אמש התקיימה בבית האופרה הישראלית בתל אביב הבכורה ל"הטרובדור" אופרה מאת ג'וזפה ורדי בשיתוף האופרה הממלכתית של וינה. והבוקר (שני) הושקה העונה החדשה 2023-2024 באופרה הישראלית. העונה החדשה כולל שמונה הפקות אופרה מהמאה ה-18 ועד ימינו עם יוצרים ישראלים ובינלאומיים.

האופרה האהובה של מוצרט, "דון ג'ובני", תעלה בבית האופרה הישראלית

גולת הכותרת היא האופרה המסקרנת שתפתח את העונה: "חנוך לוין – האופרה" בכורה עולמית להפקה אופראית חדשה של גדול המחזאים הישראלים ובניצוחו של דודי זבה. היצירה מקבצת חמישה מלחינים ישראלים יוסי בן נון, דודי זבה, יונתן כנען, יונתן קרת ורוני רשף, ואיתם הבימאית שירית לי וייס, להפקה אופראית מיוחדת על הדמויות העצובות והמצחיקות של חנוך לוין.

הבמאי והכוריאוגרף הישראלי יחזקאל לזרוב מגיע לראשונה לאופרה הישראלית כדי לביים את "אורפיאו ואאורידיצ'ה" מאת גלוק, בהפקה שמחברת בין שפת תיאטרון-המחול הייחודית ללזרוב ובמה מהפנטת.

הבמאית הישראלית עומר בן סעדיה, שהחלה את דרכה כעוזרת במאי באופרה הישראלית וכיום היא במאית פעילה בבתי אופרה רבים בארה"ב. חוזרת אל הבמה בה החלה את דרכה המקצועית, כדי להציג גרסה חדשה לאופרה "לוצ'יה די למרמור" מאת גאטנו דוניצטי ובניצוחו של דניאל קלגרי, בעקבות ההפקה עטורת השבחים של אמיליו סאחי. 

לה בוהם (צילום: Iván Martínez)
לה בוהם (צילום: Iván Martínez)

שלושה מנצחים ישראליים שנמנים עם מנצחי האופרות החשובים בעולם, יובילו חלק מהפקות העונה הבאה: דן אטינגר, מנהלה המוסיקלי של האופרה ינצח על הפקה חדשה של "אותלו" מאת ורדי, דרמת הנקם היצרית של ורדי המבוססת על מחזהו של שייקספיר ובשיתוף בית האופרה של וינה. 

דן אטינגר יחזור לשתף פעולה עם הבמאי הנודע סטפנו פודה בהפקה מרהיבה של "רוסלקה" מאת דבוז'ק ובה תהפוך בימת האופרה  לבריכת מים ענקית עבור סיפורה של בת הים המתאהבת בבן אדם ומוכנה לעשות הכל כדי לממש את אהבתה. האופרה הסוחפת של דבוז'ק בהפקה מרהיבה של אחד הבמאים החשובים בימינו - סטפנו פודה. הפקה משותפת עם בית האופרה של טולוז.

לאחר היעדרות ארוכה המנצח אשר פיש יחזור לאופרה הישראלית וינצח על "הדיאלוגים של הכרמליטיות" - יצירת המופת של פולנק; ואילו דניאל אורן, רב המנצחים של האופרה הישראלית, ינצח על "לה בוהם" מאת ג'אקומו פוצ'יני. האופרה  האהובה המספרת על אהבתם של מימי ורודולפו שניצתת בפריס בערב חג המולד, עם קאסט זמרים שמופיעים בקביעות על במות האופרה החשובות באירופה.

לצד סולנים בינלאומיים שישירו על במת האופרה בעונה זו, יככבו סולני האופרה הישראלית שזכו לאהבת הקהל בשנים האחרונות, בהם עודד רייך, וענת צ'רני שלאחרונה קצרו שבחים רבים על תפקידם באופרה "תיאודור", הילה פחימה תשיר את התפקיד הראשי ב"לוצ'יה די למרמור" ואת ג'ילדה באופרה "ריגולטו", אלה וסילביצקי תשיר את מימי ב"לה בוהם",  בת הים ב"רוסלקה" כמו גם את אם המנזר החדשה ב"דיאלוגים של הכרמיליטיות", יעל לויטה תשיר את מוזטה ב"לה בוהם" ובלאנש ב"דיאלוגים של הכרמיליטיות", שירה פטשורניק שתבצע את תפקיד קונסטנס ב"דיאלוגים של הכרמיליטיות" ורבים אחרים. 

בין סולני האופרה האורחים שיגיעו השנה לראשונה לאופרה הישראלית זמר הקונטרה טנור הקנדי ממוצא פרסי קמרון שבאזי (בתפקיד אורפיאו ב"אופריאו ואאורידיצ'ה"), הטנור קרלו וטרה (בתפקיד הראשי ב"אותלו"), הסופרן אייגול קישמטולינה (בתפקיד הראשי ב"לוצ'יה די למרמור), הבריטון דליבור יניס(יאגו ב"אותלו") ועוד. 

גם הטנורים  אלכסיי דולגוב ואורסטה קוזימו, הבריטונים יונוץ פאסקו ומריו קאסי וזמר הבס סימון לים צפויים לשוב ולשיר על בימת האופרה הישראלית

במסיבת העיתונאים שהתקיימה הבוקר נאמר גם כי בשנים האחרונות רושמת האופרה הצלחה בקרב קהל חדש וצעיר למופעי האופרה הישראלית. מועדון הצעירים שהושק לפני כ-5 שנים מונה כיום כ-6500 חברים פעילים, זאת לצד אלפי תלמידים המגיעים לאופרה מכל רחבי הארץ. 

www.Israel-opera.co.il