הנהלה חדשה לתיאטרון הלאומי: אחרי ארבע שנים בתפקיד, נעם סמל יפרוש בקיץ הקרוב מניהול "הבימה", והיום (ראשון) מונה המחליף שלו. הוועד המנהל של תיאטרון הבימה בראשות זיוה פתיר אישר היום פה אחד את מינויו של דני וייס כמנכ״ל החדש של התיאטרון הלאומי הבימה.

המינוי ייכנס לתוקף, כאמור, עם פרישתו של נעם סמל, המנכ״ל הנוכחי, בסוף יוני 2023. סמל נקרא לדגל בדצמבר 2019 לשקם את התיאטרון לאחר שקרס והצליח להצעידו קדימה, בשנותיו הראשונות כתאגיד עירוני. 

דני וייס (צילום: אלעד שריג)
דני וייס (צילום: אלעד שריג)

דני וייס, עליו המליצה ועדת האיתור בראשות זיוה פתיר ובהשתתפות עו”ד ליאור שפירא ועמי כץ בליווי לשכת התאגידים, מכהן כיום כיו״ר פורום מוסדות תרבות בישראל, מנכ״ל המדיטק והחברה לפיתוח תרבות בחולון המאגדת בתוכה את כל מוסדות התרבות בעיר, וכן שימש בעבר כמנכ״ל תיאטרון החאן וגופי תרבות נוספים.

דני וייס מסר: ״אני שמח ונרגש להיבחר לנהל את התיאטרון הלאומי הבימה, ומודה לראש העיר רון חולדאי ולדירקטוריון התיאטרון והעומדת בראשו זיוה פתיר על האמון שנתנו בי. יחד נעשה הכל כדי שעתידו של תיאטרון הבימה יהיה מפואר לא פחות מעברו. אני מודה למורי ורבי מוטי ששון, ראש עיריית חולון ולכל צוות המדיטק והחברה לפיתוח תרבות בחולון על התקופה המרתקת ומלאת ההישגים אותה עברנו יחד. תודה מיוחדת לידידי נעם סמל אשר הוביל את התיאטרון לחוף מבטחים בשעתו הקשה".

ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי: "אני מברך את דני וייס אשר נבחר לתפקיד מנכ"ל תיאטרון הבימה. בטוחני כי דני, רב הניסיון והכישורים, יוביל את התאטרון לשיאים חדשים. לתיאטרון הלאומי הבימה יש היסטוריה מפוארת ועתיד מזהיר עוד לפניו. התאטרון הלאומי בן ה-101, שהפך להיות תאגיד עירוני לאחר שעיריית תל אביב- יפו נשאה באחריות על המשך פעילותו, ממשיך וימשיך להיות שחקן מרכזי בשדה התרבות הישראלי. עיריית תל אביב יפו גאה לתמוך בתרבות, נשמת אפה של העיר וכך ימשיך להיות גם בעתיד. זו ההזדמנות גם להגיד תודה למנכ"ל היוצא נעם סמל, שנענה לקריאה להוביל את התיאטרון הלאומי בתקופת מעבר לא פשוטה וקשה ועשה זאת בהצלחה יתרה".