אירוע "נשף רוק" יתקיים היום (חמישי) כמתוכן בפארק הירקון בתל אביב, על אף קיומו של המבצע הצבאי "מגן וחץ". עם זאת, הפקת המופע הפיצה הודעה לרוכשי הכרטיסים עם הנחיות להתנהלות בעת מצב חירום, במידה ותופעל אזעקה בזמן ההופעה.

"אם מתקבלת התרעה בזמן המופע, עליכם לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים", נכתב בהודעה. "יש להישאר שכובים על הקרקע למשך 10 דקות. שימו לב: הנכם מתבקשים להישאר במקומכם, על מנת למנוע פגיעה כתוצאה מדוחק ועומס על דרכי היציאה".

אביב גפן - נשף רוק בפארק (צילום: יח''צ)
אביב גפן - נשף רוק בפארק (צילום: יח''צ)

נשף הרוק נכנס לשנתו האחת עשרה כששמו השנה ״לילה של כוכבים״. בניגוד לשנים קודמות אביב גפן והפקתו בחרו שלא לפרסם את רשימת האורחים וההפתעות הצפויות השנה. ״מתרגש לא רק בשבילי אלא גם בשביל הקהל שלי לחגוג את הנשף השנה בפארק הירקון, זו ההופעה הכי מושקעת שהייתי מעורב בה מאז שהתחלתי, שומרים את האורחים והחיבורים השנה בסוד, ננגן להיטים מכל השנים, נחגוג ל 'עכשיו מעונן' שחוגג 30 שנה ועוד כמה שירים חדשים. ובעיקר נביט אל השמיים שיאירו בהמון כוכבים", אמר גפן.

בתוך כך, אל"מ גילי שנהר, מסביר פיקוד העורף, שוחח על המופע של אביב גפן עם אריה אלדד ורוני בר און ב-103FM והסביר: "מתבצעת הערכת מצב שמאושרת כמובן ברמה של שר ביטחון וכמובן רמטכ"ל. ההנחות לוקחות בחשבון שיקולים רבים, כולל שיקולים של גורמים רבים שאני לא אפרט אותם כאן כמובן בשידור, וההנחיה שהתקבלה למדינת ישראל היא שבכל האזור הדרומי במדינת ישראל, ישנם מגבלות. המגבלות היו גם בהתקהלות, גם בלימודים וגם ביציאה לעבודה. צפונה, לקו גדרה פחות או יותר, מדינת ישראל ללא מגבלות.

"יחד עם זה, כמובן, פועלים על פי ההנחיות של פיקוד העורף אם תהיה אזעקה. לאירוע הזה כמובן הוצאנו הנחיות מפורטות למארגנים, הציבור שיגיע לשם, יקבל אותן. מכיוון שמדובר בהרבה מאוד אנשים, אם תהיה אזעקה, הם יעשו את הכי מוגן שיש. במקרה הזה, לא ניתן להגיע לאיזשהו ממ"ד או מקלט כמובן, אלא הם יצטרכו לרדת באותו מקום באופן שפוף על הקרקע או לשכב אם יש שם מקום". 

הוא הדגיש: "האישור הוא לא לאביב גפן או לאמן אחר. בכל הקו, צפונית מגדרה פחות או יותר, אין מגבלת התקהלות במדינת ישראל, נכון להיום. אני אזכיר שגם לפני מספר שנים, היו פה את אירועי האירוויזיון, שגם התקיימו ממש באותו אזור שכנראה יתקיים האירוע של האמן. גם שם ניתנו הוראות ספציפיות לקהל, החליטו לקיים את זה. הוא היה גם בשידור ישיר לעולם". 

כשנשאל איך הם לוקחים על עצמם את האחריות הזו הסביר כי "בהחלט מדובר באירוע שיהיו שם הרבה אנשים. לאחר ששקלו את כל הדברים, קיבלו החלטה לאפשר לקיים אותו. לא יוציאו מגבלה של איסור התקהלות, ולכן הציבור שיגיע לשם, יקבל את התדריך. כמובן שאם כולם יתחילו לרוץ במכה אחת, יכולה להיות בעיה, ולכן הציבור תודרך בתחילת האירוע - מה לעשות אם כזה דבר יקרה". 

עוד אמר: "גם אם בוטלו חתונות, אירועים, ודברים כאלה בדרום, פיקוד העורף הוא לא זה שנותן את הפיצוי, אז זה לא השיקול שמניע את הפיקוד בקבלת החלטות אם כן יש התקהלויות או אין התקהלויות. כמובן, המופע הזה, קודם כל בהיבטים הכלליים, קיבל את האישורים של משטרת ישראל והגורמים הנוספים. בהיבט של התקהלויות, כפי שאמרתי, הוצאנו הנחיה ספציפית לשם, הכי מוגן שיש - על מנת שהציבור יידע כיצד לפעול, אם תהיה אזעקה. אלה ההנחיות, נכון לעכשיו, לאירוע הזה ונקווה שהוא באמת יעבור בשלום".