עוד מחידושי היריד השנה: במתחם עיצוב טרי תוצג חממת עיצוב בחסות טמבור. 8 מעצבות ומעצבים מבטיחים נבחרו להציג בחממה על ידי הצוות האוצרותי של היריד ונציגת טמבור.

בנוסף, יוקם במתחם היריד 'סלון בית המכולות' - חלל אירוח לפאנלים, והרצאות בנושאי קיימות, אדריכלות ועיצוב, במסגרת שיתוף פעולה של טמבור עם עמותת "לצאת מהקופסא". טמבור, חברת הצבע ומוצרי גמר הבנייה הגדולה בישראל תעניק חסות ליריד צבע טרי 2023. יריד האמנות צבע טרי 2023 ייפתח ב- 29 במאי ויינעל ב-4 ביוני. היריד יתקיים במחסנים 2 ו-3 המתחדשים בנמל יפו. 

יצירתו של גיל אלדור, מתוך התערוכה ''צבע טרי'' (צילום: גיל אלדור)
יצירתו של גיל אלדור, מתוך התערוכה ''צבע טרי'' (צילום: גיל אלדור)

במסגרת החסות של טמבור, כל ביתני היריד ייצבעו בגוונים על בסיס סופרקריל ECO של טמבור, צבע חדש וידידותי יותר לסביבה, ללא  VOC( תרכובות אורגניות נדיפות), לאוויר נקי יותר.  כל אחד מהמעצבים המציגים ביריד בחר לעצמו את הגוון המתאים לחלל התצוגה שלו מתוך 1700 הגוונים הקיימים. 

טמבור הייתה גם שותפה בוועדה האוצרותית שבחרה את 8 המעצבות והמעצבים המבטיחים שיציגו במסגרת חממת העיצוב של יריד צבע טרי המיועדת למעצבים ישראלים מבטיחים בתחילת דרכם. חממת העיצוב בחסות טמבור תוצג במתחם עיצוב טרי ביריד. עוד במסגרת החסות, טמבור תשתף פעולה עם עמותת "לצאת מהקופסא" המקדמת מעצבים ואדריכלים צעירים בישראל. העמותה זכתה במכרז של קבוצת אתרים להפעלת בית המכולות – מחסן 3 בנמל יפו, במסגרת שיתוף הפעולה יזמו השתיים את 'סלון בית המכולות' בו יתקיימו לאורך כל ימי היריד מפגשים, פאנלים מקצועיים והרצאות בתחום העיצוב, האדריכלות, הבנייה הירוקה והקיימות. 

צביה אורנשטיין קסן, סמנכ''לית השיווק של קבוצת טמבור (צילום: הדס דנון)
צביה אורנשטיין קסן, סמנכ''לית השיווק של קבוצת טמבור (צילום: הדס דנון)

צביה אורנשטיין קסן, סמנכ"לית השיווק של קבוצת טמבור: "אנחנו שמחים להיות שותפים ביריד צבע טרי שהפך מזמן לאירוע אמנות גדול ומשפיע בישראל. אנו מאמינים בחיבור החזק שבין עיצוב לאמנות וגאים לקחת חלק באירוע החושף את הקהל הרחב למעצבים ולאמנים ישראלים מובילים לצד מעצבים ואמנים צעירים בתחילת דרכם. מתן החסות ליריד צבע טרי דווקא השנה תואמת במיוחד את העשייה של טמבור בקידום תחום הבניה הירוקה בישראל, מאחר והמחסנים בהם יתקיים היריד נבנו על פי עקרונות הקיימות והאנרגיה המתחדשת, ובסלון 'בית המכולות' יתקיימו פאנלים מקצועיים בתחום."