הבלט הישראלי מציג מופע חדש, 'סרנדה לברבור', אשר כולל בתוכו שני חלקים - סרנדה והברבור השחור. החלק הראשון הוא יצירת הבלט המקורית של הכוריאוגרף ג'ורג' בלנשין, הנרקדת לצלילי סרנדה לכלי קשת 48 של צ'ייקובסקי. את הבלט הזה מבצעים 28 רקדנים אשר לבושים בכחול על רקע כחול. לאורכו יש אלמנט ויזואלי, משחק בין חושך לאור, כאשר הסולניות מצליחות להפגין טכניקה מרשימה, בכוריאוגרפיה אשר בנויה כשיעור המתרחש על במה ובתוכה אזכורים לאירועים מחדר החזרות של הרקדניות, כמו מעידה או כניסה מאוחרת של בלרינה. 

סרנדה, הבלט הישראלי (צילום: Susan & Hank Londoner)
סרנדה, הבלט הישראלי (צילום: Susan & Hank Londoner)

ב"ברבור השחור" ניתנת פרשנות חדשה ל"אגם הברבורים", והחלק השני של הערב נפתח בקטעים מתוך ראיונות עם רקדניות הניו יורק סיטי בלט שרה מרינס, אשלי באודר ותרזה רייכלין, אשר מספרות על האתגרים בביצוע התפקידים לצד הממד התיאטרלי שנדרש מהן. על רקע תשובותיהן, רקדני הבלט הישראלי מבצעים תנועות מהירות בלבוש שחור ולבן - ניגודיות שהיא אחד מהמאפיינים המרכזיים של התפקיד הראשי.

הקצב המהיר מצליח להלהיב את הקהל, שמעודד את האומנים בפרצי מחיאות כפיים סוערות בעוד שאלו שולטים היטב בטכניקה ומעניקים מופע גופני מרהיב לצופים המשולהבים. מדובר בעבודת מחול בעלת עוצמה, הבעה, רגש ותוכן, שמציגה את הלהקה במלוא הדרה, ומשלבת בין עקרונות של הבלט הקלאסי לצד מחול מודרני עכשווי. 

''הברבור השחור'' של הבלט הישראלי (צילום: מאיה אילטוס)
''הברבור השחור'' של הבלט הישראלי (צילום: מאיה אילטוס)

''הברבור השחור'' של הבלט הישראלי (צילום: Palyi Zsofia)
''הברבור השחור'' של הבלט הישראלי (צילום: Palyi Zsofia)

לאה לביא-פישביין, מנכל"ית הבלט הישראלי: "אנו חוגגים את רבגוניותו של הבלט, עם שתי יצירות מופת נאו קלסיות, שנאספו לתוכנית שכולה שיר אהבה לאומנות הבלט, אשר אינה שוקטת על שמריה וממשיכה להתפתח ולהשתכלל, ולהציע לנו מרחב של יופי צרוף. זהו גם שיר אהבה ליצירתו האלמותית של צ׳ייקובסקי, מגדולי המלחינים בהיסטוריה הקושרת בין העבודות. הבלט הישראלי מעלה שתי יצירות מופת על במה אחת ובנוסף, מציע ביצירה 'הברבור השחור' זווית מקורית ויוצאת דופן להתבוננות בה, הנותנת דגש על הצד האפל של האגדה הנצחית 'אגם הברבורים'".