הזמר והמוזיקאי אביב גפן קיים את "נשף רוק 11" - מופע הענק שלו הערב (חמישי) בפארק הירקון בתל אביב, למרות המצב הביטחוני המתוח ובעקבות האישור שקיבל מפיקוד העורף. במהלך ההופעה נשמעו אזעקות צבע אדום בראשון לציון, חולון ובת ים ונראו יירוטים של רקטות בשמי גוש דן.

ההודעה החריגה לקראת הופעת הענק של אביב גפן בפארק הירקון

מעריצים רבים זעמו על ההחלטה לקיים את ההופעה בצל המצב הביטחוני. "אני לא הולכת להופעה, זה פחד אלוהים. אתמול הטילים במרכז הגיעו לערב, זה מופע עם עשרות אלפי אנשים, זה חוסר אחריות ללכת", שיתפה ענת מגבעתיים והסבירה: "אני לא אקח את הסיכון. אם יקרה משהו, אנשים ימחצו אותי מהבהלה, ירמסו אותי. אפילו שחיכיתי לזה המון, זה ממש מבאס. הרבה אנשים מנסים למכור את הכרטיס. הרבה אנשים ניסו להתקשר לקופות כדי לבטל. אביב פרסם שתושבי הדרום יכולים להתקשר לקופות, אף אחד לא חושב על תושבים אחרים שמפחדים. גם יש לי חברות שנמצאות כל היום בממ"דים, אי אפשר ללכת ככה להופעה וליהנות, אנחנו לא בשתי מדינות".

הדר מירון, תושבת חוף אשקלון, אמרה בשיחה עם "מעריב": "אביב גפן איבד אותי, אני לא אלך יותר להופעות שלו ואני לגמרי מהצד שלו. המצב לא פשוט, יש לי שלושה ילדים קטנים בני שנתיים עד שבע. התפננו מהבית שלנו בגלל הטילים, אני לא יכולה להשאיר עכשיו את הילדים לבד במקום זר. זה לא מציאותי בשום צורה שהיא". בתגובה לדברים, כתב גפן בחשבון האינסטגרם שלו: "לכל תושבי העוטף היקרים, מחבק ואוהב אתכם. חשוב לי לומר לכל רוכשי הכרטיסים שלא יכולים להגיע הערב למופע - להתקשר ביום א' לקופות לקבל מענה".

כאמור, פיקוד העורף אישר לקיים את האירוע ובשל כך הפקת המופע הפיצה הודעה לרוכשי הכרטיסים עם הנחיות להתנהלות בעת מצב חירום, במידה ותופעל אזעקה בזמן ההופעה. "אם מתקבלת התרעה בזמן המופע, עליכם לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים", נכתב בהודעה. "יש להישאר שכובים על הקרקע למשך 10 דקות. שימו לב: הנכם מתבקשים להישאר במקומכם, על מנת למנוע פגיעה כתוצאה מדוחק ועומס על דרכי היציאה".

מסביר פיקוד העורף, תא"ל צביקי טסלר, התייחס לטענות ואמר בחדשות 12: "המקרה הספציפי הזה הוא מקרה מיוחד שקיבל הערכת מצב מיוחדת".