שלוש צעירות ישראליות עוזבות הכל מאחור ונוסעות להגשים חלום: לכבוש את במות ברודווי. כשכף רגלן דורכת בטיימס סקוור שבניו יורק, העיניים מסונוורות מהאורות, משלטי החוצות וההמולה שמסביב.

השלוש, עדי שור, דורין סידמן וספיר ברייר, נפגשו בניו יורק כשהגשימו את חלומן הראשון - לימודים בבית הספר הנודע למוסיקה AMDA (American Musical and Dramatic Academy). שלוש החברות שבו לארץ לפני פרוץ הקורונה לשהות מסויימת ובמטרה לחזור לארה"ב, אבל הקורונה שינתה להן את המסלול. "למרות הטלטלה לא רצינו לנוח על זרי הדפנה, אלא בחרנו ליצור משהו. מופע משלנו", אומרת עדי שור.

מופע מוזיקלי - ''לניו יורק לא משנה'' (צילום: יח''צ)
מופע מוזיקלי - ''לניו יורק לא משנה'' (צילום: יח''צ)

בין סגרי הקורונה נפגשו השלוש בפארק הירקון, תוך שמירה קפדנית על מרחק של שני מטרים זו מזו, נהנות מהג'חנון שהביאה איתה סידמן, וערכו סיעור מוחות בדבר המופע המתהווה.

"לניו יורק לא משנה" - המופע בכיכובן, רץ לסירוגין בשנה האחרונה והוא מבוסס על סיפורים אמיתיים שחוו שלושתן מתקופת חייהן בניו יורק. על האתגרים, התחרות, הצלחות, אהבות, פחדים, אכזבות, וכמובן מערכות יחסים עם אנשים, כולל יחסים רומנטיים, ועל היחסים עם העיר ניו יורק. 

"זהו מופע שירי קברט באווירת מיוזיקל המושר בעברית. מופע ג'וסי, חם ורותח, ולא רק למעריצי מחזות זמר. הוא מצחיק ומרגש וחושף את הצופים למה שקורה לנו, שלוש צעירות שעושות את דרכן אל הגשמת החלומות. המופע הוא גם מכתב אהבה לעיר ניו יורק", אומרת שור.

מופע מוזיקלי - ''לניו יורק לא משנה'' (צילום: יח''צ)
מופע מוזיקלי - ''לניו יורק לא משנה'' (צילום: יח''צ)

השלוש נמצאות כיום בישראל. עדי שור, 29, הופיע בנערותה ב"שכנים של ציץ", בניו יורק שיחקה על במות מרכזיות וכמו כן ברחבי ארה"ב. היא עבדה עם שמות גדולים בהצגות מקוריות באוף ברודווי, בין היתר ב"אנני". כיום משחקת במקביל גם בהצגת הילדים "בילבי" בתיאטרון תמונע.

ספיר ברייר, 30, שירתה כסולנית בתזמורת צה"ל, עם שחרורה הצטרפה להרכב האקפלה הבינלאומי Voca People, איתם הופיעה בסיבובי הופעות מסביב לעולם. היא השתלבה במחזות זמר בתיאטראות בארה"ב והופיעה במאות הפקות מוסיקליות על במות קרוזים. לאחרונה הופיעה בתפקיד הראשי במחזמר HOPE. במקביל, היא מלמדת פיתוח קול ועובדת בהפקות כסולנית וזמרת ליווי.

דורין סידמן, 35, החלה את דרכה המקצועית בלהקה צבאית, השתתפה בהפקות שונות בארץ ביניהן: "אנני", "101 כלבים דלמטים" וכיום משתתפת בהצגות "מאמה מיה!", "מצדה" ו"סימני דרך" בתיאטרון הבימה, וב"אפס ביחסי אנוש" בבית ליסין משמשת גם מורה לפילטיס.

"אני אוהבת את ניו יורק. אוהבת את האפשרויות הפתוחות ואת תחושת העצמאות, אבל כאן בישראל זה הבית. אני קשורה למשפחתי ומאוהבת בתל אביב. החלטתי שאני חיה את הרגע אך לא נפרדת מהחלום על ניו יורק. אף אחד לא יקח מאיתנו את החוויה הנפלאה שלנו בניו יורק, גם בזכות הכלים האמנותיים והמוסיקליים שקיבלנו כשלמדנו מהטובים ביותר", אומרת עדי שור.

עם המנהל והמלווה המוסיקלי ארנון זיו, דורין סידמן, ספיר ברייר ועדי שור משחקות ושרות בהופעתן "לניו יורק לא משנה". יום שני 22.5 (20:30) בהבימה 4.