל את רד בנד ואת אוסף הווירטואוזים הקלאסיים המרשים ביותר במדינה. דבר כזה עוד לא היה בישראל. היוזמה להפקה הייתה של דפנה צורי, מנהלת היכל התיאטרון קריית מוצקין, ששמה את מוצקין על המפה".
עשור מאוחר יותר כתב לי תומסיני, מבקר המוזיקה של 'ניו יורק טיימס': ׳לא ייתכן שילד בן 22 כבר כתב חמש סימפוניות׳. מלחינים רבים תקפו אותי מעל כל במה אפשרית, ולעתים זה הגיע לאיומים אישיים. הייתה תחושה שאני עושה את הכל מהר מדי, הרבה מדי, עוצמתי מדי. בלי לתת דין וחשבון למסורת המקובלת - גם המוזיקלית וגם החברתית. דווקא בעולם המוזיקה הקלה ובעולם הג׳אז קיבלו אותי בברכה ובכבוד מלכים.
גם הזמרים וגם היוצרים תפסו שהשירים היפים שלהם מקבלים פתאום משמעות חדשה ומרתקת בתזמורים שלי או בפסנתרנות שלי. נורית גלרון, שאיתה התחלתי את השילובים, הייתה אומרת ערב־ערב על הבמה שזה רגע השיא המוזיקלי שלה בכל הקריירה שלה. עבורי זאת הייתה מחמאה ענקית. היא הרי ביצעה את שיריה בכל כך הרבה מסגרות מוזיקליות. בכל מקרה, תמיד המשכתי בדרכי, ולא נתתי לאף קול צדדי להפריע לי".
במילים פשוטות: העובדה שבני גילי מכירים את ביונסה אך רובם לא שמעו מעודם סימפוניה של מהלר פוגעת בזכות הבחירה שלהם בידע של שיאי התרבות המוזיקלית. תפקידי להשמיע את הקול הזה, למען מתן אופציה תרבותית עבור כל אדם".