"זרעי קיץ נישאים ברוח, מעירים זכרונות, מעוררים ערגונות..." (מאיר אריאל)

בחמישי האחרון נפתחה תערוכת ציורים חדשה בגלריית רמת אביב שכולה מחווה ל""זרעי קיץ" שירו הנפלא של מאיר אריאל ז"ל. בתערוכה מציגים אליאס עאקלה, עדנה בנס, מיכל דביר, פרי ברמן ואילה בדוסה, כל אחד בסגנונו הייחודי, את ניחוחות ראשית הקיץ ואת הפרשנות שלהם לנושא התערוכה. 

עדנה בנס - מציגה  סדרת ציורים העוסקת בנופים אשר צבעיהם והאור הבוהק בהם אופייני לעונת הקיץ: שדות שבעמק, עצים על שפת המים, חוטמיות בגן הבוטני, השתקפויות במים ועוד. סגנון הציור שלה נטורליסטי ומבטא אהבה עמוקה לטבע ודרכו ליפי הבריאה. כשעדנה ניגשת לנושא הציור המשיכה הראשונית  שלה היא לצבע של האובייקט ואותו היא מעבירה אל הבד בחומריות רכה ובאהבה דרך משיכות המכחול.

שדות בעמק. ציור עדנה בנס (צילום: גלריית רמת אביב בקניון עופר)
שדות בעמק. ציור עדנה בנס (צילום: גלריית רמת אביב בקניון עופר)

מיכל דביר - בתערוכה זו סדרה של ציורים מופשטים, באווירת ראשית הקיץ, בצבעי אקריליק על בד.  עונות השנה המתחלפות והמבט האוהב והסקרני אל מול יופיו של הטבע הם מקור ההשראה ליצירתה. 

ציור מופשט של מיכל דביר  (צילום: גלריית רמת אביב בקניון עופר)
ציור מופשט של מיכל דביר (צילום: גלריית רמת אביב בקניון עופר)

אליאס עאקלה - המתמחה באמנות קונספטואלית ואימפרסיוניסטית, בוחן בתערוכה נושאים של זהות ואינטראקציה בין האישי לציבורי. כאמן חזותי, עבודותיו חוקרות את ההצטלבות בין הטבע האובייקטיבי לאנושות כמונח קולקטיבי, המקיף את התרבויות, החברות והעמים המגוונים,  ומאוחד על ידי היכולת שלנו לחשיבה רציונלית, יצירתית ואמפתית. עבודותיו של אליאס הן השתקפות של מערכת היחסים העמוקה שהוא חש עם טבע.

עצים בשדה, שמן על קנבס. ציור אליאס עאקלה (צילום: גלריית רמת אביב בקניון עופר)
עצים בשדה, שמן על קנבס. ציור אליאס עאקלה (צילום: גלריית רמת אביב בקניון עופר)

פרי ברמן -  יוצרת ציורים גדולים באקריליק וטכניקה מעורבת על בד, מלאי אור וצבע. היצירות של ברמן משתמשות בצורה וצבע על מנת לשדר אנרגיה לסביבה והשילוב של ההרמוניות הצבעוניות מבקשות ליצור תדר ייחודי כמו אקורד מוזיקלי המשפיע על סביבתו. בכך מבקשת האמנית לתת ערך מרפא שיעמוד מעבר לערך האסתטי ולסגנון האמנותי שלה. 

ציור פרי ברמן (צילום: גלריית רמת אביב בקניון עופר)
ציור פרי ברמן (צילום: גלריית רמת אביב בקניון עופר)

אילה בדוסה - אמנית רב-תחומית, עוסקת באדריכלות ועיצוב פנים ומתמחה בציורי יודאיקה בסגנון ״ריאליזם ספונטני״, המצויירים על גבי קנבס, בצבעי שמן ואקריליק בעזרת שפכטלים ומכחולים. סגנון הציור הידוע בשם "ריאליזם ספונטני" מציג תמונות המצוירות באופן ישיר, התופס את הרגע ומבטא רגשות וחוויות באמצעות שימוש בטכניקות ריאליסטיות. בתערוכה זו מתמקדת בדוסה בנושא: "זרעי קיץ" בהתייחסות לפעולת הזריעה, שהיא להבנתה, פעולה מרכזית  בתרבות היהודית. זריעה מייצגת את המערכת החקלאית היהודית, את התקווה לצמיחה ולחיים חדשים, הצמיחה היהודית המתמשכת, זריעת התקווה בעם ישראל ובמערכת הערכים של הפרט והכלל.

ירושלים. ציור איילת בדוסה (צילום: גלריית רמת אביב בקניון עופר)
ירושלים. ציור איילת בדוסה (צילום: גלריית רמת אביב בקניון עופר)

התערוכה תוצג החל מה 22.6 עד ה 13.7 בגלריית האמנים בקניון עופר רמת אביב. אוצרת התערוכה: איילת אמוראי-בירן. ביום רביעי 5.7.23 בשעה 20:00 יתקיים חגיגי יתקיים ברחבה החיצונית של קניון עופר רמת אביב הפתוח לקהל הרחב. באירוע ישתתפו הציירים המציגים והמשוררת שלומית אהרוני ליר. הכניסה חופשית.