בשנות ה-50 וה-60, החיים בישראל התמקדו בעיקר ברדיו וצעירים רבים צרכו את המוזיקה של מיטב כוכביהם דרך גלי האתר כשהרדיו המליך והוריד כישרונות כאוות נפשו.
בימים בהם ניתן לצרוך את אותם דברים דרך הרשתות החברתיות, היוטיוב, הספוטיפיי וכמובן הטלוויזיה, הרדיו עדיין שורד ומספק תכנים, אם כי כוחו כחורץ גורלות, מתחלק עם שאר הפלטפורמות.
השפעתו של הרדיו על תעשיית המוזיקה זכה לפידבק הדדי מצידה דרך שירים שהנציחו אותו בשלל משמעויותיו כשאמנים השתמשו בו, בעיקר בעבר, להבעת רגשות של נוסטלגיה, אהבה, פחד, שנאה ומחאה.