פסטיבל הפרינג', שזכה בציון לשבח מטעם איגוד הפסטיבלים של האיחוד האירופי ונחשב לאחד מאירועי הפרינג' המרכזיים והמובילים בישראל, יוצא לדרך, זו השנה ה-13 ומציג תכנית אמנותית משובחת וייחודית, שתביא גם השנה, לקדמת הבמה את מיטב יוצרי הפרינג' מהארץ והעולם בתחומי התיאטרון, המחול, המוזיקה, אומנות הרחוב והאומנות הפלסטית. הפסטיבל ייערך בעיר העתיקה באר שבע בין ה-31.7 – 3.8.

הפקות עצמאיות ייחודיות לפסטיבל, הפקות תיאטרון בבכורה, מופעים בינלאומיים, הופעות חיות, רפרטואר משובח של קלאסיקות לילדים, תיאטרון חוצות ססגוני ומייצגים אומנותיים, הם רק חלק מהתוכנית האומנותית של פסטיבל הפרינג' השנה:

  • "בואי אימא" ו"שלוש דפיקות" - הפקות עצמאיות של יוצרים  מהנגב, יעלו על במה בבכורה בלעדית לפסטיבל!
  • "קוסמיק טור" - ווקה פיפל יעלו לראשונה מופע חדש ומרהיב!

בגזרת הילדים:

  • "טוהר חלפון- והבאטל על הניקיון" מחזמר ראפ מקורי לילדים יעלה בבכורה לפסטיבל
  • "כראמל", הצגת הילדים עטורת הפרסים מבית תיאטרון אורנה פורת תעלה על בימת אולם תמוז - בית ליצירה מוזיקלית

עוד יציגו מיטב הקלאסיקות לילדים: "בים בם בם תירס חם", מיוצרי מיומנה ו"ד"ר דוליטל", מבית תיאטרון המדיטק.

ביום חמישי, ה-3 באוגוסט, רחוב אנילביץ' ייסגר לתנועה ויתקיים בו פסטיבל רחוב צבעוני וססגוני הכולל עשרות מופעים והצגות רחוב, מופע בינלאומי מספרד של להקת קרקס אפריקאי,  הצגות ילדים, אקרובטים ,RAUXA. כמו כן יוצג בו "קפה עם שירה", פרויקט ייחודי שנוגע באלימות כלפי נשים, שנוצר בתאטרון הפרינג' באר שבע בשיתוף בית הספר למשחק 'גודמן' מסל"ן.

בנוסף, ברח' החלוץ 33 יתקיימו מופעי מוסיקה של אריק ברמן ועלמה גוב, מרגלית צנעני תופיע ב"זאפה" באר שבע ובדשא של "תמוז" בית לאווירה מוזיקלית יתקיים הפנינג מאהל בדואי בשיתוף עמותת "קסם המדבר".

אפרת זיו אספיס, מנכ"לית תיאטרון הפרינג': "אני מזמינה את כולם לבוא ולהנות מקרנבל פרינג' איכותי מלא בהצגות תאטרון חוצות קהלים ומגזרים ומופעי ענק לכל המשפחה. בהזדמנות זו, אני רוצה להודות למשרד התרבות על הרוח הגבית והתמיכה לכל אורך הדרך, לעיריית באר שבע וחברת כיוונים על המשך שיתוף הפעולה הפורה בעולם התרבות בעיר